Afbeeldingen / bestanden (meer) niet zichtbaar

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
riczun

Afbeeldingen / bestanden (meer) niet zichtbaar

Bericht door riczun » 16 jun 2009, 12:17

• Adres van je forum: http://www.zundappforum.com http://
    Event. modificaties op je forum: Aantal, maar niet relevant
    Wanneer ontstond het probleem? Na overzetten op andere webserver
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Vanwege overbelasting van een server heb ik een heel phpbb3 forum moeten overzetten naar een andere webserver. Ik heb dit gedaan door in directadmin een gehele backup te maken en die vervolgens weer op de nieuwe webserver via directadmin alles te importeren.
Nu werkt het forum weer prima, echter werken alleen de afbeeldingen en bestanden niet meer. De afbeeldingen worden dus niet getoond.

Ik heb al geprobeerd de templates te vernieuwen, de rechten staan op de files map ook op 777, ik weet niet meer waar het ik probleem moet zoeken.

Weet iemand een oplossing?

Masterbas
Contacteer:

Re: Afbeeldingen / bestanden (meer) niet zichtbaar

Bericht door Masterbas » 17 jun 2009, 14:59

Heb je het forum gekopieerd of opnieuw geïnstalleerd? Als het tweede het geval is, heb je dan ook de /files/ en de /images/avatars/ gekopieerd?
Groeten,
Masterbas

riczun

Re: Afbeeldingen / bestanden (meer) niet zichtbaar

Bericht door riczun » 19 jun 2009, 10:04

Ik heb heel het forum gekopieerd.

Maar ondertussen is het probleem verholpen na uren zoeken. Het bleek in dit geval niet aan het forum te liggen, maar aan een rechten probleem van de mappen. De mappen stonden wel op CHMOD 777 en de eigenaar van die map was precies hetzelfde als op mijn oude webserver, maar na het resetten van de 'owner' en opnieuw CHMODDEN 777 (met recursively) waren de rechten toch wel beter. En deden opeens alle avators en afbeeldingen enz het weer!

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Gesloten