BBCodes
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: BBCodes
Met de flash BBcode kun je een hoop, maar je kunt je afvragen of je wil toestaan dat hele sites geëmbed worden...
Die Flash BBCode heb ik uitgezet, dus die kan niet gebruikt worden.
Maar ik heb deze code helaas wel nodig voor 1 onderdeel.
Dus ik wacht geduldig af om iemand de code toevallig weet
Maar ik heb deze code helaas wel nodig voor 1 onderdeel.
Dus ik wacht geduldig af om iemand de code toevallig weet

Je kunt een <iframe> tag maken, da's niet zo moeilijk.
GEBRUIK
HTML VERVANGING
Attributen zijn natuurlijk aan te passen naar wens. Als de bron van de url op een ander deel van dezelfde sites staat, dan kun je ipv {URL} {LOCALURL} gebruiken. Dat voorkomt weer wat veiligheidsproblemen. Ook kun je overwegen de permissies-check zoals die voor de moderators-bbcode gebruikt wordt toe te passen.
GEBRUIK
[iframe={NUMBER1}, {NUMBER2}]{URL}[/iframe]
HTML VERVANGING
Code: Selecteer alles
<iframe src="{URL}" width="{NUMBER1}" height="{NUMBER2}" scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="0">Je browser heeft het gebruik van iframes uitgeschakeld.</iframe>
Het was even puzzelen, maar hij doet het.
De eerste code moet zijn (in mijn geval)
Super bedankt! Je hebt me hier goed mee geholpen 
De eerste code moet zijn (in mijn geval)
[iframe]{URL}[/iframe]
<iframe src="{URL}" width="950" height="1000" scrolling="yes" marginwidth="0" marginheight="0" frameborder="0">Je browser heeft het gebruik van iframes uitgeschakeld.</iframe>

Laatst gewijzigd door Jeroen op 06 mei 2010, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Code-tags toegevoegd
Reden: Code-tags toegevoegd
Denk er wel aan dat op deze manier iedereen alles middels een iframe op je board kan zetten he! Het is dus zoals gezegd niet erg handig om dit zo toe te laten op je forum.
GROTE security-hazard om gebruikers toe te staan om een andere webpagina op een andere site in jouw site te laden d.m.v. een iframe (of hoe dan ook). Niet doen. http://www.thespanner.co.uk/2007/10/24/ ... y-summary/
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Ik zou graag een een img bbcodes voor in het midden willen!
Kan dat?
Gr Richard
Kan dat?
Gr Richard
Kan je proberen wat specifieker te zijn, ik snap er namelijk vrij weinig van 
Probeer je tekst/afbeeldingen te centreren in je bericht, of bedoel je dat niet?

Probeer je tekst/afbeeldingen te centreren in je bericht, of bedoel je dat niet?
Jeroen
Heb voor mezelf youtube code aangepast voor volledige links!
Met TEXT zoals eerder hier aangegeven geeft beveiligings waarschuwing. Vandaar combo IDENTIFIER en TEXT waarbij video code eruit gehaald wordt en de rest redundent is en dus niet meer wordt gebruikt.
Met TEXT zoals eerder hier aangegeven geeft beveiligings waarschuwing. Vandaar combo IDENTIFIER en TEXT waarbij video code eruit gehaald wordt en de rest redundent is en dus niet meer wordt gebruikt.
[YouTube]http://www.youtube.com/watch?v={IDENTIFIER}{TEXT}[/YouTube]
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/{IDENTIFIER}"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/{IDENTIFIER}" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
[YouTube]http://www.youtube.com/...[/YouTube]
Wijziging: SIMPLETEXT veranderd naar IDENTIFIER
Laatst gewijzigd door positive1 op 11 jun 2010, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Een "simpele" YouTube code met text is ook helemaal niet nodig, de identificatiecode die YouTube gebruikt maakt alleen gebruik van letters en cijfers, dus een van de simpelere tokens moet ook kunnen. Het grote nadeel van een BBcode gebaseerd op de complete embedded code van YouTube is dat deze niet meer werkt als YouTube een keer hun embedded formaat gaat aanpassen.
Eigenlijk is een lijst van custom bbcodes natuurlijk een prima kandidaat om een Wiki-pagina van te maken. Voelt iemand zich geroepen?
Eigenlijk is een lijst van custom bbcodes natuurlijk een prima kandidaat om een Wiki-pagina van te maken. Voelt iemand zich geroepen?

Dutch Open Projects
De identificatiecode van Youtube bestaat niet alleen uit letters en cijfers. Het Koppelteken en underscore worden ook gebruikt bij youtube.
My Bad. Op mijn forum gebruik ik SIMPLETEXT. Dat werkt gewoon, zonder foutmeldingen of veiligheidsproblemen.
Dutch Open Projects
Dat Klopt.
Zover ik weet en opgezocht heb kan SIMPLETEXT die die leestekens aan.
Zover ik weet en opgezocht heb kan SIMPLETEXT die die leestekens aan.
Hoe kan ik het beste een bbcode maken voor het inladen van pagina's binnen het forum.
die gehost zijn op het zelfde domein.
Zodat er geen veiligheidslek word veroorzaakt.
Zoals de code is binnen het fora van custom bbcodes:
gebruik:
html vervanging:
Aangezien het niet de bedoeling is dat er sites worden getoond die we niet willen,
heb ik het het liefste zoals als onderstaand maar dat krijg ik niet werkend.
Iemand een idee?
gebruik:
html vervanging:
Ik heb het ook met local_url geprobeerd maar dan kan ik gwn nog linken naar andere websites buiten het domein waar het forum op is gehost.
Dus om het voor ons veilig en makkelijk te houden willen we het op deze manier doen.
Zodat de bbcode de url afmaakt en je zelf alleen de map + pagina hoeft aan te geven.
Alvast bedankt voor de persoon die met het verlossende antwoord komt om het werkend te krijgen.
die gehost zijn op het zelfde domein.
Zodat er geen veiligheidslek word veroorzaakt.
Zoals de code is binnen het fora van custom bbcodes:
gebruik:
[iframe={URL}]{NUMBER1},{NUMBER2},{NUMBER3}[/iframe]
<iframe src="{URL}" width="{NUMBER1}" height="{NUMBER2}" frameborder="{NUMBER3}"></iframe>
heb ik het het liefste zoals als onderstaand maar dat krijg ik niet werkend.
Iemand een idee?
gebruik:
[iframe={IDENTIFIER}]{NUMBER1}[/iframe]
<iframe src="http://www.domein.nl/{IDENTIFIER}" width="610" height="{NUMBER1}" frameborder="0"></iframe>
Dus om het voor ons veilig en makkelijk te houden willen we het op deze manier doen.
Zodat de bbcode de url afmaakt en je zelf alleen de map + pagina hoeft aan te geven.
Alvast bedankt voor de persoon die met het verlossende antwoord komt om het werkend te krijgen.
Ik weet het niet zeker, maar probeer in plaats van
Overigens kan het misschien ook handig zijn om alles wat in een iframe ingeladen mag worden in een specifieke map te zetten binnen je domein (weet niet of dat handig gaat). Weer een stukje extra zekerheid erbij.
{NUMBER1}
eens gewoon {NUMBER}
?Overigens kan het misschien ook handig zijn om alles wat in een iframe ingeladen mag worden in een specifieke map te zetten binnen je domein (weet niet of dat handig gaat). Weer een stukje extra zekerheid erbij.
map + pagina met identifier gaat niet.....
test/pagina.html
Dan herkent hij
Dan zul je 2 identifiers moeten gebruiken.
test/pagina.html
Dan herkent hij
/
en .
niet.Dan zul je 2 identifiers moeten gebruiken.
[iframe={NUMBER}]{IDENTIFIER1},{IDENTIFIER2}[/iframe]
<iframe src="http://www.domein.nl/{IDENTIFIER1}/{IDENTIFIER2}.html" width="610px" height="{NUMBER}px" frameborder="0"></iframe>
[iframe="hoogte"]map,pagina[/iframe]
Super zo werkt het idd wel, overigens heb ik zoals Ger aangaf de map al voorgedefineerd.positive1 schreef:map + pagina met identifier gaat niet.....
test/pagina.html
Dan herkent hij/
en.
niet.
Dan zul je 2 identifiers moeten gebruiken.
maar het werkt super zo.
Heb gister zeker een uur lopen *beep* om het werkend te krijgen, maar blijkt dat ik nog te weinig kennis heb van bbcode customisen.
Wijziging: overbodig..
Laatst gewijzigd door positive1 op 11 jun 2010, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ehm, dat staat ook gewoon in het beheerderspaneel hoor, in het scherm waar je een BBcode toevoegt of wijzigt.