installeren nederlandse taal

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
robby0123
Contacteer:

installeren nederlandse taal

Bericht door robby0123 » 09 jan 2010, 22:45

Beste Forumgangers,

Ik ben echt een leek maar had graag mijn eigen forum begonnen dus het ik bij webcreation.be een hostingpakket genomen waar de installatie van phpbb automatisch inzat met installatron. Langs direct admin is dit gelukt maar alles staat in het engels. heb hier het forum al afgelezen en weet dat je in de language map je download moet invoegen. Maar welke bestand juist, dus je pakt het uit extract met winrar en wat dan. Wie kan me verderhelpen aub met stap voor stap dit uit te leggen. Alvast heel vriendelijk bedankt voor jullie hulp!
Met vriendelijke groeten,
Robby

Jeroen

Re: installeren nederlandse taal

Bericht door Jeroen » 09 jan 2010, 23:22

Wat is de URL naar je forum?
Je moet door middel van een FTP programma de nl map uploaden in de /language/ map op je server. Als het goed is heb je FTP inloggegevens gekregen van je hosting.

Nadat je geupload hebt ga je naar het beheerderspaneel, tabblad systeem, taalpaketten en installeer de Nederlandse taal. Vervolgens moet je bij de foruminstellingen instellen dat Nederlands de standaard taal is, en in je eigen profiel ook instellen dat je Nederlands als forumtaal wilt.
Jeroen

robby0123
Contacteer:

Bericht door robby0123 » 09 jan 2010, 23:47

Mijn grote probleem is dat ik niet weet hoe je de volledige map bij direct admin bij languages krijgt...ik weet dus wel waar ze moet komen maar krijg de map er niet tussen. iemand aub?
Robby

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 jan 2010, 08:11

Die moet je niet in directadmin plaatsen dat is de database maar op de ftp waar je bestanden staan zoals config.php en de map language. Daar moet je de taalmap naar toe uploaden.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

robby0123
Contacteer:

Bericht door robby0123 » 10 jan 2010, 09:48

Alvast bedankt voor de reacties maar langs waar vind ik zo'n ftp progamma aub? Want ik dacht dat dit in direct admin inzat, fout dus...wat ik heb is ftp server name, login en wachtwoord. Ja ik weet het ben echt een leek maar zou het enorm apprecieren als iemand me dit stap voor stap wil uitleggen aub. Want ik zou niet graag iets fout doen. Mijn hostingpakket zit bij webcreation.be, iemand ervaring mee aub?

Groetjes,
Robby
Robby

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 jan 2010, 09:54

Even zoeken op google naar "Filezilla" en die downloaden en installaleren en daarna bij je host op zoek gaan naar de ftp gegevens. Die kun je vaak vinden of aanmaken in je hosting paneel van je website.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

robby0123
Contacteer:

Bericht door robby0123 » 10 jan 2010, 10:18

Beste,

Bedankt allemaal voor jullie reacties, het is gelukt!! Echt een topforum hier...

mvg,
Robby
Robby

Strappz

Bericht door Strappz » 14 mar 2011, 15:13

Ik heb een soort gelijk probleem.

Ik heb de NL versie geinstalleerd en wil er nu een engelstalig forum van maken.
Vervolgens heb ik een talenpakket gedownload en geinstalleerd.

Bij taalpakketten geeft die aan dat de taal geinstalleerd is.
Bij foruminstellingen heb ik Britisch English gekozen.

Als ik vervolgens me forum check staat alles nog in het nederlands..wat doe ik fout ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 14 mar 2011, 15:33

Je zult het voor jou als gebruiker ook moeten wijzigen; voorkeursinstellingen per gebruiker gaan in dezen boven globale instellingen voor het forum.

Strappz

Bericht door Strappz » 14 mar 2011, 15:40

Thanks,gelukt :)

Gesloten