- Adres van je forum: http://callawayturbo.no-ip.org
Event. modificaties op je forum: autobackupmod , birthdaymod
Wanneer ontstond het probleem?na update 3.05
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?rootmap php files overgeschreven
Wat is het probleem? na update van 3.04 --> 3.05 ontdekte ik dat het posten van een nieuw onderwerp een probleem opleverde(zie hieronder).
dus ik heb de files van hieronder opnieuw uit de installatie 3.05 files gekopieeerd
helaas bleef het probleem bestaan.
toen geprobeerd met install map de evt foute bestanden te laten zoeken.
deze gaf aan bewerking van database voltooid , vergeet niet je root of bron bestanden aan te passen.
toen heb ik dus uit de installmap de root gekopieerd. en alles overschreven.
ik heb een backup van 12-7.sql file maar ik weet niet hoe ik deze evt kan terugschrijven.
het vermoeden is dus dat ik config.php heb overschreven en dat daar juist de belangrijkste info over het forum in stond.
is er een mogelijkheid om een installatie uit te voeren op een bestaande database of kan ik mijn autobackup nog terugzetten ??
SQL ERROR [ mysql4 ]
Duplicate entry '516' for key 1 [1062]
SQL
INSERT INTO phpbb_posts (forum_id, poster_id, icon_id, poster_ip, post_time, post_approved, enable_bbcode, enable_smilies, enable_magic_url, enable_sig, post_username, post_subject, post_text, post_checksum, post_attachment, bbcode_bitfield, bbcode_uid, post_postcount, post_edit_locked, topic_id) VALUES (4, 2, 0, '84.53.91.162', 1247560442, 1, 1, 1, 1, 1, '', 'very clean Callaway 735i', 'check this out', 'c769a78a48709d3f8eeaa3f8f4b31faa', 0, '', 'wisvqga4', 1, 0, 139)
BACKTRACE
FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 174
CALL: dbal_mysql->sql_error()
FILE: includes/functions_posting.php
LINE: 1918
CALL: dbal_mysql->sql_query()
FILE: posting.php
LINE: 1023
CALL: submit_post()
..
-> edit <-
update,
zojuist een nieuwe database aangemaakt omdat ik de oude niet opnieuw mocht gebruiken in de installatie.
daarna config.php naar de oude database verwezen.
en mijn oude forum is weer zichtbaar.

visueel is er nog wel eea verloren, zoals forum naam, header afbeelding en automod installatie.
helaas bestaat het probleem met nieuwe topics posten nog steeds en vreemd genoeg krijg ik automod ook niet meer geinstalleerd om met het backup programma proberen situatie 12/7 terug te zetten.
dus forum niet meer compleet dood maar nog wel een beetje