Vreemde tekens

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ulv-fryslan

Vreemde tekens

Bericht door ulv-fryslan » 12 okt 2009, 17:29

• Adres van je forum: http://www.ulv-fryslan.nl
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?2 weken geleden
    phpBB versie: 3.0.5 (denk ik, maar dat kan ik niet achterhalen)

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik heb een combinatie van phpbb3 in een portal: mkportal en dat werkte tot een week geleden uitstekend.
Sinds kort werkt de portal nog steeds uitstekend maar kan ik niet meer op het phpbb forum komen.
Internet explorer wil bij het openen van het forum de pagina alleen nog maar downloaden en google chrome laat een reeks karakters. zien. zoals: ��]�r�6��-U�0L%ힴVﲬ���&�o���$�rA$$�& ����;/s_���ou�

Ik heb al van alles geprobeerd en het gekke is dat ook de meeste van mijn kennissen hetzelfde probleem zien. (vanaf verschillende locaties) op één persoon na. Hij kon het ook niet lezen maar dat kwam omdat hij Engels is. Hij heeft me een screenshot gestuurd met de datum erop en dat leek prima.

Mijn hosting provider geeft aan een nieuwere versie van php geinstalleerd te hebben maar dat het hier zou gaan om een paar minor bugs-fixes.
Bovendien werkt de php van de portal nog wel zonder problemen.

Ook de MySql database werkt goed, want ik krijg nog steeds meldingen van nieuwe aanmeldingen.
Ik kan er alleen helaas niet bij.
Het installeren van een update lukt me ook niet.

Wat kan ik doen?

Groet
Arjen
..

Tom V
Contacteer:

Re: Vreemde tekens

Bericht door Tom V » 13 okt 2009, 10:13

IE, Chrome, FF, Opera, Safari, allemaal getest, en ik zie niets speciaals hoor, je site lijkt te werken zoals het hoort.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 okt 2009, 10:37

http://www.ulv-fryslan.nl/forum/index.php het forum echter niet ;).

Wat het probleem is, geen idee. Hoe het komt, geen idee. Ik heb zoiets eerlijk gezegt nog nooit gezien. Ik raad je aan even contact op te nemen met je host of hun een idee hebben wat er gebeurd zou kunnen zijn.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 13 okt 2009, 11:41

Ik zie (ook) niets raars. Vreemd.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

ulv-fryslan

Bericht door ulv-fryslan » 13 okt 2009, 19:00

Nou het rare is dat inderdaad sommige mensen het forum uitstekend kunnen zien.
In ieder geval 1 Engelse kennis van me zag het phpbb3 forum normaal op het moment dat ik deze niet meer kon lezen.

Je moet inderdaad wel even op forum klikken, anders zit je naar het portal-systeem te kijken en dat werkt wel.

Waar ik gisteren achter kwam, en wat mogelijk een probleem kan opleveren is dat de php-server van mijn hosting provider in "safe-mode" schijnt te staan.
Ik heb op internet het e.e.a. nagezocht en voor zover ik begrijp zou dat kunnen leiden tot vreemd gedrag van de pagina's

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 13 okt 2009, 23:25

Dit kan niet door safe mode veroorzaakt worden. Heb je al contact opgenomen met je host?

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 okt 2009, 17:29

Als ik het forum wil bezoeken krijg ik geen forum maar een het download venster van IE dat ie index.php wil downloaden.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

ulv-fryslan

Bericht door ulv-fryslan » 15 okt 2009, 09:11

Internet explorer opent inderdaad niet de forum-paginas maar wil deze downloaden en opslaan op schijf.

En ik heb ook al contact gezocht met mijn host. Daar krijg ik het volgende antwoord van:
Op 19 september is de PHP versie wel geupdate naar 5.2.11, maar dit is gewoon een minor bug fix waarmee de werking van PHP zelf niet echt veranderd. Het zou echter wel mogelijk zijn dat deze versie van PHPbb of het gebruikte thema niet compatible is met deze PHP versie. Ik heb alleen zelf nooit gebruik gemaakt van PHPbb, dus ik heb er verder niet heel veel verstand van.
Waar zit je eventueel aan te denken Paul?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 okt 2009, 09:30

Hmm. Ik heb eigenlijk geen idee wat het is :). Zou het mogelijk zijn dat je me tijdelijk FTP toegang op je forum geeft zodat ik zelf eens kan kijken wat het probleem is? (Stuur dit wel per PM, en post dit niet hier :)).

Gesloten