Poll stemmen beperken?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
danny1969
Contacteer:

Poll stemmen beperken?

Bericht door danny1969 » 01 feb 2010, 17:17

• Adres van je forum: http://gymnasticsforum.be
    Event. modificaties op je forum:nvt
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
    Wat is het probleem?

Hoi,

Ben hier opnieuw met een vraag. Had hier ergens gelezen dat stemmen op een poll ook via IP gaat. Is het mogelijk dat dit door de laatste updates gewijzigd is? Ik heb mijn forum een beetje meer open gezet voor het grote publiek. Ook stemmen op polls is nu mogelijk voor gasten. Ik merk wel op dat je meer dan 1 keer kunt stemmen op de poll die nu op mijn (board3 portaal) staat? Kan dit gemakkelijk aangepast worden, zodat meerdere keren stemmen iets moeilijker wordt?

Alvast bedankt voor jullie hulp, Danny ;)
..

EelkeB

Re: Poll stemmen beperken?

Bericht door EelkeB » 02 feb 2010, 08:42

Hoe heb je dat precies getest? Direct achter elkaar stemmen? Of zit er tijd tussen? Zo ja, hoeveel? Beperken per IP is ook verre van waterdicht, bij sommige providers krijg je regelmatig een ander IP-adres (bijvoorbeeld als het modem uit heeft gestaan, volgens mij zijn er nog steeds veel mensen die hun modem alleen aanzetten als ze gaan Internetten).

"Veiligste" wat je het kunt maken is beperken tot geregistreerde gebruikers. En dan nog kunnen mensen extra accounts aanmaken om vaker te stemmen, natuurlijk.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

danny1969
Contacteer:

Re: Poll stemmen beperken?

Bericht door danny1969 » 03 feb 2010, 09:39

Ik weet wel dat beperken op IP ook niet echt helpt, maar het vraagt zeker al wat meer werk. Ik denk dan ook dat op een poll waar niks bij te verdienen valt, het alleen de personen zijn die "zich vervelen" zich hier dan ook mee bezig houden.

Maar zoals het nu is wordt er volgens mij totaal niet naar de IP gekeken. Als ik een stem uit breng op de poll die er nu staat, mijn browser afsluit en opnieuw opstart kan ik oneindig door gaan met stemmen. :roll:

Dit is iets wat volgens Derky (in 2007) niet kan? zie viewtopic.php?f=40&t=40686&p=332421&hil ... IP#p332421

Enkel belangrijke polls, zoals onze foto polls zijn enkel voor onze gebruikers. Dit om toch een beetje controle te hebben. ;)

Gesloten