EelkeB schreef:Het forum maakt gebruik van een database voor de opslag van haar gegevens. Databases kunnen behalve door een applicatie-pakket zoals phpBB ook door tools benaderd worden die bedoeld zijn om "directer" met de database te communiceren, zoals bijvoorbeeld phpMyAdmin. Om inhoud van tabellen te bekijken, tabellen aan te passen, toe te voegen, databasese aanmaken, etc. Vergelijk het maar met het gebruik van het bestandssysteem; phpBB maakt gebruik van het bestandssysteem voor het opslaan van bestanden, maar op elk computersysteem heb je de mogelijkheid om het bestandssysteem directer te benaderen. Bij een website vaak via een FTP-tool, op je eigen computer via bijv. Windows Explorer, etc.
Sorry, maar ik begrijp dit allemaal echt niet.
Ik wil gewoon weten, behalve via Plesk, via welke route nog meer dezelfde database bereikt kan worden.
Via mijn online forum???
Ik heb nl. wel een wachtwoord om in mijn database te komen, maar die deur staat in mijn Plesk wagenwijd open, als je eenmaal in mijn Plesk zit. Je hoeft in Plesk zelf dus niet een wachtwoord in te typen om in de database te komen, want dat wachtwoord is al automatisch ingevuld. Dat wil de host zo laten.
Ik vroeg de host al: wat is dan de zin van een wachtwoord voor de database, als de deur standaard van het slot is?
Dus toen jij hier aangaf, dat je ook langs andere wegen in die databse kon komen, is mijn vraag: hoe dan?
En is daar diezelfde deur ook van het slot?
Voor alle informatie geldt dat deze ergens opgeslagen is, en dat personen met voldoende toegangsrechten die informatie kunnen inzien. Jouw email staat ook ergens op een email-server, en de beheerder van die email-server kan dus in theorie ook jouw email inkijken.
Ja, dat snap ik. Mijn vraag is of net als inhoud van PB-berichten ook inhoud van emailberichten in diezelfde database staan of ergens in een database daarbuiten (bij emailservers, dus veiligheidsnivo gewoon emailverkeer).
KIJK, IK VRAAG DIT OMDAT IK GEWOON WIL WETEN WIE WAT WEL EN NIET KAN INZIEN.
Klopt het dat inhoud van emails NIET in de databse staan, en inhoud van PB's wel?
Dat is nl. van belang voor de tekst die ik geschreven heb.
Je tekst lijkt me netjes, hoewel misschien het veiligheidsniveau van email wat overdreven is. Om dit standaard op de een of andere manier in phpBB op te nemen lijkt me om bovenstaande reden overdreven; als je de beheerder van een systeem onvoldoende vertrouwd, moet je dat systeem niet gebruiken voor gevoelige informatie.
Ik bedoel opnemen op mijn eigen forum, niet in de software van phpbb!
Waarom: de discussie in dit topic maakt dat m/i wel duidelijk.
viewtopic.php?f=52&t=49449
Dat is dan tevens mijn antwoord op het bericht van marian0810:
door marian0810 » 26 maart 2010, 12:33
Dat tweede stukje lijkt me ook wat overdreven, net als dat "met klem". Een regeltje bij de registatie zou voldoende moeten zijn. Het klinkt nu bijna alsof je zegt dat ze reden hebben om je niet te vertrouwen, je weet toch van jezelf wel dat je niet onnodig gaat kijken? En bij misbruik verdienen ze geen privacy, bovendien weet je dat alleen als het gerapporteerd wordt en dan staat het er standaard al bij. De email optie lijkt me veel gevoeliger voor spam, en ik vraag me ook af hoeveel dataverkeer dat gebruikt...Kijk hier!
http://www.youtube.com/watch?v=OEdVfyt-mLw