Rare tekens probleem

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
bertmeijerink

Rare tekens probleem

Bericht door bertmeijerink » 31 mei 2010, 19:20

• Adres van je forum: http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/index.php?
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Sinds een verhuizing enkele weken terug
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Enige tijd terug mijn Forum verhuist waardoor er rare tekens zijn ontstaan. Dat is op zich niet zo´n probleem.

Er is echter 1 gebruiker bij welke niet meer in kan loggen. Het betreft gebruiker René Lub en heet nu op het Forum René Lub.

Probeer je in te loggen op zijn naam dan lukt dat niet. Zoek ik in het beheerderspaneel op zijn mailadres dan wordt hij ook gevonden met de vreemde karakters. Selecteer ik hem aldaar dan krijg ik echter de melding dat de gebruiker niet bestaat.

Graag wil ik de naam weer wijzigen. Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Mvg,

Bert

EelkeB

Re: Rare tekens probleem

Bericht door EelkeB » 02 jun 2010, 13:30

Je kunt dit waarschijnlijk het makkelijkste direct in de database doen, als het via het ACP van phpBB niet lukt.

Wat er waarschijnlijk mis is gegaan is dat er bij het inlezen van de database-dump van je oude site een verkeerde encoding is opgegeven; vermoedelijk was het dump-bestand in UTF-8 en is het als ISO ingelezen. Het gevolg is dat speciale tekens, zoals de e-accent uit de naam René, weergegeven worden als twee andere karakters.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten