- Modificatie & Versie: nvt
Directe link naar de modificatie: nvt
Adres van je forum: Staat op mijn localhost
phpBB versie: 3.05
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? nee
Wat is het probleem?
Ik zoek een Mod waarmee ik bij het 'posting gedeelte' een inputveld kan toevoegen (liefst onder het 'onderwerp-inputveld').
De inhoud van dit extra inputveld moet in het topic te zien zijn onder de titel (en moet dus uiteraard ook in de mysql_database toegevoegd worden).
Ik heb best wel lang gezocht naar zo'n mod, maar ik kon er slechts eentje vinden (en die was voor phpbb2):
http://www.phpbbhacks.com/download/1366
Nog een extraatje wat handig zou zijn is dat ik kan kiezen in welk forum dit extraveld getoond/toegevoegd mag worden (het mag dus niet op alle forums), dit hoeft niet perse via het het beheerderspaneel in te stellen zijn, via het script is al goed genoeg. Maar het is maar een extraatje, hoeft er dus niet perse bij...
Alvast bedankt,
Gr. Bram
p.s.
Voor alle duidelijkheid heb ik hier een foto geplaatst van wat ik zoek(photoshop):
http://img205.imageshack.us/i/voorbeeld.png/
Extra veld bij posten
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Extra veld bij posten
Re: Extra veld bij posten
Als iemand me op weg kan helpen zou ook al fijn zijn.
Ik ken wel wat van php en mysql, als ik zou weten welke bestanden ik zou moeten aanpassen en waar ergens zou al veel helpen...
Gr.
Bram
Ik ken wel wat van php en mysql, als ik zou weten welke bestanden ik zou moeten aanpassen en waar ergens zou al veel helpen...
Gr.
Bram
Het makkelijkste is om de subject regel te kopieëren en iets aan te passen.
In posting.php zoeken naar
In includes/functions_post.php zal je de functie
)
In posting.php zoeken naar
subject
en kopieër de nodige code.In includes/functions_post.php zal je de functie
submit_post()
moeten aanpassen om ook je eigen veld eraan toe te voegen. Let er wel op dat je de volgorde van parameters niet veranderd anders werkt de standaard phpBB3 code niet meer. (voeg de waarde van het veld bijvoorbeeld toe aan de $data array 
Code: Selecteer alles
function submit_post($mode, $subject, $username, $topic_type, &$poll, &$data, $update_message = true)
Ik heb de bestanden posting.php en functions_posting.php helemaal nagekeken en aangepast,
en language/nl/common.php aangepast.
Ook de mysl-database zou helemaal inorde moeten zijn.
Ik weet alleen niet waar ik het inputveld moet toevoegen, en waar ik de posting layout kan aanpassen.
Dit leek me juist het makkelijkste gedeelte XD
En waar vind ik ergens het bestand dat de gegevens uit de database haalt en deze toont (wanneer je een topic opent)? Of was dat posting.php?
en language/nl/common.php aangepast.
Ook de mysl-database zou helemaal inorde moeten zijn.
Ik weet alleen niet waar ik het inputveld moet toevoegen, en waar ik de posting layout kan aanpassen.
Dit leek me juist het makkelijkste gedeelte XD
En waar vind ik ergens het bestand dat de gegevens uit de database haalt en deze toont (wanneer je een topic opent)? Of was dat posting.php?
Voor de stijl: /styles/prosilver/template/posting_layout.html
Voor topic: viewtopic.php
Voor topic: viewtopic.php
Ik krijg het maar niet voor mekaar. Het is moeilijker dan ik dacht...
Is er soms niemand die dit voor mij wil maken?? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
Is er soms niemand die dit voor mij wil maken?? Ik zou je eeuwig dankbaar zijn