updaten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
updaten
Oke ik heb nu mijn forum geupdate zoals word aan gegeven in het beheer paneel alleen moet ik nog wat bestanden bijwerken
zoals
adm
download
includes
language
styles
faq.php
index.php
mcp.php
meberlist.php
posting.php
report.php
search.php
style.php
ucp.php
viewforum.php
viewonline.php
viewtopic.php
moet ik dat handmatig updaten want dat heb ik laats ook gedaan maar toen had ik alleen een wit scherm
zoals
adm
download
includes
language
styles
faq.php
index.php
mcp.php
meberlist.php
posting.php
report.php
search.php
style.php
ucp.php
viewforum.php
viewonline.php
viewtopic.php
moet ik dat handmatig updaten want dat heb ik laats ook gedaan maar toen had ik alleen een wit scherm
Re: updaten
Die kun je beter downloaden via de updater en dan uitpakken en de bestanden op de server overschrijven. Daarna op opnieuw controleren klikken en dan zou alles up to date moeten zijn.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Die bestandene kan krijg je tijdens de update aangeboden door het systeem, je kan ze door het systeem laten uploaden alleen dat werkt niet altijd vlekkeloos. Je kan ook kiezen voor download aangepaste bestanden, als je dat gedaan hebt krijg je een zip map gedownloaden. Die pak je uit op je pc en zet je met de ftp op de server waar je forumbestanden staan en waar je ook de install map hebt naar toe geplaatst.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
oke dat heb ik dus de vorige keer ook gedaan maar toen had ik dus een wit scherm over
ik dus de adm naar de adm geplaatst enz enz enz
maar aan het eind dus een wit scherm
ik dus de adm naar de adm geplaatst enz enz enz
maar aan het eind dus een wit scherm
Een wit scherm duidt i.h.a. op een fout in PHP. Het kan van alles zijn, om te weten wat zul je moeten achterhalen wat de foutmelding is. Als je server goed is geconfigureerd dan komen de foutmeldingen in je error log terecht. Waar je dat kunt inzien hangt van je provider af.
Ik zou je aanraden om lokaal een testomgeving op te zetten, zodat je in alle rust de update kunt uitvoeren en zien tegen welke problemen je aanloopt.
Ik zou je aanraden om lokaal een testomgeving op te zetten, zodat je in alle rust de update kunt uitvoeren en zien tegen welke problemen je aanloopt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Om de foutcode op je witte scherm tevoorschijn te toveren moet je de DEBUG mode inschakelen.
Dat doe je als volgt:
Open config.php
Zoek daarin op:
Verander dat in:
Als het goed is verschijnt op die witte pagina nu een foutmelding bovenaan. Daaraan kunnen we dan zien wat er fout is 
Dat doe je als volgt:
Open config.php
Zoek daarin op:
Code: Selecteer alles
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
Code: Selecteer alles
@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);

Jeroen
Och ja, dat vergeet ik altijd
Vaak veel makkelijker natuurlijk

Dutch Open Projects
oke dat heeft iemand toen idd voor mij nagekeken en dat was een language fout
Geeft niks, zo leert iedereen van elkaarEelkeB schreef:Och ja, dat vergeet ik altijdVaak veel makkelijker natuurlijk

Zou je die fout hier misschien nog eens kunnen posten dan?buddah schreef:oke dat heeft iemand toen idd voor mij nagekeken en dat was een language fout
Jeroen
Language file ./language/nl/en/viewforum.php couldn't be opened.
Staat er echt ./language/nl/en/viewforum.php ?
Normaal zou het of enkel /nl/ of enkel /en/ moeten zijn.
Normaal zou het of enkel /nl/ of enkel /en/ moeten zijn.
Jeroen
nee dit is de copy van de link die hij me heeft gemailt
moet ik de EN soms eerst verwijderen uit de map?
Je opmerkingen zijn niet heel duidelijk, als je het mij vraagt 
Als de pagina weer wit is, staan die debug-defines nog steeds aan?
Een geldige language file is ofwel ./language/en/viewforum.php voor de Engelse file, ofwel ./language/nl/viewforum.php voor de Nederlandse file. Als je forum ./language/nl/en/viewforum.php probeert te openen dan gaat er ergens iets verkeerd. Wat zou je moeten kunnen zien aan de foutmelding die gegeven wordt (in error log of op het scherm, mits je de debug-defines aan hebt gezet).

Als de pagina weer wit is, staan die debug-defines nog steeds aan?
Een geldige language file is ofwel ./language/en/viewforum.php voor de Engelse file, ofwel ./language/nl/viewforum.php voor de Nederlandse file. Als je forum ./language/nl/en/viewforum.php probeert te openen dan gaat er ergens iets verkeerd. Wat zou je moeten kunnen zien aan de foutmelding die gegeven wordt (in error log of op het scherm, mits je de debug-defines aan hebt gezet).
Dutch Open Projects