menu UCP
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

menu UCP
Bij het menu van de UCP kan je uit de volgende items kiezen:
Overview
Profile
Board preferences
Private messages
Usergroups
Friends & Foes
Als je dan op 1 van deze item klikt komt er een submenu. Bijvoorbeeld bij board preferences:
» Edit global settings
» Edit posting defaults
» Edit display options
Deze heb ik samen kunnen voegen maar nu wil ik deze menuitems laten verdwijnen.
Als ik dat doe dan verdwijnt de submenu's ook van de andere item. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd zonder aan de PHP files te sleutelen.
Overview
Profile
Board preferences
Private messages
Usergroups
Friends & Foes
Als je dan op 1 van deze item klikt komt er een submenu. Bijvoorbeeld bij board preferences:
» Edit global settings
» Edit posting defaults
» Edit display options
Deze heb ik samen kunnen voegen maar nu wil ik deze menuitems laten verdwijnen.
Als ik dat doe dan verdwijnt de submenu's ook van de andere item. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd zonder aan de PHP files te sleutelen.
Re: menu UCP
Via het beheerderspaneel kan je modules in of uit schakelen.
Beheerderspaneel -> Tabblad systeem -> Gebruikerspaneel -> Ga naar de juiste module en schakel hem uit.
Beheerderspaneel -> Tabblad systeem -> Gebruikerspaneel -> Ga naar de juiste module en schakel hem uit.
Jeroen
Ik ben een eigen template aan het maken om ook straks beschikbaar te stellen voor iedereen en dan is dit niet een goede oplossing.
Als jij een template gaat maken die straks voor iedereen beschikbaar is, dan moet je zorgen dat phpBB nog wel gewoon normaal blijft werken, en moet je dus niet het gebruikerspaneel qua opzet/indeling aan gaan passen. De indeling van het gebruikerspaneel moet dus gewoon standaard zijn, anders krijgen mensen die jouw style dan mogelijk willen gaan installeren problemen.
Misschien moet je dit topic op phpBB.com eens doorlezen als je je style straks echt wil gaan publiceren, daar staat wat allemaal wel en niet mag.
Misschien moet je dit topic op phpBB.com eens doorlezen als je je style straks echt wil gaan publiceren, daar staat wat allemaal wel en niet mag.
Jeroen
Ja die documentatie had ik al eens doorgenomen.
Als je in het UCP op Board preferences klikt opent automatisch de pagina Edit global settings .Op die pagina heb ik de andere 2 pagina's genaamd Edit posting defaults en Edit display options erbij gezet door die 2 pagina's te includen op de Edit global settings .en nu zijn dus de submenu van Board preferences niet meer nodig. En deze wil ik dus ook verwijderen zonder aan de PHP te zitten
Als je in het UCP op Board preferences klikt opent automatisch de pagina Edit global settings .Op die pagina heb ik de andere 2 pagina's genaamd Edit posting defaults en Edit display options erbij gezet door die 2 pagina's te includen op de Edit global settings .en nu zijn dus de submenu van Board preferences niet meer nodig. En deze wil ik dus ook verwijderen zonder aan de PHP te zitten
Nogmaals, dan moet je die modules uitschakelen via het beheerderspaneel. Alleen als jij die style straks openbaar gaat maken, mensen downloaden en installeren hem, die hebben dan een "probleem" want die modules staan bij hen wel standaard ingeschakeld.
Je moet je bij het maken van een stijl dus aan de standaard houden
Je moet je bij het maken van een stijl dus aan de standaard houden

Jeroen
Het is dan ook niet mogelijke om het via <!-- IF ... --> te verwijderen?
Wat Pietje probeert te zeggen is dat die modules in het gebruikerspaneel standaard bij iedereen en dan maakt het niet uit welke stijl ze gebruiken zijn ingeschakeld.
Je kunt ze wel uit de stijl halen maar dan gaan mensen vervolgens dus problemen krijgen. Stel: Ik wil een module in het gebruikerspaneel gaan uitschakelen maar ik kan deze niet vinden in het gebruikerspaneel zelf omdat de auteur van de stijl 2 modules heeft samengevoegd, dat klopt niet.
Je kunt ze wel uit de stijl halen maar dan gaan mensen vervolgens dus problemen krijgen. Stel: Ik wil een module in het gebruikerspaneel gaan uitschakelen maar ik kan deze niet vinden in het gebruikerspaneel zelf omdat de auteur van de stijl 2 modules heeft samengevoegd, dat klopt niet.

Je moet je stijl gewoon maken en baseren op een standaard phpBB stijl die verder geen code aanpassingen heeft, zo simpel is het 

Jeroen