Sorry, maar het antwoord staat er al. Dat je daar niet tevreden mee bent is wat anders...
Het probleem dat je ziet is een typisch geval waarbij UTF-8 ge-encodeerde tekst wordt weergegeven met de aanname dat het iets van ISO-8859-1/latin1 is (typisch symptoom is dat een speciaal teken wordt weergegeven als een hoofdletter A met een accent, plus nog een tweede teken). De meest waarschijnlijke reden daarvoor is dat de dump geexporteerd is met UTF-8 encoding, maar dat hij vervolgens geïmporteerd is met de optie dat het bestand latin1 encoding gebruikt. Oplossing is om het bestand te importeren en daarbij te vermelden dat het UTF-8 encoded is (phpMyAdmin heeft daar een optie voor in het import-scherm).
Als dit niet werkt, c.q. als dat is wat gedaan is, dan is het bestand "dubbel" fout (hoe dat gebeurd kan zijn heb ik geen verklaring voor, misschien door eerdere pogingen om de encoding te corrigeren). Dit valt op te lossen door met een editor als Notepad++ te goochelen met encodingen (afwisselend de weergave aanpassen en de encodering daadwerkelijk converteren). Helaas kan het wel zo zijn dat de dump van een forum dusdanig groot is dat een editor er geen raad meer mee weet.
Leestekens probleem
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Leestekens probleem
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Ben ook blij na een hele lange tijd wachten dat er een antwoord komt.
Het ligt dus helemaal niet aan de manier van exporteren (backup maken) zoals Paul schrijft maar aan de manier van importeren.
Nu heb ik me suf geexporteerd naar aanleiding van Pauls verhaal maar niets verbeterde er, wat me wel deed vermoeden dat het daar niet aan lag.
Ik ga er eens mee spelen, in ieder geval bedankt voor jouw reaktie.
Het ligt dus helemaal niet aan de manier van exporteren (backup maken) zoals Paul schrijft maar aan de manier van importeren.
Nu heb ik me suf geexporteerd naar aanleiding van Pauls verhaal maar niets verbeterde er, wat me wel deed vermoeden dat het daar niet aan lag.
Ik ga er eens mee spelen, in ieder geval bedankt voor jouw reaktie.
Het is maar hoe je het bekijkt. Importeren en exporteren zijn twee handen op 1 buik, natuurlijk.
Dutch Open Projects
Bij mij heeft er ooit een fout in de database gezeten, ik heb toen alleen een aantal tabellen overgezet:
_posts
_topics
_topics_posted
_users
_users_group
_forums
Het nadeel hiervan is dat je wel weer opnieuw het thema moet uploaden.
Dat was bij mij de oplossing!
_posts
_topics
_topics_posted
_users
_users_group
_forums
Het nadeel hiervan is dat je wel weer opnieuw het thema moet uploaden.
Dat was bij mij de oplossing!
Eindelijk, bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik kon het niet uit de tekst van je voorganger halen er werd alleen gemeld dat het verkeerd werd geimporteerd.EelkeB schreef:Sorry, maar het antwoord staat er al. Dat je daar niet tevreden mee bent is wat anders...
Hier kunnen we weer mee verder.