5 vragen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- KipZilla -

Re: 5 vragen

Bericht door - KipZilla - » 24 nov 2009, 15:40

je moet een nieuwe groep maken en daar de moderators groepsbeheerders van laten worden. denkt ik zo :P
Ik haat regeltjesgeile mensen ;)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 nov 2009, 15:40

De citaat knop is nu dus weg?
Want deze regel kan ook te maken hebben met de quote van de Quick Reply:

Code: Selecteer alles

<!-- IF QUICK_REPLY --><dd><a href="#postform" onclick="addquote({postrow.POST_ID},'{postrow.POSTER_QUOTE}'); insert_text('\r\n'); return false;" title="{L_QUOTE_TEXT}">{L_QUOTE}</a></dd><!-- ENDIF -->
Jeroen

steene

Bericht door steene » 24 nov 2009, 15:51

Die ongewenste knop is nu weg, vreemd allemaal maar ik ben tevreden.

Kun jij me ook nog helpen met mijn groepen/permissies etc. probleem? Ik vraag veel, dat weet ik :roll:

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 nov 2009, 15:55

Nu probeer ik 2 moderators te maken maar die moeten ook individuen in een bepaalde groep kunnen plaatsen en die groep moet dan weer permissies hebben om te kunnen up en downloaden. De moderators moeten enkel individuen in en uit die groep kunnen halen alsook de gebruikelijke moderator zaken.
De gene die alle moderatorpermissies moeten krijgen zet je in de Globale moderator groep.

Je maakt een nieuwe groep aan, met als leider de moderators (die dus leden in en uit de groep moet kunnen halen). Die moderator kan dan via het gebruikerspaneel -> Tab gebruikersgroepen -> Beheer groepen de groep bewerken waar hij leider van is (en dus ook leden erin of eruit halen).

Die groep geef je vervolgens bij Permissies -> Groepen weer de permissies die jij wilt.
Jeroen

steene

Bericht door steene » 24 nov 2009, 16:01

dat is duidelijk, hartelijk dank!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 nov 2009, 16:05

Nog even de rest van je groepen/permissies vraag:
De beheerders moeten eigenlijk alles kunnen.
De leden die beheerder moeten zijn, zet je in de beheerdersgroep. De leden die beheerder moeten zijn en forum eigenaar (dus dezelfde permissies als de account die het forum gestart is), moet je via het beheerderspaneel -> gebruikersbeheer instellen als eigenaar.
Daarnaast heb ik 1 groep met geregistreerde gebruikers die mogen enkel kunnen reageren maar nooit iets kunnen downloaden of uploaden. En heb ik nog 1 groep met bijdrage geleverde leden die moeten kunnen downloaden en uploaden en de andere gebruikelijke leden zaken... Maar je hebt overal wel permissies en groepspermissies en forumpermissies en groepbeheer en weet ik veel ik doe maar wat maar kheb niet de indruk dat ik er nog echt zicht op heb.
Je moet gewoon de groepen die je daarvoor aangemaakt hebt permissies geven, dan krijgen de leden in die groep de permissies van de groep. Dat houd het denk ik het meest overzichtelijk ;)
Jeroen

Gesloten