Zou iemand mij kunnen helpen met onderstaande vragen? Ik heb vanmorgen al verschillende instellingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit.
Het forum moet alleen toegankelijk zijn voor onze vriendengroep. Ik wil dan ook dat registreren niet mogelijk is en het forum alleen te bekijken is al je ingelogd bent.
Hoe kan ik de registratie uitschakelen en het forum zo instellen dat je ingelogd moet zijn?
Besloten forum
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Besloten forum
Registreren uitschakelen: ga naar je beheerderspaneel -> tabblad algemeen -> Instellingen registratie -> helemaal bovenaan op "Schakel uit" zetten.
Om het forum onzichtbaar te maken: ga in je beheerderspaneel naar het tabblad permissies -> forumpermissies -> selecteer een forum -> selecteer de groepen waarvoor je het forum wel of niet zichtbaar wilt maken en bevestig.
Om wat klikwerk te besparen kan je die forumpermissies naar de rest van de forums kopieëren. Onder het tabblad permissies kan je kiezen voor "Kopieër forumpermissies".
Om het forum onzichtbaar te maken: ga in je beheerderspaneel naar het tabblad permissies -> forumpermissies -> selecteer een forum -> selecteer de groepen waarvoor je het forum wel of niet zichtbaar wilt maken en bevestig.
Om wat klikwerk te besparen kan je die forumpermissies naar de rest van de forums kopieëren. Onder het tabblad permissies kan je kiezen voor "Kopieër forumpermissies".
Jeroen
Re: Besloten forum
Afschermen doe je door de forums die je wil afschermen te blokkeren voor de gebruikersgroep gasten (ofwel de rechten die gasten standaard hebben gekregen verwijderen). Het is (standaard) niet mogelijk om echt heel het forum af te schermen, gasten zullen een "lege" voorpagina te zien krijgen.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail