[ img ] ipv plaatje..
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- AirWarrior
Re: [ img ] ipv plaatje..
Voordat ik de resize mod had geinstalleerd kon ik al remote plaatjes laten zien in het forum, ondanks dat allow_url_fopen op "no" staat.
Alleen heb ik daardoor het ip van PHPBB door moeten geven omdat daarom het forum niet kon controleren voor updates.
Alleen heb ik daardoor het ip van PHPBB door moeten geven omdat daarom het forum niet kon controleren voor updates.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Zoals al eerder opgemerkt in deze thread, je hebt geen allow_url_fopen nodig enkel om plaatjes te kunnen plaatsen. Dat wordt pas een issue als je een maximum formaat opgeeft, omdat het forum dan eerst het bestand zal moeten binnenhalen om de afmetingen te kunnen controleren; aan enkel een URL kun je niet zien hoe groot het plaatje is.AirWarrior schreef:Voordat ik de resize mod had geinstalleerd kon ik al remote plaatjes laten zien in het forum, ondanks dat allow_url_fopen op "no" staat.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Dit gaat mij allemaal boven mijn pet
Ik heb die mod er gelukkig goed in kunnen krijgen dus ik ben al blij genoeg! Nu werkt het zoals het moet werken dus kan het forum open, dat was namelijk het laatste...

- AirWarrior
Dan had ik het verkeerd begrepen.EelkeB schreef: Zoals al eerder opgemerkt in deze thread, je hebt geen allow_url_fopen nodig enkel om plaatjes te kunnen plaatsen. Dat wordt pas een issue als je een maximum formaat opgeeft, omdat het forum dan eerst het bestand zal moeten binnenhalen om de afmetingen te kunnen controleren; aan enkel een URL kun je niet zien hoe groot het plaatje is.

Klopt namelijk dat ik een opgegeven formaat niet kon laten zien en met de instelling op 0x0x wel.
Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Goedenavond,
Het probleem van het geen foto's kunnen plaatsen speelt bij mij ook (ineens!); allow_url_fopen staat aan, ook hier is het zo, dat als ik de beperking van het foto-formaat op 0 zet, het probleem er niet is. Het vreemde is alleen dat ik tot en met afgelopen donderdag dit probleem niet had, heb toen nog een hele rij foto's geplaatst met de formaatbeperking aan.
Navraag bij de host of er iets was geblokkeerd werd beantwoord met: "u moet poort 80 gebruiken". Wel dat was al zo en is nu nog zo, schiet ook niet op dus. Heb zelf verder ook nergens iets aan instellingen of zo veranderd.
Wanneer ik een foto wil plaatsen die op hetzelfde hetzelfde domein staan als het forum zelf, dan is het probleem er. Plaats ik diezelfde tag met url in een willekeurig ander forum, dan verschijnt de foto daar wel normaal. Link ik de img-tag naar een foto op een ander domein dan die van het eigen forum, dan werkt de foto ook gewoon op het eigen forum, ook met formaatbeperking aan.
Heel lastig en vaag, gelukkig hebben de leden er geen last van. Ook de bijlagen die geplaatst kunnen worden, kunnen normaal worden ge-upload en werken normaal.
Iemand een idee waar dit nu ineens door kan komen, uiteindelijk het heeft altijd gewerkt, ook met formaatbeperking aan.
Gr. Henk
http://www.spoorforum.eu
Het probleem van het geen foto's kunnen plaatsen speelt bij mij ook (ineens!); allow_url_fopen staat aan, ook hier is het zo, dat als ik de beperking van het foto-formaat op 0 zet, het probleem er niet is. Het vreemde is alleen dat ik tot en met afgelopen donderdag dit probleem niet had, heb toen nog een hele rij foto's geplaatst met de formaatbeperking aan.
Navraag bij de host of er iets was geblokkeerd werd beantwoord met: "u moet poort 80 gebruiken". Wel dat was al zo en is nu nog zo, schiet ook niet op dus. Heb zelf verder ook nergens iets aan instellingen of zo veranderd.
Wanneer ik een foto wil plaatsen die op hetzelfde hetzelfde domein staan als het forum zelf, dan is het probleem er. Plaats ik diezelfde tag met url in een willekeurig ander forum, dan verschijnt de foto daar wel normaal. Link ik de img-tag naar een foto op een ander domein dan die van het eigen forum, dan werkt de foto ook gewoon op het eigen forum, ook met formaatbeperking aan.
Heel lastig en vaag, gelukkig hebben de leden er geen last van. Ook de bijlagen die geplaatst kunnen worden, kunnen normaal worden ge-upload en werken normaal.
Iemand een idee waar dit nu ineens door kan komen, uiteindelijk het heeft altijd gewerkt, ook met formaatbeperking aan.
Gr. Henk
http://www.spoorforum.eu
Het zal toch te maken hebben met een instelling van je host. De server moet verbinding maken "met zichzelf" en dat is wel een speciaal geval. Heb je wat je hier verteld ook duidelijk gemaakt aan de provider? Dat het enkel en alleen niet werkt als je een plaatje vanaf je eigen domein probeert te plaatsen is zeer essentiële informatie (en heeft dan ook niks te maken met allow_url_fopen, aangezien het voor andere domeinen wel werkt).
Poort 80 is standaard voor HTTP, zou je een andere poort dan 80 gebruiken dan moet je dat expliciet in de URL vermelden als je verbinding maakt met een site, bijvoorbeeld http://www.mijnsite.nl:8080 als je poort 8080 gebruikt. Wat de provider mogelijk bedoelt als ze zeggen "je moet poort 80 gebruiken", dat het niet werkt als je een plaatje probeert te linken vanaf een website die op een andere poort dan 80 draait.
Poort 80 is standaard voor HTTP, zou je een andere poort dan 80 gebruiken dan moet je dat expliciet in de URL vermelden als je verbinding maakt met een site, bijvoorbeeld http://www.mijnsite.nl:8080 als je poort 8080 gebruikt. Wat de provider mogelijk bedoelt als ze zeggen "je moet poort 80 gebruiken", dat het niet werkt als je een plaatje probeert te linken vanaf een website die op een andere poort dan 80 draait.
Dutch Open Projects
Bedankt voor je info. Ik zal e.e.a. nog wat gedetailleerder naar de hoster communiceren.
Gr. Henk
Gr. Henk
En kreeg het volgende antwoord:
U dient hier de file_get_contents function voor gebruiken. More information about the function on: http://www.php.net/file_get_contents
Dat zal best, maar als tamelijke digibeet weet ik echt niet wat ik hier nu mee moet, hoe, wat, waar toepassen?
Eventueel iemand die weet wat er bedoeld wordt c.q. wat er gedaan moet worden?
Gr. Henk
U dient hier de file_get_contents function voor gebruiken. More information about the function on: http://www.php.net/file_get_contents
Dat zal best, maar als tamelijke digibeet weet ik echt niet wat ik hier nu mee moet, hoe, wat, waar toepassen?
Eventueel iemand die weet wat er bedoeld wordt c.q. wat er gedaan moet worden?
Gr. Henk
Dit is niet mogelijk met die functie zonder grote aanpassingen in phpBB.
Het lijkt mij ook redelijke onzin. Waarom zou de site zelf niet bestanden via zijn "eigen" web interface mogen benaderen?
Dutch Open Projects
Nou dan houdt het dus op. Men bevestigt het niet, maar de host moet iets veranderd hebben, men komt wel steeds met allerlei aanwijzingen van het moet sus of zo. Is er op dit moment maar één mogelijkheid: als ik zelf foto's wil plaatsen, dan zal ik de formaatbeperking uit en daarna weer aan moeten zetten 

Ik zie nog een andere optie: andere provider zoeken... Hun verklaring gaat echt nergens over...
Dutch Open Projects
Ik kreeg aanvullend deze verklaring:
"Het kan aan de update naar php5.3 liggen. Zorgt u ervoor dat u de laatste phpbb versie gebruikt en mocht dat niet helpen dan zien wij de php errors en hun locatie als wel de logins voor de backened tegemoet. Hiermee zullen wij een en ander dan bekijken en waarmogelijk ondervangen."
Klinkt dit naar iets zinnigs of is het ook onzin?
"Het kan aan de update naar php5.3 liggen. Zorgt u ervoor dat u de laatste phpbb versie gebruikt en mocht dat niet helpen dan zien wij de php errors en hun locatie als wel de logins voor de backened tegemoet. Hiermee zullen wij een en ander dan bekijken en waarmogelijk ondervangen."
Klinkt dit naar iets zinnigs of is het ook onzin?
Impliceert dat je inzage hebt in de error logs. Dat is wel het onderzoeken waard. Zou de verklaring niet direct durven uitsluiten, hoewel phpBB ook met PHP 5.3 zou moeten werken. In ieder geval is dat een duidelijke verandering aan de server-kant.
Dutch Open Projects
Heb de functie "weergave php error logs" aangezet bij de provider, maar krijg geen enkele php-error, ook niet na pogingen een foto te plaatsen. Denk dat de php-upgrade er ook niets mee van doen heeft.....
In de config kun je (tijdelijk) DEBUG en DEBUG_EXTRA aanzetten door de commentaar-streepjes ervoor te verwijderen, dan zouden errors getoond moeten worden in je forum-schermen.
Dutch Open Projects
Zo zet je dus de DEBUG mode aan:
Open config.php
Zoek daarin op:
Verander dat in:
Zou je die errors hier eens kunnen posten?
Open config.php
Zoek daarin op:
Code: Selecteer alles
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
Code: Selecteer alles
@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);
Jeroen
Dat zou ik best willen, heb config ook wel aangepast zoals hierboven. Maar ik krijg geen enkele error, ook niet via het beheerpaneel van de host. Het hoeft ook niet meer, want dit probleem blijkt zich sinds maandagochtend ineens weer te hebben opgelost. Ik kan gewoon weer foto's plaatsen met de formaatbeperking aan. Hoewel ik het vreemd blijf vinden dat zoiets een eigen leven kan leiden......
Mocht het probleem zich weer voor gaan doen, dan zal ik dit draadje weer oppakken, zo mogelijk met errors.
Maar ik zit er niet op te wachten natuurlijk....

Mocht het probleem zich weer voor gaan doen, dan zal ik dit draadje weer oppakken, zo mogelijk met errors.
Maar ik zit er niet op te wachten natuurlijk....

Dat leidt ook geen eigen leven, vermoedelijk heeft je host een (de!?) instelling gewijzigd.
Dutch Open Projects