Fout bij afbeelding downloaden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Egbert Zijlema
Contacteer:

Fout bij afbeelding downloaden

Bericht door Egbert Zijlema » 11 nov 2009, 18:30

• Adres van je forum: http://damsterkraant.nl/damsterforum
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
    Wat is het probleem? Als je een afbeelding uit het forum wilt opslaan wordt de extensie niet meegenomen.
Op het forum geplaatste afbeeldingen downloaden gaat niet 100 procent goed. Wil je een afbeelding downloaden naar een map op je pc, dan klik je met de rechter muisknop op het plaatje en selecteert "afbeelding opslaan als". Je krijgt dan een dialoogvenstertje waarin je de naam van het plaatje desgewenst kunt wijzigen. Alles lijkt okay; de extensie (bijv. jpg, png, bmp) wordt hier keurig getoond. Maar bij mij komt dat plaatje vervolgens altijd zonder extensie op de pc te staan, waardoor Windows niet herkent dat het een plaatje is. Ik moet dan in Windows Verkenner via "naam wijzigen" alsnog de correcte extensie aan de bestandsnaam toevoegen. Dit gebeurt in IE7. Ik heb het in andere browsers nog niet geprobeerd. Is dit een bug in de forumsoftware?
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Fout bij afbeelding downloaden

Bericht door FreakyBlue » 12 nov 2009, 09:48

Nee, dit is geen bug in de forumsoftware. Dat staat los van phpBB.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Egbert Zijlema
Contacteer:

Bericht door Egbert Zijlema » 12 nov 2009, 21:11

Weet je dat wel zeker FreakyBlue? Dan zou het aan IE7 moeten liggen, maar op andere websites heb ik dat nooit. Het gaat dus om plaatjes die daadwerkelijk op het forum staan, dus niet om "gelinkte" afbeeldingen die zich in werkelijkheid elders op internet bevinden.
Gegroet,
Egbert Zijlema

Homo sapiens non urinat in ventum

stef775

Bericht door stef775 » 12 nov 2009, 22:36

Ik heb ook zoiets vreemds bij pdf bestanden. Vroeger werdt gewoon foxit geopend en het bestand getoond maar nu wil hij alleen maar opslaan. Op andere websites wordt het pdf bestad wel gewoon getoond.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 13 nov 2009, 08:55

Probeer het eens in een andere browser? Mocht het wel lukken in een browser zoals Firefox maar gebruik je toch liever Internet Explorer dan helpt het misschien om Internet Explorer 8 te downloaden.

stef775

Bericht door stef775 » 14 nov 2009, 01:06

Ik gebruik 8 al en het probleem is nog steeds daar.

Gesloten