Update vragen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Christophe
Contacteer:

Update vragen?

Bericht door Christophe » 10 mar 2010, 19:26

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Update
    Wat is het probleem?
Hey iedereen,

Ik heb vannacht m'n forum voor de eerste keer geupdate. Beetje lang mee gewacht eigenlijk, van 3.0.2 naar 3.0.7PL1 :roll:

Nu heb ik alle bestanden gewijzigd en heb nog twee bijkomende vragen.

1) Ik maak gebruik van een andere thema dat gebaseerd is op prosilver. Dien ik dit ook handmatig up te graden. Er is namelijk een functionaliteit weggevallen. 'Toon actieve onderwerpen' werkt niet meer ...? (klik hier)
2) Moet ik de taalbestanden ook updaten? Ik heb het updatepakket van phpbb.com gedownload. Enkel de gewijzigde bestanden heb ik geupdate. Zoja, waar kan ik dit downloaden?

Alvast bedankt voor iedereen die me hiermee kan helpen ;)

Christophe

Jeroen

Re: Update vragen?

Bericht door Jeroen » 10 mar 2010, 20:49

Christophe schreef:1) Ik maak gebruik van een andere thema dat gebaseerd is op prosilver. Dien ik dit ook handmatig up te graden. Er is namelijk een functionaliteit weggevallen. 'Toon actieve onderwerpen' werkt niet meer ...? (klik hier)
Bedoel je met "werkt niet meer" dat er geen onderwerpen meer getoon worden? Dat komt omdat vanaf 3.0.6 de mogelijkheid om dat per forum aan of uit te zetten verbeterd/gerepareerd is, je moet nu alle forums handmatig weer instellen dat ze wél actieve onderwerpen moeten tonen.

Als je het niet handmatig wil doen, kan je het ook met een SQL querie doen. Je moet dan de volgende querie uitvoeren in je database:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_forums SET forum_flags = forum_flags | 16 WHERE forum_type < 2;
Daarmee zet je dus voor alle forums/categorieën "actieve onderwerpen" aan.
Jeroen

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 10 mar 2010, 21:32

Ok, prima! Bedankt hoor Pietje!

En weet je ook (of iemand anders) het antwoord op de andere vragen? (=zie bericht 1)

Christophe

Jeroen

Bericht door Jeroen » 10 mar 2010, 21:43

Je had beter met het Nederlandse update pakket kunnen updaten, dan was je Nederlandse taal ook gelijk bijgewerkt. Heb je modificaties geïnstalleerd op je forum? Zo nee, dan kan je de huidige taalbestanden overschrijven met die van de laatste versie.
Jeroen

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 10 mar 2010, 22:17

Ai, ik heb wel een aantal modificaties geïnstalleerd op het forum. :? Ik heb de taalpakketten inmiddels gevonden (moest eigenlijk niet ver zoeken :oops: ) Ik dacht verwijder het vorige mapje, en zet het nieuwe in de plaats of is dit niet voldoende?

Christophe

Jeroen

Bericht door Jeroen » 10 mar 2010, 22:25

Als je wel modificaties geïnstalleerd hebt dan is het vervangen van het mapje geen optie, aangezien je dan de wijzigingen kwijt bent die je hoogstwaarschijnlijk voor je MODs ook in de language bestanden moest doen.

Probeer anders nog gewoon eens te updaten met de Nederlandse automatische updater. De forumbestanden zelf zijn als het goed is al goed geupdatet, dus zal hij hoogstwaarschijnlijk dan alleen de Nederlandse bestanden nog verkeerd vinden, en die samenvoegen met nieuwe bestanden.

Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit getest op deze manier, maar ik zie eigenlijk geen probleem waarom het niet zou kunnen lukken. Maak anders voor de zekerheid nog een backup, dan weet je in ieder geval dat je goed zit.
Jeroen

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 10 mar 2010, 22:33

Hey Pietje,

Maar als ik het modsmapje gewoon laat staan. Ik weet trouwens precies welke bestanden aangepast zijn, dus ik zet deze er gewoon terug in, of laat ze staan ... moet toch lukken denk ik.

Maar waar ik meer met zit ... prosilver is ook aangepast. Ik gebruik een stijl dat gebaseerd is op Prosilver (zelfde uiterlijk, andere kleur). Moet ik dan de bestanden handmatig aanpassen of ...

Is het belangrijk dat ik dit ook update?

Groeten,
Christophe

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 16 mar 2010, 22:30

Pietje schreef:[
Bedoel je met "werkt niet meer" dat er geen onderwerpen meer getoon worden? Dat komt omdat vanaf 3.0.6 de mogelijkheid om dat per forum aan of uit te zetten verbeterd/gerepareerd is, je moet nu alle forums handmatig weer instellen dat ze wél actieve onderwerpen moeten tonen.
Dit probleem is er bij ons ook na de recente PL1 update, hoe moet ik dat handmatig doen???

Jeroen

Bericht door Jeroen » 16 mar 2010, 22:34

Per forum instellen dat actieve onderwerpen op "Ja" moeten staan, en anders de volgende SQL querie uitvoeren in je database om in één keer alle forums op ja te zetten:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_forums SET forum_flags = forum_flags | 16 WHERE forum_type < 2;
Jeroen

Gesloten