Clororize-it automatisch geupdate of niet?
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Clororize-it automatisch geupdate of niet?
http://www.phpbb3styles.net/db/style/prosilver
Ik heb deze template, zelf in de kleur gemaakt zoals ik hem mooi vindt.
Nu mijn vraag, zag dat er een nieuwe versie PHPbb in de startblokken staat
wordt deze template automatisch mee geupdate of moet ik hem later handmatig bijwerken?
(Style changes)
Ik heb deze template, zelf in de kleur gemaakt zoals ik hem mooi vindt.
Nu mijn vraag, zag dat er een nieuwe versie PHPbb in de startblokken staat
wordt deze template automatisch mee geupdate of moet ik hem later handmatig bijwerken?
(Style changes)
Re: Clororize-it automatisch geupdate of niet?
Volgens mij is het zo dat phpBB bij de update als het ware "zoekt" naar de prosilver en subsilver2 mappen in de styles folder op je server, en worden dus alleen die geupdatet. Alle stijlen die een andere naam hebben niet.
Jeroen
Thanks Pietje, we zullen het zien zal steekproef gewijs kijken of de wijzigingen doorgevoerd zijn op het moment dat ik geupgrade heb, ik laat het jullie wel weten 

- AirWarrior
Dus als ik me style tijdelijk "subsilver2" zou noemen, update die style mee??
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Kan inderdaad werken, maar maak een back-up voordat je hieraan begint.AirWarrior schreef:Dus als ik me style tijdelijk "subsilver2" zou noemen, update die style mee??
- Neem een leeg forum/testforum
- Kopieer de stijl die je wilt gaan updaten naar de map /styles/ (als deze daar nog niet al stond)
- Installeer de stijl niet
- Hernoem de map "prosilver" of "subsilver2" naar "prosilver_origineel" of "subsilver2_orgineel"
- Hernoem de map van de stijl die je wilt gaan updaten naar "prosilver"
- Open in de (net hernoemde) map prosilver: style.cfg, /template/template.cfg, /imageset/imageste.cfg, /theme/theme.cfg
- Verander in deze 4 .cfg bestanden de naam van je stijl naar "prosilver"
- Download en upload de automatische updater.
- Ga naar je testforum, naar de
/install/
map en draai de update zoals je gewent bent.
Update hierna de prosilver bestanden en zorg dat de updater zegt dat alles goed geüpdated is. - Als dit gelukt is, hernoem je de mappen en de stijlnaam in de 4 cfg bestanden terug naar het origineel en je kan dan deze stijl gebruiken op phpBB 3.0.6.
Jeroen
Dat is een mooie uitleg Pietje dat gaat wel lukken, alleen vraag ik mij af wat gebeurde er dan met de stylen;
Worden die dan wel geupgrade? Gaat dat geen problemen geven?Pietje schreef:Hernoem de map "prosilver" of "subsilver2" naar "prosilver_origineel" of "subsilver2_orgineel"
Die worden niet geupdate, die worden geupdate als je je echte forum gaat updaten 
Die stappen die ik daar heb staan voer je uit op een testforum, het gaat er daar niet om dat je forum geupdatet wordt, maar puur de stijl. Als je die stijl vervolgens geupdatet hebt, download je hem van je server en upload je de geupdate stijl in je echte forum.

Die stappen die ik daar heb staan voer je uit op een testforum, het gaat er daar niet om dat je forum geupdatet wordt, maar puur de stijl. Als je die stijl vervolgens geupdatet hebt, download je hem van je server en upload je de geupdate stijl in je echte forum.
Jeroen
- AirWarrior
Je bedoeld hier phpBB 3.0.7 neem ik aan.Pietje schreef:Kan inderdaad werken, maar maak een back-up voordat je hieraan begint.AirWarrior schreef:Dus als ik me style tijdelijk "subsilver2" zou noemen, update die style mee??
10. Als dit gelukt is, hernoem je de mappen en de stijlnaam in de 4 cfg bestanden terug naar het origineel en je kan dan deze stijl gebruiken op phpBB 3.0.6.

Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Ah okay, alleen wat gebeurd er dan met de stylen op het testforum die je hernoemd heb naar;Pietje schreef:Die stappen die ik daar heb staan voer je uit op een testforum, het gaat er daar niet om dat je forum geupdatet wordt, maar puur de stijl. Als je die stijl vervolgens geupdatet hebt, download je hem van je server en upload je de geupdate stijl in je echte forum.
??Pietje schreef:Hernoem de map "prosilver" of "subsilver2" naar "prosilver_origineel" of "subsilver2_orgineel"
Die worden dus niet geupdatet, en die kan je eventueel weer hernoemen naar de originele naam.
Daar heb je verder ook niet mee te maken, aangezien je dat testforum puur zou gebruiken om je style te updaten.
Daar heb je verder ook niet mee te maken, aangezien je dat testforum puur zou gebruiken om je style te updaten.
Jeroen
Super bedankt voor je hulp Pietje, ik heb vanmiddag naar behoren mijn 2 fora's geupgrade naar de nieuwste versie, en de style op deze manier behandeld. Is allemaal prima verlopen 

Mooi dat dit gelukt is. Geen garantie dat dit met alle stijlen werkt, maar vaak gaat het goed en dat scheelt een hele hoop werk 

Jeroen
-
Ik gebruik ook colorizeit stijlen bij mijn forum en de fora die ik onderhoud. Als je het doet op de bovenstaande manier loop je wel een risico dat als het bestand met de kleuren ook geupdate word je je colorizeit kleuren kwijt bent. Wat ik meestal doe is een link opslaan van colorizeit, en dan gewoon daar de nieuwste stijl downloaden zoals ik hem heb gekleurd. En die dan uploaden op mijn site.