CAPTCHA plug-ins werken NIET naar behoren in 3.0.6

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
prozac1970

CAPTCHA plug-ins werken NIET naar behoren in 3.0.6

Bericht door prozac1970 » 21 nov 2009, 18:20

• Adres van je forum: http://forum.boa-ov.net
    Event. modificaties op je forum: geen, AeroBlue-stijl als standaard
    Wanneer ontstond het probleem? direct na de update
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? upgrade naar 3.0.6
    Wat is het probleem?
CAPTCHA plug-ins werken NIET naar behoren

Het bovenstaande is eigenlijk wel duidelijk. Geen grote problemen...

Alleen jammer dat er twee CAPTCHA plug-ins in de Captcha module niet naar behoren werken.
  • De V&A Captcha wordt niet weergegeven indien een gebruiker zich wil registreren. Wél het veld waar diegene het andwoord zou moeten geven. Ook geeft deze capchta op de een of andere manier een fout in het tekstblok erboven weer. Er staat: contacteer dan de %sbeheerder%s en is niet aanklikbaar
  • Ook de reCaptcha geeft problemen. Deze wordt eveneens niet weergegeven op de registratiepagina. Wel weer het invulveld. Hier geen afwijkingen in de tekst erboven...
U voelt de vraag al aankomen: Hoe maak ik deze Captcha plug-ins werkend? Met name de reCaptcha zou ik graag willen gebruiken. Iemand ideeën?

Voor alle volledigheid: Overige Captcha's werken wel...

Dank voor jullie tijd!

Groet,

Marcel

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: CAPTCHA plug-ins werken NIET naar behoren in 3.0.6

Bericht door Paul » 21 nov 2009, 18:26

Heb je je wel geupdate naar 3.0.6?

prozac1970

Bericht door prozac1970 » 21 nov 2009, 18:30

Jawel. van 3.0.5 naar 3.0.6 zonder errors...

Draait allemaal voor zover ik nu zie ook goed, alleen die 2 captcha plugins worden niet op het registratiescherm getoond. Ik zie ze overigens wel in de backend vreemd genoeg...

Groet,

Marcel

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 21 nov 2009, 18:55

Is je stijl wel geupdate?

prozac1970

Bericht door prozac1970 » 21 nov 2009, 18:58

Marian,

Dank je wel! Je was me net voor...

Het schoot mij te binnen dat het idd aan de template zou kunnen liggen. Even getjekt of er een update van was voor 3.0.6 en jawel!

Probleem is dus opgelost.

Ow, voor geinteresseerden: http://www.phpbbhq.com/viewtopic.php?f=6&t=131

Dank!

Marcel

jodokus

Bericht door jodokus » 25 dec 2009, 13:51

Ik heb hetzelfde: Ik heb de V&A Captcha geactiveerd. Vragen en antwoorden heb ik gemaakt.
Ik gebruik Blue Silver als stijl, gewoon wat er standaard bij zit. Geen mod's.
Ik dacht het forum klaar te hebben voor de wijde wereld, maar ik krijg in het registratiescherm:
"Bevestigingscode" alsof de normale captcha met letter/cijfers aan staat.

Hoe krijg ik de V&A captcha nu werkend?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 dec 2009, 13:54

Is je style compitable met 3.0.6?

jodokus

Bericht door jodokus » 25 dec 2009, 14:34

paul schreef:Is je style compitable met 3.0.6?
Tja ik zou denken van wel. Volgens mij is blue silver er standaard bij.
(maar weet dat niet heel zeker omdat een ander het op de server heeft gezet)

Maar stel dat ik een andere stijl zou gaan gebruiken. Hoe zit het dan met alle instellingen etc? (want om nu wéér alles opnieuw te gaan instellen...)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 dec 2009, 18:27

blueSilver is niet 3.0.6 compitabel, hij is namelijk nog 3.0.5.
Je moet de style dus updaten naar 3.0.6, dat kan je zelf doen. Je kan de style code wijzigingen hier downloaden.

Je moet dus waarschijnlijk een style hebben met versie 3.0.6 ;)
Jeroen

jodokus

Bericht door jodokus » 25 dec 2009, 21:19

Pietje schreef:blueSilver is niet 3.0.6 compitabel, hij is namelijk nog 3.0.5.
Je moet de style dus updaten naar 3.0.6, dat kan je zelf doen. Je kan de style code wijzigingen hier downloaden.
Je moet dus waarschijnlijk een style hebben met versie 3.0.6
ok, maar nog een verduidelijking:
Is Bluesilver te wijzigen naar 3.0.6 met de link die je geeft? Of moet ik een andere, 3.0.6 compatible, style zoeken?

enne, ps: misschien wil je (jullie?) pls ook even kijken naar mijn andere vraag in topic "instellen hoofdpagina forum" want daar komt weinig respons op. :cry:
(net begonnen met phpbb vandaar)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 dec 2009, 23:18

jodokus schreef:ok, maar nog een verduidelijking:
Is Bluesilver te wijzigen naar 3.0.6 met de link die je geeft? Of moet ik een andere, 3.0.6 compatible, style zoeken?
Met die code changes kan je iedere style updaten ;)
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 26 dec 2009, 11:08

BlueSilver is geen standaard phpBB stijl, standaard zitten subsilver2 en prosilver erbij.

De instructies die er bestaan zijn voor het handmatig updaten van subsilver2 en prosilver. Het geval wil echter dat vrijwel alle stijlen die er bestaan op een van de twee gebaseerd zijn en relatief kleine veranderingen hebben gekregen om de visuele afwijkingen te bewerkstelligen. In de meeste gevallen is het een kwestie van bepalen op welk van de twee standaard stijlen jouw stijl gebaseerd is en daarna de instructies voor de betreffende standaardstijl te volgen. Hier en daar kan het iets afwijken, maar als je daarop bedacht bent is dat geen probleem.

Kom je er toch niet uit, dan kun je het beste aankloppen bij de auteur van de betreffende stijl (sowieso kan het geen kwaad om uit te zoeken of er geen geupdate versie van je stijl is, je bent natuurlijk niet de enige met dit probleem en de kans is best groot dat de auteur inmiddels een geupdate versie aanbiedt).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Jeroen

Bericht door Jeroen » 26 dec 2009, 23:23

BlueSilver is overduidelijk prosilver gebasseerd, dus als je die code changes volgt dan komt het waarschijnlijk wel goed. Er kunnen inderdaad wel wat dingen tussen staan die niet terug te vinden zijn maar dat hoeft niet voor problemen te zorgen.
Jeroen

jodokus

Bericht door jodokus » 27 dec 2009, 19:37

Beankt voor jullie reakties. Ik heb het e.e.a. zo eens bekeken maar ik begin net met dit gebeuren. Het is daarom een beetje te moeilijk voor mij om een bestaande stijl naar 3.0.6 om te bouwen. Ik zal me maar moeten behelpen met prosilver ben ik bang.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 27 dec 2009, 19:43

Je kan ook in het Gevraagd forum een advertentie plaatsen of iemand het (misschien tegen betaling) kan doen, mocht je er echt niet zelf uit komen.
Jeroen

jodokus

Bericht door jodokus » 27 dec 2009, 19:48

Pietje schreef:Je kan ook in het Gevraagd forum een advertentie plaatsen of iemand het (misschien tegen betaling) kan doen, mocht je er echt niet zelf uit komen.
ok, daar zal ik eens over nadenken.
Wat ik eigenlijk mis in alle documentatie op internet is hoe het nu precies zit met stijlen en mod's en zo.
Dus een How_to... als je dit wilt, doe dat dat en zo.
Want ik begrijp dat je wel phpbb (3.0.6) kunt installeren, maar niet elke stijl daar weer bij kunt gebruiken. En zelfs binnen stijlen moet je weet kijken welke imageset etc..
Beetje bomem/bos voor mij.

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 27 dec 2009, 20:13

Op de wiki is erg veel terug te vinden.
Neem er eens een kijkje. :P
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 28 dec 2009, 12:03

jodokus schreef:Wat ik eigenlijk mis in alle documentatie op internet is hoe het nu precies zit met stijlen en mod's en zo.
Dus een How_to... als je dit wilt, doe dat dat en zo.
Want ik begrijp dat je wel phpbb (3.0.6) kunt installeren, maar niet elke stijl daar weer bij kunt gebruiken. En zelfs binnen stijlen moet je weet kijken welke imageset etc..
Beetje bomem/bos voor mij.
Je kan iedere stijl die voor phpBB 3.0.6 geschikt is, installeren. Let dus op de phpBB versie van een stijl. Een stijl bevat standaard een imageset, theme en template. Hier hoef je dus verder niet naar te kijken.

Het is ook mogelijk om in plaats van de standaard, een andere imageset, theme of template te gebruiken; dus van een andere stijl de imageset bijvoorbeeld.
jodokus schreef:Beankt voor jullie reakties. Ik heb het e.e.a. zo eens bekeken maar ik begin net met dit gebeuren. Het is daarom een beetje te moeilijk voor mij om een bestaande stijl naar 3.0.6 om te bouwen. Ik zal me maar moeten behelpen met prosilver ben ik bang.
Ik weet toevallig dat de auteur deze stijl "abandoned" (onderhoud het niet meer) heeft, dus updates zullen waarschijnlijk niet komen.

Je zou ook kunnen proberen om deze stijl te updaten, met de automatische updater. Je hernoemt de stijl dan tijdelijk naar "prosilver", draai de update en overschrijft de bestanden. Daarna hernoem je de stijl weer terug. :)

Het makkelijkste is om dit even te doen op een (leeg) testforum die op versie 3.0.6 draait:
  1. Kopieer de stijl "BlueSilver" naar de map /styles/
  2. Installeer de stijl niet
  3. Hernoem de map "prosilver" naar "prosilver_origineel"
  4. Hernoem de map "BlueSilver" naar "prosilver"
  5. Open in de (net hernoemde) map prosilver: style.cfg, /template/template.cfg, /imageset/imageste.cfg, /theme/theme.cfg
  6. Verander in deze 4 .cfg bestanden het woordje "BlueSilver" naar "prosilver"
  7. Download en upload de automatische updater.
  8. Ga naar je testforum, naar de /install/ map en draai de update zoals je gewent bent.
    Update hierna de prosilver bestanden en zorg dat de updater zegt dat alles goed geüpdated is.
  9. Als dit gelukt is, hernoem je de mappen en de stijlnaam in de 4 cfg bestanden terug naar het origineel en je kan dan deze stijl gebruiken op phpBB 3.0.6. :)

prozac1970

Bericht door prozac1970 » 28 dec 2009, 21:28

Blue Silver voor PHPbb 3.0.6 via google gevonden: Hier.

Misschien dat het dezelfde stijl is die je zoekt?

Groet,

M.

jodokus

Bericht door jodokus » 29 dec 2009, 15:51

Nee, sorry. Maar wel bedankt voor je moeite.

Dit is niet de bluesilver die ik zocht.

Gesloten