fout bij registratie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Het Blow Cafeetje

fout bij registratie

Bericht door Het Blow Cafeetje » 31 okt 2009, 12:15

Hallo ik heb een vraag, ik heb windows server 2008 sp2 (x86) en voorheen draaide ik een server met apache, nu met deze server onstaat het probleem dat mensen zich niet kunnen registreren.

er komt de melding: het opgegeven email adres is geen geldig MX gegeven
mijn provider is online, ik heb bij email instellingen bij smtp host het volgende ingevuld
smtp.orange.nl port 25 dat is de smtp host van mijn email instellingen.
ik neem aan dat ik het juist heb ingevuld,
kan het zijn dat ik iets fout heb ingesteld?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: fout bij registratie

Bericht door Paul » 31 okt 2009, 12:17

Zet in admin -> security settings deze instelling op nee: Controleer e-mail domein op geldige MX record:

Het Blow Cafeetje

Bericht door Het Blow Cafeetje » 31 okt 2009, 12:25

Waar kan ik het mx record van het email domein controleren?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 okt 2009, 12:29

Dit kan je in de DNS controleren. Verder heeft die fout niets te maken met de email instellingen in je admin, maar met de missende MX (Wat betekend dat je voor dat domein geen email kan ontvangen) van de gebruikers email. Het veranderen van de email instellingen heeft dus geen effect op deze fout.

Gesloten