Waarschijnlijk een stom vraagje, maar ja zou dat toch graag eens weten.
Hoe stel je het best de permissies van bots in op een phpbb3 forum?
Alvast bedankt.
Greets
Permissies bots
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Permissies bots
Op dezelfde manier als voor andere gebruikers/groepen, want alle robots staan in de groep "Bots" waar je standaard ook permissies voor kunt geven 

Laatst gewijzigd door Derky op 02 feb 2010, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Support
Reden: Verplaatst naar Support
Jeroen
-
Blijkbaar is mijn vraag wat verwarrend.
De vraag is eigenlijk niet waar of op welke manier ik dat kan doen.
Maar zou graag eens weten wat er aan bots mag toegestaan worden.
Welke dingen moet ik bv zeker nooit aanvinken?
Bots gans het forum laten zien en lezen en het tot dat beperken?
De vraag is eigenlijk niet waar of op welke manier ik dat kan doen.
Maar zou graag eens weten wat er aan bots mag toegestaan worden.
Welke dingen moet ik bv zeker nooit aanvinken?
Bots gans het forum laten zien en lezen en het tot dat beperken?
In principe kun je bots het beste dezelfde rechten geven als gasten. Bots tot minder content toegang geven dan gasten is niet slim, want dan wordt niet je volledige forum geindexeerd. Bots tot meer toegang geven dan gasten zou ik ook niet doen, want dat kan gezien worden als cloaking (m.a.w., je laat de bot content zien die een normale gebruiker niet kan zien).
Alleen zaken waar bots echt niks te zoeken hebben, zoals bijvoorbeeld een print view, die kun je afschermen. Veel daarvan wordt echter al in de template geregeld (links die niet worden getoond als de gebruiker een bot is).
Alleen zaken waar bots echt niks te zoeken hebben, zoals bijvoorbeeld een print view, die kun je afschermen. Veel daarvan wordt echter al in de template geregeld (links die niet worden getoond als de gebruiker een bot is).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail