Overzicht van berichten uit specifieke rubrieken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
paul2

Overzicht van berichten uit specifieke rubrieken

Bericht door paul2 » 08 aug 2009, 13:52

• Adres van je forum: http://muzikantenforum.eu

Event. modificaties op je forum:
    ACP Announcement Centre phpbb3.1.0.0a
    Notify admin on Registration 1.0.0
    NV Who was here 6.0.5
    Top posters 0.2.0
    Welcome Mod

phpBB versie: 3.0.5

Opdracht:
    Hallo allemaal,

Een vraagje mbt overzicht van nieuwe berichten, hopelijk kan iemand me de goede kant op helpen . . .

Het Forum heeft een standaardfunctie "Toon nieuwe berichten", hiermee krijgt de gebruiker een overzicht van alle (voor hem/haar) nieuwe berichten.

Ik zoek een manier om daar een 'link' naast te maken, waarmee zo'n zelfde overzicht kan worden getoond, maar dan over een aantal specifieke rubrieken. Dus niet over het gehele Forum.
    Eigenlijk wil ik nog enkele van dit soort overzichtsfunctie's maken, zodat de gebruiker specifiek nieuwe berichten kan bekijken van zijn/haar interesse.

"Probleem" wat nu bestaat is dat bij grote activiteit op het Forum, nieuwe berichten heel snel uit het overzicht verdwijnen. Te snel voor sommigen.
    Door met name voor een populaire rubriek een aparte overzichtsknop te maken (en dus uit de huidige weg te laten), zal het overzicht al belangrijk verbeteren.

Dus . . . ik zoek een manier om naast de huidige functie 'Toon nieuwe berichten', een overzicht op te roepen waarvan ik zelf kan instellen uit welke Fora er de nieuwe berichten worden getoond

Bestaat er een MOD of wellicht andere oplossing om bovenstaande te realiseren ?
    Alvast dank voor het meedenken !

Groeten,
    Paul

Beloning/wederdienst:
    Laat maar horen, heb er zeker wat voor over (€) als iemand me hiermee wil helpen.

Neem contact op via:
    Email Paul
Laatst gewijzigd door paul2 op 13 aug 2009, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin
Contacteer:

Re: Overzicht van berichten uit specifieke rubrieken

Bericht door Kevin » 08 aug 2009, 15:42

MIsschien kun je wat met deze mod.

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... rk_unreads

Hiermee krijg je een overzicht van de voor jouw ongelezen nieuwe berichten, niet helemaal wat je bedoelt maar je kan in die lijst wel zien in welk forum er nieuwe berichten zijn en zo kunnen leden alleen die berichten openen uit de voor hun interessante rubrieken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

paul2

Bericht door paul2 » 09 aug 2009, 16:43

Hoi Kevin,

Ik deze MOD losgelaten op ons testforum (http://brands-jacques.be/testforum/)
Helaas . . . werkt niet. Ik krijg een foutmelding als ik op de nieuwe knop klik.

Gezien de vele succesvolle toepassingen van deze MOD op andere Fora zal er bij mij iets mis zitten.
Weer iets om over na te denken (en wellicht nog eens opnieuw te proberen)

In ieder geval bedankt voor je tip !

groeten,
Paul

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 aug 2009, 20:38

Welke foutmelding Paul, misschien kunnen we die zo verhelpen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

paul2

Bericht door paul2 » 09 aug 2009, 20:52

Hoi Kevin.

Fijn dat je even wilt helpen !
Als je wilt kun je het zelf proberen op het 'testforum'.
Dit is een exacte kopie van het echte Forum (alleen niet up-to-date vwb berichten, wel gelijk vwb files en dbase), je vind het hier:
http://brands-jacques.be/testforum

Je kunt evt. inloggen met user "testlid", password "welkom"

Je ziet de nieuwe knop "View unread posts" tussen de anderen.
Echter als je 'm gebruikt krijg je de foutmelding:

Kan de pagina niet weergeven
HTTP 500
Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Aan deze website wordt gewerkt.
•De website bevat een programmeerfout.

Mogelijke acties:
De pagina vernieuwen

Ga terug naar de vorige pagina
Groeten,
Paul

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 aug 2009, 21:03

Is toch een installatie foutje lijkt het. Heb even de install file erbij gepakt, het is best een uitgebreide installatie dus een foutje is zo gemaakt.

Als een moderator deze misschien wil verplaatsen naar mod support, daar gaat het meer naar toe onderhand.

Je gebruikt geen standaard stijl zo te zien, heb je wel de bestanden die je moest uploaden ook in je gebruikte stijl geupload? dus de bestanden uit de map root/styles/prosilver ook ge-upload naar root/styles/prosilverdarkblue en daarbij de aanpassingen die in de mod install staan vermeld voor de bestanden van prosilver ook toegepast op de bestanden uit prosilverdarkblue?
Afbeelding

paul2

Bericht door paul2 » 09 aug 2009, 21:20

Ja klopt, was een aardige operatie deze aanpassing :)
Goed mogelijk hoor, dat er een foutje in geslopen is. Nog maar eens opnieuw doen denk ik :shock:

Is inderdaad geen standaard style.
Toen ik het Forum startte, heb ik me in m'n php-onwetendheid/onschuld laten verleiden af te wijken van de standaard styles.
Ook diverse MOD's toegepast (die we nu eigenlijk ook niet meer willen missen)
Maar het updaten is waarschijnlijk daardoor altijd een crime. Kost heel veel tijd. Een lang lijst met conflicterende bestanden . . . en geen van de te kiezen opties voorkomt dat het forum in de fout valt.
Laatste keer (van versie 3 naar 4) heb ik een nieuw forum geinstalleerd, meteen op 3.0.4, daarna de MOD's opnieuw toegepast (zucht) . . . de hele handel daarna vanaf het testforum naar het echte forum gekopieerd.
Dacht daarmee er van af te zijn . . . echter bij huidige upgrade van 4 naar 5 heb ik weer hetzelfde.
Eigenlijk geen zin om dat weer zo te praktiseren, maar er zal toch weinig anders op zitten vrees ik.

Gebruikte style is 'Tunes'. Zelf een beetje getweaked . .
Uiteraard heb ik de te bewerken bestanden in de styles map naar tunes overgezet.
Ik had ze niet naar de prosilverdarkblue gezet . . . en inderdaad . . forum gebruikt ook nog een kleinigheid van deze style.
Inmiddels heb ik de style bestanden daar ook naar gekopieerd . . . buffer geleegd . .
Maar helaas . . . zelfde foutmelding nog.

Misschien beter om terug te keren naar een standaard style . . . maar het ziet er toch niet onaardig uit zoals het is nu . . . en iedereen is er aangewend.

gr. Paul

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 aug 2009, 21:33

Nee hoor ook met een aangepaste stijl valt prima te werken met mods en forumupdates, je zult alleen je stijl ook moeten mee updaten elke keer. Soms is dat simpel omdat de stijl auteur het al voor je gedaan hebt, soms wat lastiger want dan moet je het zelf even handmatig aanpassen in de stijl bestanden. Maar zeker niet onmogelijk, duizenden forums doen het zo.

Ik zal je een PB sturen met een mogelijke oplossing.
Afbeelding

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 10 aug 2009, 08:00

Verplaatst naar support.

Gesloten