Neuh, ik denk niet dat 3.0.5 veel verschil gaat brengen. Er moet nu eenmaal een bepaald aantal KB's over de lijn voor elke pagerequest, daar gaat 3.0.5 niet veel aan veranderen. Qua KB's per pagina is het in elk geval niet heel schokkend. Je viewtopic is ongeveer 10 KB per hit, dat komt overeen met mijn eigen phpBB3 forum (waarbij ik er gemakshalve maar even vanuit ga dat dat normaal is, ik heb in elk geval geen gekke dingen in de HTML zitten). Bij mij staat file.php nog hoger in de stats, terwijl ik helemaal geen attachments gebruik. Dat komt dus puur op conto van avatars.
Als je wil weten welk IP-adres bij een IP-naam hoort, dan kun je nslookup gebruiken (onder Windows in de command prompt, meeste andere OS-en werkt dat ook, als het goed is).
Nou alleen nog een manier om een IP-adres op te zoeken in phpBB
Overigens, als je kijkt naar de hoeveelheden traffic gegenereerd, is Googlebot nummer 1. Dat is voor mij ook een indicatie dat er niks geks aan de hand is. Dat Googlebot veel traffic genereert is logisch, omdat hij
alles een keer door zijn vingers laat gaan. Zolang gewone gebruikers daaronder blijven zie ik niet echt reden tot paniek.
Ik denk persoonlijk dat je gewoon een behoorlijk populair forum hebt en dat als de provider miept over dat het teveel is (m.a.w., ze kunnen het niet aan) dat het misschien tijd is voor een andere provider.