naam site niet vertonen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
naam site niet vertonen
Graag zou ik de ' naam site '
en ' omschrijving site '
niet zichtbaar willen hebben op het forum : dit verwerk ik in het logo/banner
maar gewoon niets invullen is geen optie, want dan heeft het forum geen naam.
hoe kan ik dit oplossen, zonder dat ik in problemen kom.
en ' omschrijving site '
Re: naam site niet vertonen
In het beheerderspaneel kun je beide opties gewoon leeg laten.Gerda schreef:Graag zou ik de ' naam site ' en ' omschrijving site '
Wat je dan moet doen is een bestandje ff aanpassen waardoor je forum wel een naam heeft.
download en open
root/language/nl/common.php
(ook bij de engelse versie doen)Zoek:
Code: Selecteer alles
'INDEX' => 'Forumindex',
Code: Selecteer alles
'INDEX' => 'jouw forum naam',
Ik zou de aanpassing in de template aanbrengen, dat is immers waar het uiterlijk bepaald wordt. In de overall_header.html moet het niet al te ingewikkeld zijn om te vinden waar sitenaam en omschrijving worden weergegeven.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
- marian0810
- Contacteer:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de tekst in <h1> belangrijk is voor Google? Als die tag er niet is of als er niks in staat wordt je site dacht ik moeilijker gevonden. Je zou ook <h1> in de stylesheet de kleur van de achtergrond kunnen geven en font-size 0. In de bron zie je geen verschil en dat is waar Google naar kijkt toch? Tenminste zo heb ik het begrepen 

- AirWarrior
@Marjan
Ik weet niet of dat echt zo is want ik heb dat gedeelte waar je logo en die teksten staan helemaal uit me overall_header.html verwijderd.
Ik sta er nog steeds (goed) op bij google en andere zoekmachine's.
Ik weet niet of dat echt zo is want ik heb dat gedeelte waar je logo en die teksten staan helemaal uit me overall_header.html verwijderd.
Ik sta er nog steeds (goed) op bij google en andere zoekmachine's.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
Gewoon niks invullen, dan laat hij ook niets zien
Tenminste, zo heb ik het vanmiddag zelf even gedaan. Heb net vandaag 3.0.6 geïnstalleerd, en moet dus ook alles nog uitzoeken, na 7 jaar 2.0.5 gebruikt te hebben.
Maar... gewoon niks invullen dus

Tenminste, zo heb ik het vanmiddag zelf even gedaan. Heb net vandaag 3.0.6 geïnstalleerd, en moet dus ook alles nog uitzoeken, na 7 jaar 2.0.5 gebruikt te hebben.

Hai YvonneYvonneB schreef:Gewoon niks invullen, dan laat hij ook niets zien![]()
bij registratie voorwaarden komt dan bv. te staan
Door het bezoeken/gebruiken van ""
en zo zal er een rode draad door je forum heen komen te staan
dat lijkt me niet wenselijk.
Nee dat lijkt me inderdaad ook niet wenselijk. Maar ook dat lijkt me wel aan te passen. Kan nu alleen nog even niet zeggen hoe en waar 

Symptoombestrijding... Je moet gewoon de weergave van de sitenaam in je template aanpassen, zoals eerder opgemerkt. Dat is de meest logische oplossing, want het is de weergave die je wilt voorkomen, je wilt niet dat je site geen naam heeft.
Inderdaad is de overweging van Marian ook nog zinvol. Je kunt ook de weergave van de H1 eenvoudigweg op display: none zetten, hoewel je in beide gevallen kans hebt dat Google daar doorheen prikt. Het schijnt ook zo te zijn dat je screenreaders (hulpmiddel voor blinden) de tekst niet zullen oplezen als er een display: none op staat. Hoe dat is met font-size 0 weet ik niet. Een andere oplossing die ik wel eens ben tegen gekomen om tekst in een header niet weer te geven, maar wel bereikbaar te houden voor zoekmachines en screenreaders, is door de tekst d.m.v. een negatieve padding buiten het zichtbare gedeelte van de site te zetten. Dit is helaas een gedeelte van SEO dat nog wel een beetje gokken is.
Overigens, als je toch over SEO gaat nadenken, wat nog belangrijker is dan de H1 is de pagina-titel uit het head-segment van de pagina, die ook wordt weergegeven in de titel-balk van de browser (en/of in de tab). Ook daar wordt de sitenaam uit de config gebruikt, dus opnieuw een argument om niet de sitenaam leeg te laten, maar alleen het directe issue waar het om gaat op te lossen, namelijk de weergave ervan in de pagina zelf.
Inderdaad is de overweging van Marian ook nog zinvol. Je kunt ook de weergave van de H1 eenvoudigweg op display: none zetten, hoewel je in beide gevallen kans hebt dat Google daar doorheen prikt. Het schijnt ook zo te zijn dat je screenreaders (hulpmiddel voor blinden) de tekst niet zullen oplezen als er een display: none op staat. Hoe dat is met font-size 0 weet ik niet. Een andere oplossing die ik wel eens ben tegen gekomen om tekst in een header niet weer te geven, maar wel bereikbaar te houden voor zoekmachines en screenreaders, is door de tekst d.m.v. een negatieve padding buiten het zichtbare gedeelte van de site te zetten. Dit is helaas een gedeelte van SEO dat nog wel een beetje gokken is.
Overigens, als je toch over SEO gaat nadenken, wat nog belangrijker is dan de H1 is de pagina-titel uit het head-segment van de pagina, die ook wordt weergegeven in de titel-balk van de browser (en/of in de tab). Ook daar wordt de sitenaam uit de config gebruikt, dus opnieuw een argument om niet de sitenaam leeg te laten, maar alleen het directe issue waar het om gaat op te lossen, namelijk de weergave ervan in de pagina zelf.
Dutch Open Projects
ik heb deze tip opgevolgd en doet het prima.marian0810 schreef:Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de tekst in <h1> belangrijk is voor Google? Als die tag er niet is of als er niks in staat wordt je site dacht ik moeilijker gevonden. Je zou ook <h1> in de stylesheet de kleur van de achtergrond kunnen geven en font-size 0. In de bron zie je geen verschil en dat is waar Google naar kijkt toch? Tenminste zo heb ik het begrepen
thanks all voor het meedenken.