[split] Forumberichten overzetten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rohit
Contacteer:

[split] Forumberichten overzetten

Bericht door rohit » 15 jun 2009, 01:38

hier had ik ook een vraagje over.

ik had eerst ook een ander forum (phpbb 3 rc 4) nu heb ik de nieuwste versie van phpbb.

ik wil alleen de members + berichten en eventueel de forums+subforum terug.. voor de rest niks dus stijlen/instellingen etc hoeft niet. want het domeinaam is ook verandert etc dus wil niet dat het door elkaar gaat lopen. hoe doe ik dat?? weet iemand welke optie ik daarvoor moet kiezen in het backup systeem en welke tabellen ik moet selecteren?

ik heb users met custom profile fields ik weetniet of dat wat uitmaakt.
Bericht gesplitst vanuit
viewtopic.php?f=40&t=50811
Graag in het vervolg een eigen onderwerp aanmaken in plaats van die van anderen te kapen.
- Jim

FreakyBlue
Contacteer:

Re: [split] Forumberichten overzetten

Bericht door FreakyBlue » 15 jun 2009, 10:03

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt en of dit het antwoord is wat je wilt horen. De basic rule is gewoon je phpBB forum mee updaten als er een nieuwe versie uit is. Als je een style of MOD niet meer wilt hebben, dan is dat een kwestie van de-installeren.

Ga niet onnodig ingewikkeld doen door een nieuw phpBB forum te installeren en vervolgens allerlei database tabellen van je oude forum in je nieuwe forum te importeren.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 15 jun 2009, 10:31

Inderdaad, je kunt niet zomaar de usertabellen kopieren terwijl je andere zaken weglaat. Da's vragen om problemen, want de tabellen zijn onderling met elkaar verbonden, bijvoorbeeld custom profilefields komen terug in de ACP tabellen en in de usertabellen.

Het beste kun je dus eerst alle MODS proper verwijderen, de instellingen zetten zoals jij ze wil en dan updaten naar de nieuweste versie (3.0.5).

rohit
Contacteer:

Bericht door rohit » 15 jun 2009, 15:54

ik weet niet of jullie het laatste lijntje hebben gelezen, het domeinnaam is ook verandert.

dus wat ik zeg is niet te doen ofzo of weten jullie niet hoe het moet?

kzal het nog een keer uitleggen:

hindimusic4u.nl = oude forum
morsoeghaar.nl = nieuwe forum

oude forum moest gesloten worden omdat er illegale hindoestaanse cd's opstonden.
nu ben ik dus een ander forum begonnen zonder cd's etc. nu wil ik alleen de berichten/leden overzetten naar het nieuwe forum. of misschien apart, dus of alleen de leden of alleen de berichten..
het moet te doen zijn alleen ik weet niet welke tabellen ik hiervoor moet selecteren om te backuppen en ze zodanig zonder problemen te herstellen op het nieuwe forum.

Gesloten