Gegevens naar ander forum overzetten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gegevens naar ander forum overzetten
Niet echt een probleem maar een vraag.
Momenteel hebben wij een forum draaiende.
Nu hebben we bij een andere host een nieuw hostingspaket besteld en willen we op dat nieuwe ding het forum verder gaan laten draaien.
Op het huidige forum zijn enkele mods geinstalleerd geweest in het verleden (ik weet zelf niet welke, want dat is nog gedaan door de vorige webmaster en die is spoorloos verdwenen)
Als ik dus gewoon een backup van het oude forum naar het nieuwe forum overzet gaat dit dus niet omdat de database dan problemen geeft door de databaseaanpassingen van de geinstalleerde mods.
Nu zou ik enkel de gebruikers met hun profiel willen overzetten, de forumcategorieën, de forums zelf en de berichten.
Ook alle permissies zouden moeten blijven zoals ze nu zijn.
Iemand een idee welke tables uit de database ik hiervoor allemaal moet overnemen?
Onderstaande degene die ik denk dat ik moet hebben om alles goed te laten verlopen.
Zitten er tussen die niet moeten of ontbreken er nog volgens jullie?
Alvast bedankt
Mijn gedacht:
phpbb_forums
phpbb_groups
phpbb_poll_options (anders ben ik mn polls ook kwijt)
phpbb_poll_options
phpbb_poll_votes
phpbb_posts
phpbb_privmsgs
phpbb_privmsgs_folder
phpbb_privmsgs_rules
phpbb_privmsgs_to
phpbb_profile_fields
phpbb_profile_fields_data
phpbb_profile_fields_lang
phpbb_profile_lang
phpbb_ranks
phpbb_styles
phpbb_styles_imageset
phpbb_styles_imageset_data
phpbb_styles_template
phpbb_styles_template_data
phpbb_styles_theme
phpbb_topics
phpbb_topics_posted
phpbb_topics_track
phpbb_topics_watch
phpbb_users
phpbb_user_group
phpbb_warnings
Momenteel hebben wij een forum draaiende.
Nu hebben we bij een andere host een nieuw hostingspaket besteld en willen we op dat nieuwe ding het forum verder gaan laten draaien.
Op het huidige forum zijn enkele mods geinstalleerd geweest in het verleden (ik weet zelf niet welke, want dat is nog gedaan door de vorige webmaster en die is spoorloos verdwenen)
Als ik dus gewoon een backup van het oude forum naar het nieuwe forum overzet gaat dit dus niet omdat de database dan problemen geeft door de databaseaanpassingen van de geinstalleerde mods.
Nu zou ik enkel de gebruikers met hun profiel willen overzetten, de forumcategorieën, de forums zelf en de berichten.
Ook alle permissies zouden moeten blijven zoals ze nu zijn.
Iemand een idee welke tables uit de database ik hiervoor allemaal moet overnemen?
Onderstaande degene die ik denk dat ik moet hebben om alles goed te laten verlopen.
Zitten er tussen die niet moeten of ontbreken er nog volgens jullie?
Alvast bedankt
Mijn gedacht:
phpbb_forums
phpbb_groups
phpbb_poll_options (anders ben ik mn polls ook kwijt)
phpbb_poll_options
phpbb_poll_votes
phpbb_posts
phpbb_privmsgs
phpbb_privmsgs_folder
phpbb_privmsgs_rules
phpbb_privmsgs_to
phpbb_profile_fields
phpbb_profile_fields_data
phpbb_profile_fields_lang
phpbb_profile_lang
phpbb_ranks
phpbb_styles
phpbb_styles_imageset
phpbb_styles_imageset_data
phpbb_styles_template
phpbb_styles_template_data
phpbb_styles_theme
phpbb_topics
phpbb_topics_posted
phpbb_topics_track
phpbb_topics_watch
phpbb_users
phpbb_user_group
phpbb_warnings
Re: Gegevens naar ander forum overzetten
database exporteren vanuit je oude host en importeren bij je nieuwe host
FTP bestanden overplaatsen naar je nieuwe host
dbhost, dbname, dbuser, dbpasswd in het bestand "config.php" aanpassen op je nieuwe database
FTP bestanden overplaatsen naar je nieuwe host
dbhost, dbname, dbuser, dbpasswd in het bestand "config.php" aanpassen op je nieuwe database
maar dan zitten we terug met die reeds geinstalleerde modificaties erop opdeze mannier en die willen we niet terug hebben (omdat de helft niet werkt en de andere helft niet gebruikt word)
Ondertussen is het al gelukt, maar nu zit ik met enkele problemen.
Ik heb de indruk dat hij de permissies niet meegenomen heeft.
Als je nu naar het forum gaat (http://bikers4bikers.eu/forum/) dan zie je als niet ingelogde gast wel alle fora die aangemaakt zijn, maar als je ergens op klikt zie je niets meer.
Eens je inlogd dan zie je ook niets meer (een leeg forum waar zogezegd gen topics in zijn krijg je te zien)
Vermoedelijk dus een probleem met de permissies, maar ik weet totaal niet meer waar en hoe ik deze moet aanpassen naar de juiste permissies.
Moet dit gebruiker per gebruiker gebeuren? zoja heb ik een probleem want dat zijn er meer dan 1000 die ik dan 1 per 1 moet afgaan
Ik heb de indruk dat hij de permissies niet meegenomen heeft.
Als je nu naar het forum gaat (http://bikers4bikers.eu/forum/) dan zie je als niet ingelogde gast wel alle fora die aangemaakt zijn, maar als je ergens op klikt zie je niets meer.
Eens je inlogd dan zie je ook niets meer (een leeg forum waar zogezegd gen topics in zijn krijg je te zien)
Vermoedelijk dus een probleem met de permissies, maar ik weet totaal niet meer waar en hoe ik deze moet aanpassen naar de juiste permissies.
Moet dit gebruiker per gebruiker gebeuren? zoja heb ik een probleem want dat zijn er meer dan 1000 die ik dan 1 per 1 moet afgaan
Probeer deze eens: http://www.phpbb.com/support/stk/
even uploaden in de map root en daarna aanroepen in je browser. Je kunt de modificaties er dan uit laten halen en boom structuur herstellen (Fix Left/Right ID's), wellicht helpt het.
even uploaden in de map root en daarna aanroepen in je browser. Je kunt de modificaties er dan uit laten halen en boom structuur herstellen (Fix Left/Right ID's), wellicht helpt het.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
lukt me dus niet he :s
ook de ftp heb ik al eens overgezet, e de database en de config aangepast enzo, maar ik krijg het niet n orde :s
Hoe doen ndere mensen het eigenlijk als ze van server verhuizen ofzo?
ook de ftp heb ik al eens overgezet, e de database en de config aangepast enzo, maar ik krijg het niet n orde :s
Hoe doen ndere mensen het eigenlijk als ze van server verhuizen ofzo?
Op deze manierHerptile schreef:Hoe doen ndere mensen het eigenlijk als ze van server verhuizen ofzo?

Jeroen
raar, gisteren had ik die ook gevonden die pagina, maar dan stond er dat er geen artikel was :s
eens proberen op deze manier dan se, ik houd jullie op de hoogte :p (met andere woorden, als ht niet lukt kom k hier nog wat verder zagen en klagen :p )
eens proberen op deze manier dan se, ik houd jullie op de hoogte :p (met andere woorden, als ht niet lukt kom k hier nog wat verder zagen en klagen :p )