3.0.6 groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Tazmanian
Contacteer:

3.0.6 groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door Tazmanian » 21 nov 2009, 12:10

Momenteel ben ik op mijn testboard aan het bekijken of alles werkt onder 3.0.6.

Ik heb echter een vraag over de nieuwe groep 'Nieuw geregistreerde gebruikers'. Als een nieuwe gebruiker zich registreerd komen ze in deze groep te staan en ook onder geregistreerde gebruikers.
Nu is mijn vraag, waarom is dit nodig, kan dit nergens worden uitgeschakeld? En wanner zullen nieuwe gebruikers ooit (automatisch) verwijderd worden uit deze groep? Want een gebruiker blijft niet nieuw natuurlijk :idea:

EDIT: Heb het al gevonden, de gebruikers worden verwijderd uit deze groep zodra ze het minimum aantal berichten hebben geplaatst.

beert
Contacteer:

Re: 3.0.6 groep Nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door beert » 22 nov 2009, 19:26

Ik was hier ook naar op zoek en aan de edit begrijp ik de bedoeling van de nieuwe gebruikers. Maar waar kun je het aantal minumumberichten wijzigen? Ik ben het adminpanel aan het uitpluizen, maar kan het niet vinden..
Laatst gewijzigd door beert op 22 nov 2009, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 22 nov 2009, 19:32

Als je niet de Nederlandse update hebt gebruikt dan is je taalbestand niet bijgewerkt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

beert
Contacteer:

Bericht door beert » 22 nov 2009, 19:33

Ik heb wel de NLe update gedaan, maar ik zie dat niet alles gekopieerd is, dus nu wandel ik er even handmatig maar doorheen.. ik heb het taalbestand al gevonden. Nu nog het aantal berichten, waar ik dat kan wijzigen!

/edit: ik heb hem al. Gewoon onder tabblad algemeen en dan > forumconfiguratie > instellingen registratie

Ik was aan het zoeken bij permissies en groepen :-)

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 17 dec 2009, 11:52

Ik vind deze nieuwe functie op zich heel handig, maar ik wil graag twee dingen weten:

Ik zou net als de topicstarter graag willen weten waarom nieuwe leden in beide groepen staan en hoe ik er voor kan zorgen dat ze alleen in "Nieuw geregistreerde gebruikers" komen te staan.

En ik zou graag willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat ze in "Nieuw geregistreerde gebruikers" komen te staan, zónder dat ik een aantal berichten instel waarna ze overgezet worden. Dus dat de beheerders besluiten wanneer leden overgeschakeld worden, ipv het aantal berichten.

Ik had 0 berichten ingesteld, denkende dat dit er voor zou zorgen dat de optie na x berichten overgezet worden dan uitgeschakeld zou worden, maar in plaats daarvan werd de hele "Nieuw geregistreerde gebruikers" optie uitgezet. Dat vind ik niet echt handig.

Bij voorbaat dank!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 dec 2009, 19:51

Daar is die optie niet voor bedoeld, en kan dus ook niet. J zal hiervoor een MOD moeten hebben.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 18 dec 2009, 09:58

Het is volgens mij wel mogelijk om gebruikers handmatig uit de groep verwijderen. Wat je dan kunt doen is de limiet gewoon heel hoog zetten, zodat niemand automatisch uit de groep wordt gehaald.
Dutch Open Projects

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 19 dec 2009, 14:08

Als er een mod is waarbij je kan instellen dat nieuwe leden automatisch alleen in "Nieuw geregistreerde gebruikers" komen en daar blijven staan tot ik ze er uit haal, dan zou dat wel handig zijn. In welke bestanden is dat geregeld?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 19 dec 2009, 17:15

AylaAsperger schreef:Als er een mod is waarbij je kan instellen dat nieuwe leden automatisch alleen in "Nieuw geregistreerde gebruikers" komen en daar blijven staan tot ik ze er uit haal, dan zou dat wel handig zijn. In welke bestanden is dat geregeld?
Voor zover ik weet bestaat zo'n MOD nog niet.
Jeroen

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 19 dec 2009, 19:13

Weet iemand misschien in welk bestand word ingesteld in welke groep nieuw aangemelde leden worden gezet? Dan maak ik er wel een eigen mod voor.....

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 dec 2009, 19:04

Mijn suggestie niet werkbaar/praktisch?
Dutch Open Projects

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 21 dec 2009, 12:29

Jawel, zo doe ik het momenteel ook. Maar ik zou het fijner vinden als het gewoon automatisch gaat, ipv dat ik het telkens handmatig moet doen. Het moet toch met een kleine codeverandering in te stellen zijn.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 23 dec 2009, 20:19

Maar ik snap niet wat je automatisch wil doen. Je zegt dat je wil dat gebruikers in de groep blijven staan totdat je ze eruit haalt. Dat klinkt toch ook behoorlijk handmatig...
Dutch Open Projects

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 dec 2009, 20:28

En anders zet je het berichten aantal op 10.000 om automatisch overgezet te worden. Eer ze die gehaald hebben heb jij ze toch wel handmatig overgezet.

Misschien is dit wel een oplossing.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 23 dec 2009, 20:52

Het hoogste aantal dat je in kan stellen is 255. Wat ik automatisch wil hebben is dat nieuwe leden alleen in de groep NGG staan. Wat ik handmatig wil doen is ze naar de groep GG zetten. De reden daartoe is dat ik bepaalde eisen stel voor leden door mogen naar de rest van het forum, die niet in de software in te stellen zijn. Zoals dat ze een voorstelbericht plaatsen die aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Ik heb overigens al een gedeeltelijke oplossing gevonden. Ik gebruik de ACP Add User mod voor de meeste nieuwe leden, en die voegde standaard de leden alleen aan de groep GG toe, omdat die mod gemaakt is voordat 3.0.6. uitkwam. Ik heb die mod aangepast zodat de gebruikers die ik via die mod toevoeg alleen in de groep NGG gezet worden. Nu nog uitvinden waar het in de registratie zelf terug te vinden is.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 23 dec 2009, 21:03

Waarom wil je persee dat ze niet in de groep geregistreerde gebruikers komen? Wat kun je niet bereiken aan rechten doordat dat gebeurd?
Dutch Open Projects

AylaAsperger

Bericht door AylaAsperger » 23 dec 2009, 21:13

Dat ze de fora zien die alleen voor de GG groep bereikbaar zijn.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 24 dec 2009, 07:50

Dat ze de fora, die alleen voor de GG-groep bereikbaar zijn, niet zien, gok ik? Maar dat kan toch gewoon door de permissie van de NGG voor die forums op "Nooit" te zetten..? Of zie ik nog iets over het hoofd?
Dutch Open Projects

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 24 dec 2009, 08:41

Als ik je goed begrijp wil je dat standaard, alle gebruikers slechts een beperkte versie van je forum zien, en dat jij ze dan handmatig de extra permissies toewijst als ze er klaar voor zijn?

Daar heb je de Nieuw Geregistreerde Gebruikersgroep helemaal niet voor nodig. :)

Namelijk...
Geef de Geregistreerde gebruikers de permissies die je alle nieuwe leden wil geven. (Gebruik NEE!)
Maak een nieuwe groep en geef die groep alle permissies die ze erna erbij mogen hebben.
Nu staan gebruikers standaard in Gereg. gebr. totdat jij ze ook in de nieuwe groep zet voor extra permissies.

Het is geen probleem dat in dit geval als je gebruikers overplaatst naar die andere groep, dat ze dan in Gereg. gebr. blijven staan aangezien de Ja van de nieuwe groep iedere andere Nee overschrijft.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

EelkeB

Bericht door EelkeB » 24 dec 2009, 09:44

Duh... Dat is inderdaad nog makkelijker (alleen misschien dat je dan met de naamgeving zit, hoe noem je de extra groep? "Vertrouwde gebruikers"?). Maar volgens mij kan het ook gewoon met de nieuw geregistreerde gebruikers groep.
Dutch Open Projects

Gesloten