- Modificatie & Versie:?
Directe link naar de modificatie:?
Adres van je forum: http://www.logopedia.be
phpBB versie:3.0.6
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?Portal, reeds een eindje geleden geïnstalleerd door iemand van het service team (pietje)
Wat is het probleem?
Ik vraag me af of het mogelijk is om een pagina toe te voegen aan het forum. Los van het forum weliswaar. Iets dat dezelfde layout heeft maar naar inhoud toe door ons weinig-php-kenners... aanpasbaar is!?
Extra pagina's toevoegen?
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Extra pagina's toevoegen?
Re: Extra pagina's toevoegen?
Kun je met dit wiki-artikel uit de voeten?
- FreakyBlue
- Contacteer:
Als je niet al te veel kennis hebt van php(BB) en niet met files editen aan de gang wilt, zou ik deze MOD gebruiken: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... atic+pages
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
Beste phpbb/php-kenners,
Ik heb dat geïnstalleerd en de instructies opgevolgd. Op het einde van die instructies staat echter dat ik naar .mods moet gaan in mijn ACP.
1. Ga naar het ACP :: Systeem ::
2. Klik in de .MODs categorie and maak hieronder een module categorie aan, genaamd ACP_PAGES
3. Van het drop-down menu kies de Beheer pagina's module - voeg hem toe en activeer het
4. Nou ga naar de MODs tab en hier vind je de nieuwe module
IK heb meen ik dit ook allemaal goed gedaan maar ik zit met een portal mod.
Ik vind nergens de mod terug, hoe ik een pagina moet toevoegen...?
En als ik de volgorde van de mods aanpas. M.a.w. de mod static_pages voor de portal mod zet.
Krijg ik deze algemene fout:
Wellicht heb ik iets vergeten aan te passen in de mysql.
Er staat hierover iets in de install.xml file, maar ik heb niet direct een idee hoe dit aan te pakken?
Groeten,
Stijn
Ik heb dat geïnstalleerd en de instructies opgevolgd. Op het einde van die instructies staat echter dat ik naar .mods moet gaan in mijn ACP.
1. Ga naar het ACP :: Systeem ::
2. Klik in de .MODs categorie and maak hieronder een module categorie aan, genaamd ACP_PAGES
3. Van het drop-down menu kies de Beheer pagina's module - voeg hem toe en activeer het
4. Nou ga naar de MODs tab en hier vind je de nieuwe module
IK heb meen ik dit ook allemaal goed gedaan maar ik zit met een portal mod.
Ik vind nergens de mod terug, hoe ik een pagina moet toevoegen...?
En als ik de volgorde van de mods aanpas. M.a.w. de mod static_pages voor de portal mod zet.
Krijg ik deze algemene fout:
Code: Selecteer alles
Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]
Table 'logopedia_be.phpbb_pages' doesn't exist [1146]
SQL
SELECT p.page_id, p.page_title, p.page_desc, p.page_author, p.page_display, p.page_url, u.username, u.user_colour FROM phpbb_pages p, phpbb_users u WHERE u.user_id = p.page_author ORDER BY p.page_order ASC, p.page_id ASC
BACKTRACE
FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 163
CALL: dbal->sql_error()
FILE: includes/acp/acp_pages.php
LINE: 318
CALL: dbal_mysqli->sql_query()
FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507
CALL: acp_pages->main()
FILE: adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()
Er staat hierover iets in de install.xml file, maar ik heb niet direct een idee hoe dit aan te pakken?
Code: Selecteer alles
Select Database Type:MySQL 41 MySQL 40 Firebird MSSQL Oracle Postgres SQLLite
SQL
Code:Select All
CREATE TABLE phpbb_pages (
page_id int(11) unsigned NOT NULL auto_increment,
page_title varchar(255) character set utf8 collate utf8_unicode_ci NOT NULL,
page_desc mediumtext character set utf8 collate utf8_bin NOT NULL,
page_content mediumtext character set utf8 collate utf8_bin NOT NULL,
page_url varchar(255) character set utf8 collate utf8_bin NOT NULL,
bbcode_uid varchar(8) character set utf8 collate utf8_bin NOT NULL,
bbcode_bitfield varchar(255) character set utf8 collate utf8_bin NOT NULL default '',
page_time int(11) unsigned NOT NULL default '0',
page_order int(11) unsigned NOT NULL default '0',
page_display tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0',
page_display_guests tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0',
page_author mediumint(8) unsigned NOT NULL,
PRIMARY KEY (page_id)
);
Stijn
Ik besloot het te proberen en gaf die code in bij sql kader van phpmyadmin. En nu lijkt het te werken.
Ik heb het precies zelf kunnen oplossen?
*trots**
IK heb wel nog een andere vraag: hoe kan ik instellen dat sommige links moeten openen in een nieuw scherm?
Ik heb het precies zelf kunnen oplossen?

IK heb wel nog een andere vraag: hoe kan ik instellen dat sommige links moeten openen in een nieuw scherm?

Misschien heb je wat aan dit wiki artikelsteene schreef:IK heb wel nog een andere vraag: hoe kan ik instellen dat sommige links moeten openen in een nieuw scherm?

Jeroen
Die wiki heb ik ook gebruikt maar hij opent niet alle links in een nieuw venster, dan ben je beter af met de primelink MOD 

Deze MOD dus, even voor de duidelijkheidodil schreef:Die wiki heb ik ook gebruikt maar hij opent niet alle links in een nieuw venster, dan ben je beter af met de primelink MOD

Jeroen