forum op bestaand domein

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
leeuw

forum op bestaand domein

Bericht door leeuw » 27 jan 2010, 20:09

Deze vraag ben ik niet tegengekomen, het is misschien erg basic maar ik wil het toch even checken

Voordat ik een ander/nieuw domein aanvraag wil ik graag even phpbb3 uitproberen op ons huidige domein.

Ik moet een database enz. installeren en een directory waar phpbb geplaatst wordt, maar kan dat op hetzelfde domein? Ik denk dat het wel kan want het zal iets worden van forum.domein.nl

Maar..ik heb wat webforwards en CNames moeten veranderen. Zie afbeelding.

Gaat het nu werken, het is meer wat testen en kijken of ik er wat mee kan dan dat het echt online gaat. Als het allemaal bevalt komt er dus een ander dedicated domein.
Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Re: forum op bestaand domein

Bericht door Kevin » 27 jan 2010, 23:12

Je kan hem ook plaatsen in www.domein.nl/forum ipv op een subdomein zoals jij aangeeft. Een database aan maken en koppelen is wel een vereiste inderdaad, het ligt er even aan of je die mogelijkheid hebt in je huidige domein.

Voor de rest hoef je dan niets met die forwarders of DNS settings te doen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten