BBCodes
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: BBCodes
Embed-BBcode is wel mogelijk, maar dan kan je ook echt alles embedden. Niet echt veilig dus.
Wat is er niet veilig aan dan?Ger schreef:Embed-BBcode is wel mogelijk, maar dan kan je ook echt alles embedden. Niet echt veilig dus.
Omdat je dan bijvoorbeeld ook ActiveX applicaties kunt embedden om maar eens wat te noemen. Dat is een veiligheidsrisico voor de gebruiker.
OK, dan maar links gebruiken om in te voegen.Ger schreef:Omdat je dan bijvoorbeeld ook ActiveX applicaties kunt embedden om maar eens wat te noemen. Dat is een veiligheidsrisico voor de gebruiker.
Is er ook een BBcode voor een spoiler, maar dan dat je moet selecteren om te lezen, i.p.v. dat je de tekst 'in kan klappen', want dat heb ik op een ander forum ook gezien. 

Zoiets bedoel je?
BBCode usage
HTML replacement
Help line
BBCode usage
[hiddenspoiler]{TEXT}[/hiddenspoiler]
HTML replacement
<div style="background-color:#000000; color:#000000; position:absolute">{TEXT}</div>
Help line
[hiddenspoiler]Selecteer deze tekst om het te bekijken[/hiddenspoiler]
-
Heeft iemand een bbccode voor de filmpjes van zoomin.tv
Alle filmpjes van zoomin.tv werken via een nieuw venster, gaat ze daarom rechtsreeks niet op het forum via een bbcode want de filmpjes openen ja in een nieuw venster?Moet het anders en hoe?
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index. ... sitestat=0
Alle filmpjes van zoomin.tv werken via een nieuw venster, gaat ze daarom rechtsreeks niet op het forum via een bbcode want de filmpjes openen ja in een nieuw venster?Moet het anders en hoe?
http://www.zoomin.tv/videoplayer/index. ... sitestat=0
Zoiets bedoel ik ja, bijna.Kroker schreef:Zoiets bedoel je?
BBCode usage
[hiddenspoiler]{TEXT}[/hiddenspoiler]
HTML replacement
<div style="background-color:#000000; color:#000000; position:absolute">{TEXT}</div>
Help line
[hiddenspoiler]Selecteer deze tekst om het te bekijken[/hiddenspoiler]

Voorbeeld:
Waar kan ik die backgrounds terug vinden ? Want als ik deze code invul bij mijn template, dan krijg ik niet de gewenste kop voor de tabel.SkyQ schreef:Zie hier viewtopic.php?p=335689#p335689 voor de codeAls je de code voor de blauwe rand bedoelt ga dan naar de th codeCode: Selecteer alles
[table][tr][tl]Dit is de kop[/tl][tl]van de tabel[/tl][/tr][tr][td]dit is een tabel cel[/td][td]dit is de rechter kant van de tabel[/td][/tr][tr][td]dit is de linker kant van de tabel[/td][td]dit is de rechter kant van de tabel[/td][/tr][tr][td]dit is de linker kant van de tabel[/td][td]dit is de rechter kant van de tabel[/td][/tr][tr][td]test[/td][td]test[/td][/tr][/table]
<th style="background: #0124;" colspan="2">{TEXT}</th>
Oja een Tip als je een grote Tabel maakt zorg er voor dat je alles als 1 lange zin maakt geen enters want anders krijg je een zeer groot vlak voor dat je je tabel ziet
Ik wil voor mijn gevoel iets heel simpels, maar ik kan het nergens vinden. Ik wil het volgende:
Syntax: [table=width,height,border,cellpadding,bordercolor,bgcolor,background,fontsize] table-rows [/table]
Dus een tabel waar de gebruiker alles zelf kan samenstellen:
width: nummer(%) - totale breedte van de tabel in pixels of procenten
height:nummer - totale hoogte van de tabel in pixels
border: ( 0 | 1 ) - wel of geen omkadering
cellpadding: ( 0-20 ) - grootte van de padding binnen tabelcellen in pixels
bordercolor: ( #rgb | #rrggbb | colorname ) 2 - kleur van de omkadering
bgcolor: ( #rgb | #rrggbb | colorname ) 2 - kleur van de achtergrond
background: url 1 - url naar een plaatje voor de achtergrond
fontsize: ( 9-50 ) - grootte van de tekst binnen de tabel in pixels
Bertuss, graag niet dubbelposten. ik heb je posts nu samengevoegd.
IK gebruik momenteel volgende code voor filmpjes van Youtube in mijn forum te plaatsen:
Maar op sommige filmpjes komt er reclame van Google Ads. De reclame die verschijnt haalt zijn doelgroep van de pagina. Weet iemand of dit kan worden uitgeschakeld?
EDIT: blijkbaar kan de Google ads niet worden uitgeschakeld
Code: Selecteer alles
<object width="630" height="380"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/{TEXT}&ap=%2526fmt%3D18&showsearch=0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/{TEXT}&ap=%2526fmt%3D18&showsearch=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="630" height="380"></embed></object><br />
EDIT: blijkbaar kan de Google ads niet worden uitgeschakeld

-
Ik zou heel graag de code voor videos van Daily Motion op ons forum hebben. Is er iemand die daarmee kan helpen ?
Alvast dank
Alvast dank

Daily Motion kan je gewoon embedden tussen de flash tags, daar hoef je niet echt een nieuwe BBCode voor aan te maken 

Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
-
Op de 1 of andere manier werkt dat dus niet bij ons. Flash staat aan enz, maar zodra ik die code erin plak en de flash tags gebruik, zie ik niets anders dan diezelfde tekst en flash tags. Dan moet ik toch iets fout doen...?Raimon schreef:Daily Motion kan je gewoon embedden tussen de flash tags, daar hoef je niet echt een nieuwe BBCode voor aan te maken
Er staat dan dus [flash=]code[/flash] en heb ook al geprobeerd [flash=code]url[/flash] omdat ik toch al niet zeker weet of ik het goed doe, maar bij beiden werkt het niet. Ik moet daarbij ook zeggen dat ik nog niet helemaal thuis ben in het gebruik van flash codes. Ben al blij dat ik youtube met behulp van deze topic voor elkaar heb gekregen.

Toch, omdat wij vaker Daily Motion willen gebruiken, zou zo'n code voor ons muziek-forum wel handig zijn...niet meer dan dat natuurlijk.
In ieder geval dank voor je reactie !
Ik wik de BB code voor de strike op mijn forum plaatsen maar ik krijg hem niet te zien.
Ik weet niet of de BB code voor album daar stond maar ik zie nu de tags album? is dit een fout in de strike code?
Wat doet die album dan? en wat zet je tussen de tags
Ik weet niet of de BB code voor album daar stond maar ik zie nu de tags album? is dit een fout in de strike code?
Wat doet die album dan? en wat zet je tussen de tags
ik wil graag een bbcode voor vimeo op mijn forum plaatsen.
ik heb al iets geprutst maar het werkt nog niet helemaal
kan iemand mij deze geven?
graag 400 breed en 300 hoog
alvast bedankt, bfw.
ik heb al iets geprutst maar het werkt nog niet helemaal

kan iemand mij deze geven?
graag 400 breed en 300 hoog

alvast bedankt, bfw.
Misschien is het handig als je vermeld wat je al hebt? Als jij al bezig bent geweest is het zonde als een ander dat over moet doen.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Hallo,
Het is vast simpeler dan dat ik denk, maar is het mogelijk om te linken naar een deel op dezelfde pagina voor wta dingen citeer ik ff 'n deel van msn:
Het is vast simpeler dan dat ik denk, maar is het mogelijk om te linken naar een deel op dezelfde pagina voor wta dingen citeer ik ff 'n deel van msn:
bvd Dank!*html:
*<a name="X"> en om er naar te linken: "<a href="link#X">tekst</a>
*X is de naam die je de plek waar je naar toe linkt noem en link is de link van die pagina
*<a name="X"> zet je bij de plek waar naar toe meot gelinkt worden.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip
Helpt graag bij support maar geeft geen support via MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
Je hoeft alleen maar een anchor aan te maken:
Daar link je naar via
Hoe de BBcode van url werkt hoef ik je niet uit te leggen neem ik aan.
Code: Selecteer alles
<a name="bladibladibla"></a>
www.example.com/index.html#bladibladibla
Hoe de BBcode van url werkt hoef ik je niet uit te leggen neem ik aan.
uhh, nou eigenlijk wel.
Want mij word er wel na gevraagd zoiets aan te maken als bbcode, maar ik zelf werk nooit met iets als dit, niet eens in html...
Puur omdat ik zelf het nut er niet van inzie.
Want mij word er wel na gevraagd zoiets aan te maken als bbcode, maar ik zelf werk nooit met iets als dit, niet eens in html...
Puur omdat ik zelf het nut er niet van inzie.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip