- Adres van je forum: http://
Event. modificaties op je forum:Geen
Wanneer ontstond het probleem?Bij aanmaken forum of categorie
phpBB versie: 3.0.7-PL1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Neen
Wat is het probleem?
of de handleiding bij:
http://docs.phpbbservice.nl/handleiding ... forumtypes
of het doorlezen van enkele topics op DIT phpbbforum
of
de omschrijvingen op de betreffende pagina's waar ik als beheerder ben, loop ik steeds vast bij het aanmaken en zichtbaar maken van een Categorie of een Forum.
Ook wordt een Categorie binnen Forumbeheer onder een Forum geplaatst ipv aangeduidt als een nieuwe Categorie.
Als ik, ingelogd en wel, in het Beheerderspaneel ga naar Forumbeheer staat daar bovenaan:
Dit is m/i verwarrende, onjuiste tekst, want er zijn WEL categorieen, net zoals in PHPbb2.In phpBB3 zijn er geen categorieën, alles is forumgebaseerd.
Categorieen zijn onder te verdelen in talloze Forums, net zoals in PHPbb2.
Vermoedelijk bedoelt men hier:Elk forum kan een onbeperkt aantal subforums bevatten en je kunt aangeven waar wel in gepost mag worden en waar niet (het werkt hetzelfde als een oude categorie).
Elke categorie kan een onbeperkt aantal forums bevatten en die weer subforums, waarin je kunt aangeven waar wel in gepost mag worden en waar niet (het werkt hetzelfde als een oude categorie).
http://docs.phpbbservice.nl/handleiding ... forumtypes is hierover wel duidelijk.Hier kun je toevoegen, bewerken, verwijderen, sluiten en heropenen van individuele forums en toegevoegde opties instellen. Als je berichten en onderwerpen niet meer synchroon zijn, kun je het forum synchroniseren. Je moet permissies gekopieerd of ingesteld hebben om nieuw aangemaakte forums te kunnen zien.
De snelstarthandleiding binnen de website van mijn forum is hierin ook weer onduidelijk.
Dus dit gaf al de nodige verwarring, maar daar ben ik nu uit. Hier is sprake van een foute omschrijving. Mee eens?
Wat wordt trouwens nu letterlijk bedoeld met synchroniseren? Permissies gelijktrekken of iets anders?
Hoe krijg je echter nou aangemaakte Categorieen of Forums zichtbaar?
Deels is me dat gelukt, deels niet, maar vraag me niet hoe ik 't gedaan heb, want ik kan geen lijn vinden in hoe dit nu gaat.
Type ik bijvoorbeeld om een nieuwe Categorie te maken, op de pagina Forumbeheer in het vakje 'Creëer nieuw forum' een woord en klik dan 'Creeër nieuw forum' aan, dan verschijnt de pagina:
Ik neem aan dat ik hier dan 'Categorie' moet kiezen?Bewerk forum :: nieuwe categorie
Met het formulier hieronder kun je het forum instellen. Wees je ervan bewust dat moderatie en berichtenaantallen ingesteld worden via de forumpermissies voor iedere gebruiker en gebruikersgroep.
Foruminstellingen
Forum type(uitklapmenu): Categorie of Forum of Link
Ik neem aan hier: Geen bovenliggend item' kiezen?Hoofdforum (uitklapmenu): -Geen bovenliggend item
- Na(a)m(en) van reeds door mij aangemaakt Forum(s).
Dan dit onderdeel wat mij zeer puzzelt:
Ik kies dan steevast de tweede optie.Kopieer permissies van:
Tekst links: Eenmaal aangemaakt, heeft het forum dezelfde permissies als het forum dat je geselecteerd hebt. Als er geen forum geselecteerd is, wordt het nieuwe forum niet zichtbaar totdat de permissies ingesteld zijn.
Uitklapmenu:
- Kopieer de permissies niet
of
- Kopieer permissies van reeds aangemaakte forums.
Wil ik na Bevestiging (Knop Bevestiging aangeklikt) e.e.a. later- in mijn pogingen de Categorie zichtbaar te krijgen op het web- wijzigen (via pagina Forumbeheer dmv aanklikken van de groene cirkel met uitstaande puntjes achter de forumnaam, want hij staat helaas niet als nieuwe Categorie daar) dan krijg ik bij
Kopieer permissies van: een geheel andere tekst tw.:
Als je kopieerpermissies geselecteerd hebt, krijgt het forum dezelfde permissies als het geselecteerde forum. Dit overschrijft alle eventueel hiervoor geselecteerde permissies. Als je geen forum geselecteerd hebt, worden de huidige permissies bewaard.
In beide gevallen klikte ik de naam van een reeds aangemaakt forum in, zodat ik volgens mijn logica tenminste, de permissies daarvan overnam.
Druk ik dan op de knop Bevestig, dan verschijnt in beide gevallen standaard een pagina met een groene balk met witte tekst:
Informatie
Forum informatie is succesvol bijgewerkt.
Je kunt nu de permissies instellen voor dit forum.
« Terug naar de vorige pagina.
Maar dat had ik toch al gedaan middels op die vorige pagina overnemen van de permissies van een ander forum???
Maar goed, klik ik op een gegeven moment dan maar op :
Je kunt nu de permissies instellen voor dit forum.
dan verschijnt er een geheel nieuwe pagina met:
Forumpermissies
gevuld met 4 vakken met een verzameling specifieke permissie-instellingen per Categorie of Forum, dacht ik zo.
Dat WIL ik echter niet, want nogmaals: ik heb e.e.a. toch al gekopieerd van de vorige pagina?
Dit alles overkomt mij ook, als ik een FORUM (dus geen Categorie) wil maken.
Kan iemand mij-liefst stapsgewijs -uit de brand helpen?
Ik heb ook al geprobeerd, getipt uit een topic op dit phpbb-forum, via
het vakje vóór 'Alle forums' aan te vinken en dat te bevestigen, maar dat helpt ook niet.Forumpermissies
Hier kun je wijzigen voor wie van de gebruikers of groepen toegang heeft tot welke forums. Om een moderator of beheerder toe te wijzen, gebruik dan de daarvoor bestemde pagina.
Alle forums