Chatbox

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Liquid

Chatbox

Bericht door Liquid » 19 mar 2010, 21:02

• Modificatie & Versie:Chatbox
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://www.armyofangels.ycn-hosting.com
    phpBB versie:3.0.7-PL1
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?Ja, ik heb eergisteren een nieuwe stijl geinstalleerd. Dat gaf geen enkel probleem.

Wat is het probleem?
    Hallo,
    Ik ben gestart met het hosten van een phpbb forum aangezien ik daar erg tervreden over ben.
    Heb alles mooi op orde gezet, nieuwe stijl, etc..
    Alleen een chatbox ontbreekt er nog, heb er al verschillende geprobeerd, heb het bestand bij de andere files gezet, maar niets blijkt te werken. Ik denk dat ik het gewoon verkeerd doe. Heb al wat ge-googled maar niets helpt me verder. Dit is waarschijnlijk een domme vraag maar heb nogal weinig ervaring.
    Graag had ik een chatbox zoals deze gewilt, die bovenaan het forum index staat: http://bayimg.com/image/jaldmaabf.jpg
    Ik weet nu niet of dit nog beschikbaar is voor mijn forum versie. Indien er chatboxen zijn die soortgelijk zijn, mag je ze altijd voorstellen, aangezien ik geen flauw idee heb welke er goede zijn, het liefst eentje die bij de forum index staat en niet op een aparte pagina.

Alvast bedankt,
    Liquid.

Kevin
Contacteer:

Re: Chatbox

Bericht door Kevin » 19 mar 2010, 22:49

Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Liquid

Bericht door Liquid » 19 mar 2010, 22:50

Kan ik je op MSN ofzo spreken. Stuur me een berichtje 8-)

Mvg

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 mar 2010, 22:53

Voor support is dit forum bedoeld, anders zit ik straks met een lijst vol "vrienden" :lol:
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Liquid

Bericht door Liquid » 19 mar 2010, 22:58

Oke geen probleem. Heb die chat op de webhost gezet, forum geopent maar er gebeurt niks?
Moet dit geinstalleerd worden? Zoja hoe, heb vanalles geprobeerd.

Mvg

Jeroen

Bericht door Jeroen » 19 mar 2010, 23:56

Het is een modificatie, je moet hem inderdaad nog installeren.
In de map van de MOD vindt je als het goed is een bestandje genaamd "install.xml", open die in je browser en voer de instructies uit.

Lees anders dit wiki artikel eens door :)
Jeroen

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 00:14

Heb ik nu gedaan. Als ik dit doe: 1. Browse to the file mchat_install.php in the root of your forum to make the database changes.
Dan verschijnt er een error:

Warning: include() [function.include]: Unable to access ./common.php in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php on line 20

Warning: include(./common.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php on line 20

Warning: include() [function.include]: Unable to access ./common.php in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php on line 20

Warning: include(./common.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php on line 20

Warning: include() [function.include]: Failed opening './common.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php') in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php on line 20

Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php on line 21

Weet jij wat het probleem hiervan is? Alvast bedankt.
Mvg.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 mar 2010, 06:02

Zo te zien heb je de hele map chat geupload.
No such file or directory in /gsadmin/var/websites/armyofangels.ycn-hosting.com/mChat/root/mchat_install.php

Wat je moet doen zijn de bestanden uit de map root in de map root van je ftp plaatsen zodat de link zo word.

armyofangels.ycn-hosting.com/mchat_install.php
Afbeelding

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 14:55

De installatie van de mChat is gelukt. Vervolgens ging ik naar het acp onder categorie .MODS met deze error:

SQL ERROR [ mysqli ]

Table 'www_TheSoul135.MCHAT_CONFIG_TABLE' doesn't exist [1146]

SQL

SELECT * FROM MCHAT_CONFIG_TABLE

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 163
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/acp/acp_mchat.php
LINE: 125
CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: includes/acp/acp_mchat.php
LINE: 35
CALL: acp_mchat->configuration()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507
CALL: acp_mchat->main()

FILE: adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()

Hulp wordt geapprecieerd,
Mvg,

PS: Ik gebruik de style sliced op mijn forum, moet dat ook ergens aangepast worden in de mChat files?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 mar 2010, 15:01

Wat is je prefix in de database? Die kun je snel vinden in het bestand root/config.php

Code: Selecteer alles

$table_prefix = 'phpbb_'; 
Wat staat er bij jouw waar hier phpbb staat?
Afbeelding

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 15:28

$table_prefix = 'phpbb_3';

Mvg,

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 mar 2010, 15:33

Dat is dus het probleem, de auto installer zoekt of plaatst met de prefix phpbb en jouw forum zoekt en gebruikt de prefix phpbb_3

Ik ga even zoeken voor je of ik de handmatige querys kan vinden voor je, die kun je dan in database uitvoeren en dan zou het wel moeten werken.
Afbeelding

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 15:35

Oke, alvast bedankt voor de goede support. :D

Mvg,

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 mar 2010, 15:42

In het topic op phpbb.com word veel gesproken over de error en telkens komt de vraag naar boven of je alle wijzigingen in het bestand includes/constants.php wel hebt gedaan en zeker weet dat hij weer geupload is. Kun je die is nakijken voor de zekerheid.
Afbeelding

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 15:45

Voor zover ik weet heb ik daar nog nooit wat aan gewijzigd, wat moet er dan precies gewijzigd worden daar?

Mvg,

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 mar 2010, 15:50

Als je map mchat die je gedownload hebt opend tot je het bestand install.xml ziet dan open je die. Dan zul je zien dat de volgende bestanden gewijzigd moeten worden:

index.php,
viewonline.php,
includes/constants.php,
includes/functions.php,
language/en/common.php,
language/en/acp/common.php,
styles/prosilver/template/editor.js,
styles/prosilver/template/index_body.html,
styles/prosilver/template/overall_header.html

de volgende bestanden bij de download zitten geupload moeten worden:

root/mchat.php,
root/mchat_install.php,
root/mchat/*.*,
root/umil/*.*,
root/includes/*.*,
root/styles/prosilver/template/mchat_body.html,
root/language/en/*.*,
root/adm/*.*

En helemaal onderaan die pagina, na alle te wijzigen bestanden zie je dit stukje nog staan.

1. Browse to the file mchat_install.php in the root of your forum to make the database changes.
2. Delete the mchat_install.php file from the root of your forum.
3. Make all edits to all files and upload them to your forum.
4. Refresh the styles in the ACP, set the settings for the Mini Chat under the ".MODS" tab.
5. Then visit user/group permissions and set the permissions for the Mini Chat for your groups/users.
6. Enjoy the Mod!!

Lees eerst is het topic hoe installeer ik een mod: http://wiki.phpbb.nl/Modificatie_instal ... 8phpBB3%29
Afbeelding

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 16:08

De bestanden die geupload moeten worden heb ik voltooid.
Heb de instal.xml geopent maar veel valt er niet uit te lezen.
Het onderste uit install.xml heb ik ook al gedaan.
Alleen gebruik ik een andere stijl, wat moet er daar juist voor gedaan worden?

Mvg,

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 19:37

Heb alles uitgevoerd uit install.xml.
Vervolgens ga ik in de acp in .MODS sectie, ik heb de instellingen voltooid. Maar de chatbox komt niet tevoorschijn. Wat is hiervan het probleem? Het gebruiken van een andere stijl?
Hulp wordt geapprecieert,
Mvg,

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 mar 2010, 21:58

Inderdaad jij gebruikt een andere stijl dan een van de standaard stijlen. Jouw stijl is subsilver2 gebasseerd, de edits die in de mod staan voor subsilver2 bestanden moet je dus op jouw bestanden toepassen. Zo ook de bestanden die je moet uploaden naar styles/subsilver2/ die moet je dus ook uploaden naar styles/jouwstijl.

dus als er staat open styles/subsilver2/template/overall_header.html dan open jij styles/jouwstijl/template/overall_header.html

Let op soms staan de edits voor subsilver2 stijlen in de map contrib van de mod dowload in een apart install bestand vaak genaamd subsilver2.xml
Afbeelding

Liquid

Bericht door Liquid » 20 mar 2010, 22:08

Ik heb dat gedaan in mijn stijl, mijn stijl op het forum is sliced:
<open src="styles/sliced/template/overall_header.html">
<open src="styles/sliced/template/index_body.html">

Heb die 2 html bestanden aangepast. Daarna de mod geinstalleerd. Als ik nu in de acp onder het onderwerp .MODS kan ik wel de instellingen uitvoeren, zodra ik klaarben is het succesvol verlopen. Vervolgens ga ik naar de index maar ik zie helemaal geen chatbox. :|

Mvg,

Plaats reactie