smilies worden weergegeven als kruisje

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
kris1981

smilies worden weergegeven als kruisje

Bericht door kris1981 » 30 jan 2010, 15:34

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
In het forum worden alle smilies weergegeven als kruisjes.

Ik heb in het beheerderspaneel bij smilies geklikt op exporteer en dowload,
dan krijg ik een .pak bestand. via ftp zet ik dat in de Images en dan in de map Smilies.
Dan ga ik naar installeer smilie pakket, daar kan ik niet zien waar hij het vandaan haalt, maar de juiste
bestandsnaam: smilies.pak staat er al. Als ik dan kies voor installeer smiliepakket, staat er: heb pakket werd succesvol geimporteerd.
Maar het blijven nog steeds rode (foutmelding)kruisjes.
Ik denk dat ik nog een stap mis maar weet niet welke?
Is het .pak bestand genoeg, of heb ik ook bv de jpeg afbeeldingen van de smilies nodig, of zitten die in het .pak bestand?

EelkeB

Re: smilies worden weergegeven als kruisje

Bericht door EelkeB » 30 jan 2010, 15:40

Je hebt de smilies geexporteerd en opnieuw geupload..? Waarom? Zijn dit de standaard smilies, of heb je ergens een smily-pakket vandaan gedownload?

Je kunt kijken waar de smilies volgens de pagina zouden moeten staan (src-attribuut van de img-tag). Daarna kijk je of dat bestand ook aanwezig is. Het kan inderdaad zijn dat je het daadwerkelijke afbeeldingsbestand mist. Overigens zijn smilies over het algemeen geen JPEG (een formaat specifiek bedoeld voor foto's) maar PNG of GIF (formaten voor "strakke" afbeeldigen zoals logo's en andere afbeeldingen met egale kleurvlakken).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten