PHPBB2: blanco (gn. 3 door Mysql-prob bij one.com)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
marvelade

PHPBB2: blanco (gn. 3 door Mysql-prob bij one.com)

Bericht door marvelade » 26 jun 2009, 12:39

• Adres van je forum: http://marvelade.be/mnmforum
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? rond 22 à 23 juni. Er is niets gebeurd toen waar ik weet van heb
    phpBB versie: één van de laatste versies van PhpBB2 (2.0.22 of 2.0.23). Ik kan niet meer inloggen dus kan het ook niet meteen controleren

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Blanco pagina.

Hi Allemaal,

Ik zie dat ik hier alleen mar support meer kan krijgen voor PHPBB3, maar door de crappy MySQL service van One.com kan de upgrade neit gebeuren. De MySQL verbinding houdt niet lang genoeg stand om een groot forum om te zetten van 2 naar 3 (hun MySQL service crasht en herstart ongeveer om de halve minuut).
Het is ook meer een PHP-probleem, lijkt me.

Dus, het probleem en hoever ik al was geraakt:

Enkele dagen geleden stopte mijn forum plotseling met werken. Als je naar de URL gaat zie je er alleen nog een blanco pagina.

In index.php wordt er een spatie ge-echoo'd helemaal in het begin; die staat er nog steeds, dus ik ben begonnen met vanaf het begin van index.php echo's te zetten en op het frontend te kijken tot waar ik die echo's nog zag.
Op een zeker moment wordt er een include gedaan van common.php en daarin gaat het fout.
De code in common.php wordt uitgevoerd tot vlak voor het includen van /includes/db.php.

Code: Selecteer alles

.....
include($phpbb_root_path . 'includes/constants.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/template.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/sessions.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/auth.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/functions.'.$phpEx);
echo("<br>file /common.php | line 192"); // deze echo zie ik wel nog
include($phpbb_root_path . 'includes/db.'.$phpEx);
echo("<br>file /common.php | line 194"); // deze echo zie ik niet meer
.....
m.i. moest het probleem dus in /includes/db.php zitten.

Als ik in deze file de volgende echo zet, helemaal aan het begin, dan zie ik die ook niet meer:

Code: Selecteer alles

<?php
echo("<br>file /includes/common.php | line 194"); // deze echo zie ik OOK niet meer
/***************************************************************************
 *                                 db.php
 *                            -------------------
 *   begin                : Saturday, Feb 13, 2001
....
Ik zit dus even stevig met de handen in het haar.
Heeft er iemand enig idee wat er hier aan de hand is? Tips?

Met hartelijke dank voor alle ideeën en met vriendelijke groet,
Marvelade

Derky
Contacteer:

Re: PHPBB2: blanco (gn. 3 door Mysql-prob bij one.com)

Bericht door Derky » 26 jun 2009, 13:12

Connectie met de database wil niet meer lukken lijkt het op.

Je kan eventueel ook lokaal converteren naar phpBB3 maar ik zou eerst een fatsoenlijke webhost opzoeken. Goedkoop = duurkoop zoals je in dit geval kan zien. (dit heeft je al aardig wat tijd gekost zo te zien)

Graag geen hosting discussie starten hier, maar in het algemene onderwerp over webhosting. ;)
Ik ga er maar even vanuit dat je gaat upgraden naar phpBB3, want dan kan ik dit onderwerp open laten. ;)
- Derky

FreakyBlue
Contacteer:

Re: PHPBB2: blanco (gn. 3 door Mysql-prob bij one.com)

Bericht door FreakyBlue » 26 jun 2009, 14:09

Los van het feit dat ik erg tevreden ben over one.com --> waarom overschrijf je niet je oude phpBB2 files met een nieuw phpBB2 pakket (zoek even in je database op welke versie je draait --> daar kan je dat namelijk ook zien).

En probeer dan nog eens te converteren.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gesloten