Link korter maken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
coolegino

Link korter maken

Bericht door coolegino » 16 mar 2010, 20:12

phpBB versie: 3.0.7-PL1

Goedenavond,

Hoe kan ik de .php achter een bestand laten verdwijnen? Want ik zie soms websites waar dat niet meer achter staat. (http://www.voorbeeld.nl/voorbeeld) Of bijvoorbeeld link1.php omzetten in http://www.voorbeeld.nl/index.php?vid=1

Heb namelijk een video deel naast het forum.

Jeroen

Re: Link korter maken

Bericht door Jeroen » 16 mar 2010, 20:44

Ik begrijp niet wat je precies wil bereiken? Heb je het over forum URL's? Wil je dat je doorgestuurd wordt, of dat je de pagina opent en dat de korte URL blijft staan?

Probeer eens wat specifieker te beschrijven wat je wilt bereiken, dan is het voor ons ook makkelijker antwoorden.
Jeroen

EelkeB

Re: Link korter maken

Bericht door EelkeB » 17 mar 2010, 10:11

Alleen het .php weghalen is iets wat ik nog nooit heb gehoord :) Wat wil je daar precies mee bereiken?

Wat je wel vaker hoort is de wens om vriendelijke URLs te gebruiken, ook wel SEF (Search Engine Friendly - misleidende term) URLs genoemd. Er zijn wel mods voor phpBB die dit bewerkstelligen, maar bezint eer ge begint. Keywords in URLs is leuk, draagt misschien wel een paar procent bij aan je ranking bij de zoekmachines (Zit je in een onderwerpgebied waar er veel concurrentie is? Komen concurrende sites te vaak boven jouw site in de zoekresultaten? Heb je alle andere standaard SEO-methodes al uitgeput?). Wat echter veel belangrijker is, op de lange termijn, is dat je bestaande URLs kunt handhaven. Maak je gebruik van de standaard (lelijke) phpBB-URLs, dan kun je er nog redelijk van op aan dat deze blijven werken bij updates. Gebruik je een mod, dan moet je maar zien of de mod-auteur een migratie-pad aanbiedt. Zoniet, dan is in een klap alle opgebouwde zoekmachine-indexering waardeloos.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten