jodokus schreef:Wat ik eigenlijk mis in alle documentatie op internet is hoe het nu precies zit met stijlen en mod's en zo.
Dus een How_to... als je dit wilt, doe dat dat en zo.
Want ik begrijp dat je wel phpbb (3.0.6) kunt installeren, maar niet elke stijl daar weer bij kunt gebruiken. En zelfs binnen stijlen moet je weet kijken welke imageset etc..
Beetje bomem/bos voor mij.
Je kan iedere stijl die voor phpBB 3.0.6 geschikt is, installeren. Let dus op de
phpBB versie van een stijl. Een stijl bevat standaard een imageset, theme en template. Hier hoef je dus verder niet naar te kijken.
Het is ook mogelijk om in plaats van de standaard, een andere imageset, theme of template te gebruiken; dus van een andere stijl de imageset bijvoorbeeld.
jodokus schreef:Beankt voor jullie reakties. Ik heb het e.e.a. zo eens bekeken maar ik begin net met dit gebeuren. Het is daarom een beetje te moeilijk voor mij om een bestaande stijl naar 3.0.6 om te bouwen. Ik zal me maar moeten behelpen met prosilver ben ik bang.
Ik weet toevallig dat de auteur deze stijl "abandoned" (onderhoud het niet meer) heeft, dus updates zullen waarschijnlijk niet komen.
Je zou ook kunnen proberen om deze stijl te updaten, met de automatische updater. Je hernoemt de stijl dan tijdelijk naar "prosilver", draai de update en overschrijft de bestanden. Daarna hernoem je de stijl weer terug.
Het makkelijkste is om dit even te doen op een (leeg) testforum die op versie 3.0.6 draait:
- Kopieer de stijl "BlueSilver" naar de map /styles/
- Installeer de stijl niet
- Hernoem de map "prosilver" naar "prosilver_origineel"
- Hernoem de map "BlueSilver" naar "prosilver"
- Open in de (net hernoemde) map prosilver: style.cfg, /template/template.cfg, /imageset/imageste.cfg, /theme/theme.cfg
- Verander in deze 4 .cfg bestanden het woordje "BlueSilver" naar "prosilver"
- Download en upload de automatische updater.
- Ga naar je testforum, naar de /install/ map en draai de update zoals je gewent bent.
Update hierna de prosilver bestanden en zorg dat de updater zegt dat alles goed geüpdated is.
- Als dit gelukt is, hernoem je de mappen en de stijlnaam in de 4 cfg bestanden terug naar het origineel en je kan dan deze stijl gebruiken op phpBB 3.0.6.