Databaseconfiguratie lukt niet doch geen error-bericht

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bieke1975

Databaseconfiguratie lukt niet doch geen error-bericht

Bericht door Bieke1975 » 31 jul 2009, 19:48

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?Tijdens installatie.
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik gestart met de opbouw van een nieuwe website waarop ik
dus een forum wou plaatsen.
Ik heb phpBB3 gedownload, het bestand uitgepakt, alles via ftp naar de juiste map van mijn website gezet.
Ik ben dan gesurft naar het juiste adres en kreeg het installatiescherm.
Vereisten allemaal ok.
Maar bij Databseconfiguratie loopt er iets mis.
Ik geef alle gegevens in die ik van mijn hosting heb gekregen, dus hostnaam, databasenaam, gebruikersnaam en paswoord.
Als ik dan op de knop "ga door naar de volgende stap" klik verdwijnen alle ingevoerde gegevens en verder gebeurd er niets, geen foutmelding, niets.
Ik ben hier nu toch al enkele uurtjes mee bezig en begrijp echt niet waar het probleem zou kunnen zitten.

Kan iemand hier mij misschien helpen?

Alvast bedankt op voorhand.

Bieke1975

Bieke1975

Re: Databaseconfiguratie lukt niet doch geen error-bericht

Bericht door Bieke1975 » 01 aug 2009, 13:00

Hallokes allemaal,

Na reeds tientallen uren zoeken en verscheidene keren alles verwijderen en terug ftp'en denk
ik gevonden te hebben waar het probleem ligt, alleen weet ik niet hoe het op te lossen.

Enkele jaren geleden had ik bij hostingbedrijf X een domeinnaam + hosting besteld.
Hierop had ik een phpBB forum geplaatst zonder problemen.
Begin dit jaar had ik dit forum verwijderd (wegens niet gebruiken) en de domeinnaam laten wijzigen.
Sindsdien heb ik van deze domeinnaam + hosting geen echt gebruik meer gemaakt.

Afgelopen week heb ik bij datzelfde hostingbedrijf X een nieuwe domeinnaam + nieuw hostingpakket besteld voor de aanmaak van een website voor een vereniging waarvan ik als bestuurslid de webmaster zal zijn.
Hier wou k dus ook een forum op plaatsen wat dus maar niet wil lukken zoals in mijn eerste bericht vermeld.

Aangezien ik wou weten waar het probleem lag, bij phpBB zelf of bij mijn hosting heb ik vandaag eens geprobeerd om op mijn andere site en hosting terug een forum te plaatsen. Dit lukte perfect zonder problemen.

Ik ben dan gaan kijken op de ftp-server wat het verschil was tussen website1 en website2.
Het enige verschil dat ik heb gevonden was dat er op website1 het bestand ".htaccess" staat en op website2 niet.
Dus logischerwijze ga ik ervan uit dat daar het probleem ligt.

Ik heb dan de .htaccess-file van website1 geopend om te kijken wat er juist in stond en het enige wat erin stond was "Options All".

Ik heb dan geprobeerd om datzelfde bestand te plaatsen op website2 maar de installatie van phpBB3 wil nog steeds niet lukken.

Kan iemand mij zeggen of ik het bij het rechte eind heb dat het probleem ligt bij de .htaccess-file
en zo ja, wat er dan juist verkeerd is en wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

Het is nogal vrij dringend aangezien de website zo snel mogelijk moet klaar zijn en online worden gezet incl. het forum.

P.S.: Ik heb het hier niet over de .htaccess file die standaard in de map phpBB3 zit. De file bevind zich in de map /www waarin ik alles moet ftp'en.

Alvast bedankt op voorhand,

Bieke1975

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Databaseconfiguratie lukt niet doch geen error-bericht

Bericht door FreakyBlue » 01 aug 2009, 20:02

Volgens mij heeft dat .htaccess bestand er niets mee te maken.
Heb je al eens in de error-logs gekeken van je host. Wellicht staat daar een foutmelding in die ons verder kan brengen.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gesloten