Beheerder

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
JensSnyers

Beheerder

Bericht door JensSnyers » 02 aug 2009, 15:10

• Adres van je forum: http://www.scoutsassent.be/forum.php
    Event. modificaties op je forum:
    geen modificaties
    Wanneer ontstond het probleem?
    niet echt een probleem gewoon een vraag
    phpBB versie:
    3.0.RC4
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    ja maar enkel kleine dingen zoals icoontjes , groepen en permisies
    Wat is het probleem?
het probleem is dat ik mede beheerder ben van het forum en dat de orginele beheerder stopt is het mogelijk om meeredere hoofdbeheerders te hebben , kan ik dit aanpassen of moet ik wachten tot onze hooft beheerder dat doet ?

groetjes Jens

odil
Contacteer:

Re: Beheerder

Bericht door odil » 02 aug 2009, 16:54

Als je beheerder bent en je kan inloggen in het beheerderspaneel dan kan ook jij dat doen.
Een forum kan inderdaad meerdere beheerders hebben.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 02 aug 2009, 19:27

JensSnyers schreef: phpBB versie:
3.0.RC4
Je loopt héél erg ver achter, 10 versies om precies te zijn. Direct updaten is mijn enige advies, sinds die tijd zijn er namelijk honderden bugs en ook behoorlijk wat beveiligingsproblemen gefixed. Ik weet dat jij geen hoofdbeheerder bent, dus ik raad je aan dit aan deze door te geven, voor de veiligheid en stabiliteit van jullie forum.

Daarbij denk ik dat je met je vraag doelt op de Eigenaars status. Deze kunnen inderdaad meerdere mensen tegelijk hebben, maar alleen een huidige Eigenaar, kan een andere beheerder deze status toewijzen, dat kan je dus niet zelf doen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

JensSnyers

Bericht door JensSnyers » 02 aug 2009, 22:01

oke en ja ik bedoelde eigenaar maar het is dus mogelijk om meerdere eigenaars te hebben of maar 1 ?

voor de updates die kan ik zelf ook uitvoeren heb toegang tot alles dus moet me even gewoon gezegd worden waar en hoe en wat info en dan doe ik het wel (btw geen data kan verloren gaan bij updaten ?)

Robintje1

Bericht door Robintje1 » 03 aug 2009, 13:24

Data kan normaal niet verloren gaan. En om te updaten heb je toegang nodig tot de FTP.

JensSnyers

Bericht door JensSnyers » 03 aug 2009, 19:19

ben op deze moment aan het updaten met een auto updater van deze site ... moet wel zeggen dat dat redelijk lang duurt ^^

anyway had een foutmelding maar programma zegt dat dat niet echt gevaarlijk is :

Foutmelding :: Column 'post_subject' cannot be part of FULLTEXT index
SQL :: ALTER TABLE `phpbb3_posts` CHANGE `post_subject` `post_subject` blob NOT NULL

Gesloten