Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 17 jul 2009, 22:32
- Adres van je forum:http://www.krsv-vredenburch.nl/?pagina=forum
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem? Starter
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Net gestart
Wat is het probleem?
Zie ook:
viewtopic.php?f=40&t=51021
Mogelijk wordt mijn aanvraag voor hulp niet beantwoord omdat ik een nieuw topic ervoor moet starten of misschien ben ik gewoon te ongeduldig. Alles staat op de rails, alleen ben ik de enige, die in kan loggen. Mijn bedoeling is, dat een gast pas mag lezen en/of schrijven in het forum als hij zich heeft geregistreerd en als die registratie in orde is bevonden door de webmaster. Maar ik zit vast, ik weet niet hoe ik het af moet maken.

-
FreakyBlue
-
Contacteer:
Bericht
door FreakyBlue » 18 jul 2009, 07:41
Kijk eens in je beheerderspaneel --> tab algemeen --> instellingen registratie (linkerzijde) --> account activatie
Wat staat daar? Schakel uit? Zo ja, zet dit dan eens op "Door beheerder". Dan kunnen mensen zich wel registreren en die jij als beheerder de registraties goed te keuren.
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 18 jul 2009, 07:57
Inderdaad, nu kan iemand zich registreren!

Ik heb echter alleen de opties Schakel uit en Geen. Is er nog een mogelijkheid, dat een registratie alleen doorgevoerd kan worden als er een bepaald aantal vragen worden beantwoord én na goedkeuring door beheerder?
-
FreakyBlue
-
Contacteer:
Bericht
door FreakyBlue » 18 jul 2009, 08:28
Ga naar je je beheerderspaneel --> tab algemeen --> instellingen emails --> Sta e-mails toe op het forum:
Zet dit op ingeschakeld. Nu heb je bij de registratie opties er twee bij. Kies dan degene die ik hierboven hebt genoemd.
Om meerdere (verplichte of optionele) vragen toe te voegen aan het registratieproces kan je gebruik maken van de extra profielvelden. Deze vind je onder tab gebruikers en groepen.
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 18 jul 2009, 09:06
Dank voor je zeer waardevolle tips! Als het mee zit kan ik vandaag gaan starten met het forum. Ik lees ook het nodige over spambots in een forum. Zijn deze te weren? In Permissies staat nu "Bots toegang", maar dat lijkt me ook niet de bedoeling. Wat is de beste instelling?
Tevens vraag ik mij af waar ik het overzicht van alle gebruikers kan vinden. Jammer eigenlijk, dat er nog geen volledige NL-gebruiksaanwijzing is per item in het beheerderspaneel.