forum reparatie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- big_wheely
Re: forum reparatie
Goed, ik ga aan de slag. We zien waar het schip strand.
Kan even duren, maar je hoort van mij.
overigens Paul vraag eens of hij xsbb.nl kent.
Kan even duren, maar je hoort van mij.
Als je die stappen van eelke volgt moet het goed komen.
Normaal gesprokken, wanneer je bent begonnen met de auto update, wordt er een setting gezet die ervoor zorgt dat je een melding krijgt in je admin dat je geen volledige update hebt gedaan. Hierna kan je een andere update daarna ook niet meer doen.
Normaal gesprokken, wanneer je bent begonnen met de auto update, wordt er een setting gezet die ervoor zorgt dat je een melding krijgt in je admin dat je geen volledige update hebt gedaan. Hierna kan je een andere update daarna ook niet meer doen.
Die ken ik, heb ik geen contact meer mee, wil ik geen contact meer mee hebben, en valt waarschijnlijk geen contact meer mee te krijgen.big_wheely schreef:
- big_wheely
Dankje Paul voor je eerlijkheid.paul schreef:Als je die stappen van eelke volgt moet het goed komen.
Die ken ik, heb ik geen contact meer mee, wil ik geen contact meer mee hebben, en valt waarschijnlijk geen contact meer mee te krijgen.big_wheely schreef:
Nou de update zoals voorgesteld.
Het opstarten van deze link geeft aan, kan de website niet vinden.Code: Selecteer alles
http://forum.aircombat.nl/install/database_update.php
aircombat.nl werkt echter gewoon.
forum is map waar het script staat. Het nieuwe script is geplaatst. En dan gaat de link niet.
Wat nu??
Het script is compleet overschreven.
Als je even je FTP gegevens per email (Paul999@phpbb.com) of PM stuurt, dan zal ik even kijken hoe je het nu precies moet aanpakken
.

- big_wheely
paul schreef:Als je even je FTP gegevens per email (Paul999@phpbb.com) of PM stuurt, dan zal ik even kijken hoe je het nu precies moet aanpakken.
Is onderweg. Per email
overigens, ik heb mijn eigen config.php nog niet geplaats. Moest dat misschien eerst??
Ik ga morgenochtend even kijken of ik het voor je kan maken (Ik ga nu naar bed, ben al sinds 3.30 wakker vandaag, dus kapot).
- big_wheely
Zo alles eraf.
Database verwijderd.
Helemaal opnieuw. Versie 3.0.6
Moet ik nu ook chmodden? Zo ja? Welke bestanden en welk waarde moet ingesteld worden (schrijfbaar maken??)
Of ie er iemand die dit zou willen doen?? Ik ben een beetje duf intussen.
Database verwijderd.
Helemaal opnieuw. Versie 3.0.6
Moet ik nu ook chmodden? Zo ja? Welke bestanden en welk waarde moet ingesteld worden (schrijfbaar maken??)
Of ie er iemand die dit zou willen doen?? Ik ben een beetje duf intussen.
IK heb net alle mappen even schrijfbaar gemaakt voor je. het enige wat je nu nog hoeft te doen is je oude config.php even terugzetten van je forum. Als het goed is werkt je forum dan weer correct.
- big_wheely
Ik bedoelde met phpp3.0.6 helemaal op nieuw.
Ik heb alles gewist.
Dat betekent denk ik gewoon opnieuw beginnen.
Ik heb mijn oude backup in het nieuwe script in de map store staan.
Ook heb ik vooraf een style toegevoegd in de map Styles de map AeroRed erbij geplaatst.
Het gaat dus geheel opnieuw.
Trouwens, dit soort problemen had ik met versie 3.0.4 exact hetzelfde.
de versie 3.0.5 lukte wel.
En de rest weet je nu.
Ik wacht even op jouw antwoord en dan begin ik.
Er is nu dus nog een mogelijkheid, gewoon geheel opnieuw beginnen.
Ik heb alles gewist.
Dat betekent denk ik gewoon opnieuw beginnen.
Ik heb mijn oude backup in het nieuwe script in de map store staan.
Ook heb ik vooraf een style toegevoegd in de map Styles de map AeroRed erbij geplaatst.
Het gaat dus geheel opnieuw.
Trouwens, dit soort problemen had ik met versie 3.0.4 exact hetzelfde.
de versie 3.0.5 lukte wel.
En de rest weet je nu.
Ik wacht even op jouw antwoord en dan begin ik.
Er is nu dus nog een mogelijkheid, gewoon geheel opnieuw beginnen.
Heb je de database ook gewist? Indien je die niet gewist hebt nog, hoef je enkel je config.php aan te passen 

- big_wheely
paul schreef:Heb je de database ook gewist? Indien je die niet gewist hebt nog, hoef je enkel je config.php aan te passen
Oke. Dan ga ik het er op wagen. Helemaal nieuw.
- big_wheely
Niet vechten mannen.
Wie het uiteindelijk fout deed is me niet duidelijk .
Mooi als ik nu op tabblad ONDERHOUD op herstel klik zie ik mijn backup van 15 dec. Datum met uploaden gewijzigd.
De style achtief gemaakt.
Nou updaten? Of ben ik dan weer terug bij versie 3.0.5 omdat deze in versie 3.0.5 gemaakt is.
Hij is volledig ingesteld en dan BEVESTIGEN.
kijk maar. http://forum.aircombat.nl
Peter
--------------------------------------------------------------------------------------------
Wel (huil huil) weer helemaal mis.
Mijn backup die zette alles weer op zijn kop.
Wil je me uitleggen hoe ik een backup moet maken.
Welke opties wel en welke niet zodat ik niet iedere keer bij een update tegen een hoop problemen aanloop.
Wie het uiteindelijk fout deed is me niet duidelijk .
Mooi als ik nu op tabblad ONDERHOUD op herstel klik zie ik mijn backup van 15 dec. Datum met uploaden gewijzigd.
De style achtief gemaakt.
Nou updaten? Of ben ik dan weer terug bij versie 3.0.5 omdat deze in versie 3.0.5 gemaakt is.
Hij is volledig ingesteld en dan BEVESTIGEN.
kijk maar. http://forum.aircombat.nl
Peter
--------------------------------------------------------------------------------------------
Wel (huil huil) weer helemaal mis.
Mijn backup die zette alles weer op zijn kop.
Wil je me uitleggen hoe ik een backup moet maken.
Welke opties wel en welke niet zodat ik niet iedere keer bij een update tegen een hoop problemen aanloop.
- big_wheely
EelkeB schreef:Niet als je de installatie niet draait en alleen de database update. Alleen bestanden er overheen zetten (config.php bewaren, daar zitten je instellingen in), dan draai je install/database_update.php (dat zou geen kwaad moeten kunnen, ook als je database al opgewaardeerd is). Sowieso wel eerst backups maken van database en bestandssysteem, voor het geval het mis gaat. Maar goed, proceed with caution, volgens Paul was dit geen goed idee...
Dit had ik inderdaad als eerste gedaan.
Toen had ik een fout bij de instellingen van mysql database en bij mysql(itelly) niet zeker van het laatste stukje.
Toen heb ik Paul zijn voorstel geprbeerd. De problemen werde groter.
Toen een nieuw script phpbb3.0.6 geplaatst (niet geinstalleerd.)
Fouten niet verbeterd. Dan een nieuw forum gemaakt. phpbb3.0.6
Backup gedraaid. Toen ging er van alles fout.
Toen ben ik maar helemaal opnieuw begonnen.
Laatse vraag.
Hoe draai ik een backup zodanig dat ik die later bij een eventueel nieuw script toch gebruiken kan????
Volledig
Alleen de structuur
Alleen data Bestandstype: gzip text
Actie: Bestand opslaan Download
Dit zijn de mogelijkheden.
Ik had daar steeds gekozen voor volledig.
- big_wheely
Is hier geen antwoord op???
Peter
Peter
Gewoon structuur en data opslaan, zeker bij phpBB waar de database-structuur nog wel eens gewijzigd wil worden van versie tot versie. Je kunt dus beter maar zeker weten dat je de structuur goed hebt en je data niet in een stuctuur probeert te restoren die er niet bij hoort, als het eens nodig is.
Verder geldt met backups altijd: test je backups, voordat je ze daadwerkelijk nodig hebt. Je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt dat men denkt dat ze netjes backups maken, er dan een keer een backup teruggezet moet worden en ze erachter komen dat de backups onbruikbaar zijn.
Verder geldt met backups altijd: test je backups, voordat je ze daadwerkelijk nodig hebt. Je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt dat men denkt dat ze netjes backups maken, er dan een keer een backup teruggezet moet worden en ze erachter komen dat de backups onbruikbaar zijn.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
- big_wheely
Ik heb hier toch twee mogelijkheden.Gewoon structuur en data opslaan, zeker bij phpBB waar de database-structuur nog wel eens gewijzigd wil worden van versie tot versie.
1. Volledig. of structuur en data
2. een van de twee. of structuur of data.
En dat is wat ik geregeld heb gedaan. Dat gaat gewoon helemaal fout.
Die backup maken kan ik alleen maar via de phpbb backup.
Ik heb voor dit forum geen phpmyadmin ter beschikking.
???/
Je hebt twee mogelijkheden en "dat" is wat je geregeld hebt gedaan..? Vind je het erg als ik het niet kan volgen?
Wat gaat er precies fout?
Overigens kun je phpMyAdmin ook gewoon zelf installeren, als je provider dat niet voor je gedaan heeft.
Wat gaat er precies fout?
Overigens kun je phpMyAdmin ook gewoon zelf installeren, als je provider dat niet voor je gedaan heeft.
Dutch Open Projects
- big_wheely
Heb ik. Alleen dat is in het engels en daar heb ik geen hoge pet van op.
Hallo EelkeB
Wat er fout gaat is het terug zetten van een backup.
Op deze manier.
Ik heb een forum. Ik maak een voledige backup.
Maak een nieuw forum met een lege database.
Restore de backup en ik houd alleen de categorie over.
En niet te herstellen. MySqlfout.
Begin dan maar weer opnieuw maar niks. Hetzelfde.
Ik heb bij mij eerste forum ook zo moet knokken om het klaar te krijgen. Dat kan ik gerust vergeten.
Daarmee heb ik hier toe hulp gehad. van 04 naar 05.
??