Hoe kan ik stijlen installeren??
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Hoe kan ik stijlen installeren??
Hoi allemaal
Ik heb vanavond phpbb3 geinstalleerd, alleen het lukt me niet om de verschillende stijlen zichtbaar te maken.
Ik heb de stylen op de server staan in de map styles
Per map dus
maar als ik bij installatie forum kijk, dan zie ik alleen de standaard style.
Hoe kan ik dit veranderen?
groetjes
manuela
Ik heb vanavond phpbb3 geinstalleerd, alleen het lukt me niet om de verschillende stijlen zichtbaar te maken.
Ik heb de stylen op de server staan in de map styles
Per map dus
maar als ik bij installatie forum kijk, dan zie ik alleen de standaard style.
Hoe kan ik dit veranderen?
groetjes
manuela
Re: Hoe kan ik stijlen installeren??
Je moet de stijlen eerst installeren voordat je ze kan gebruiken onder de "Stijlen" tab in je Beheerderspaneel. Heb je dat gedaan?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Ja ik heb ze op de server allemaal in de mappen gedaan, en als ik bij beheerderspanel kijk, dan zie ik alleen maar de standaardstijl dus. Dus ik weet niet hoe ik die kan installeren???
Die stijlen moet je in de map: styles plaatsen 
Dan kun je ze waarschijnlijk wel zien in het acp.

Dan kun je ze waarschijnlijk wel zien in het acp.
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
You cut me open
klopt heb ik ook gedaan in de map styles en daar staan de verschillende mappen weer in, of is het beter alles in styles te zetten, want dan wordt het wel onoverzichtelijk toch? Daarom had ik speciale mappen gemaakt, omdat de standaard style ook in een map stond.
Goed net dus een paar stijlen in de map styles geplaatst, maar dan nog ziet hij bij forum installatie en dan bij styles alleen de standaard style en kan ik niet scrollen door de verschillende styles.
Kan je eens een screenshot maken als je op je FTP zit, in een van de mappen van je stijlen?
Het zijn toch geen stijlen voor phpbb2 die je probeert te uploaden? Als je een stijl upload moet je altijd de zelfde map structuur houden zoals bij de andere stijlen.
Dus root/styles/subsilver2 of hoe de stijl dan ook mag heten en in die map moeten de volgende 3 mappen weer staan.
imageset
template
theme
Dus root/styles/subsilver2 of hoe de stijl dan ook mag heten en in die map moeten de volgende 3 mappen weer staan.
imageset
template
theme
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Hoi
Ik heb de stylen zo gelaten zoals ik ze gedownload heb , met de 3 mappen dus. Het zijn stijlen van phpbb 3 zoals ik ze op deze site heb gedownload, de nederlandse dus.
Ik heb ze eerst netjes in mappen gelaten, en later alles weer in 1 map gezet, om te proberen maar dat geeft dus ook geen effect, dus heb ik ze nu weer netjes in mappen gedaan dus.
Feit blijft dat ik gewoon niet door stijlen kan scrollen.
Ik zal nu even een ftp screendump maken
Ik heb de stylen zo gelaten zoals ik ze gedownload heb , met de 3 mappen dus. Het zijn stijlen van phpbb 3 zoals ik ze op deze site heb gedownload, de nederlandse dus.
Ik heb ze eerst netjes in mappen gelaten, en later alles weer in 1 map gezet, om te proberen maar dat geeft dus ook geen effect, dus heb ik ze nu weer netjes in mappen gedaan dus.
Feit blijft dat ik gewoon niet door stijlen kan scrollen.
Ik zal nu even een ftp screendump maken
http://www.diabetespunt.nl/public_html/ ... tyles.docx
Is een word document met de screendump van een map.
Hoop dat je er uit kan komen:)
Hoop dat je er uit kan komen:)
Dat werkt dus niet, aangezien een browser geen word-document kan openen...manuela schreef:http://www.diabetespunt.nl/public_html/ ... tyles.docx
Jouw mappenstructuur klopt niet. Jij hebt je stijl namelijk op deze manier op je FTP staan:
Je kan dus de acidtech map gewoon verwijderen en de map acidtechred direct in de styles map plaatsen.
styles/acidtech/acidtechred
. Terwijl het zou moeten zijn: styles/acidtechred
.Je kan dus de acidtech map gewoon verwijderen en de map acidtechred direct in de styles map plaatsen.
Nou dat werkt dus niet, want hij blijft zoeken naar die prosilver...
Dit is de foutmelding...
Template path could not be found: styles/prosilver/template
Ook heb ik toen dus die map aangemaakt en die files van mijn template daar in gezet maar hij bleeft de template van prosilver weergeven dus...
Dit is de foutmelding...
Ook heb ik toen dus die map aangemaakt en die files van mijn template daar in gezet maar hij bleeft de template van prosilver weergeven dus...
En als je eens prosilver uit een phpbb3 pakket download en dit eens in de stijlen map zet?
Je moet nooit eerst een stijl uit ftp verwijderen, maar eerst deinstaleren in het acp
Je moet nooit eerst een stijl uit ftp verwijderen, maar eerst deinstaleren in het acp

You cut me open
You cut me open
oke, heb ik gedaan nu staat prosilver dus weer in een map.
Maar ja, kom geen steek verder, want hoe kan ik die dan deactiveren??? zie daar nergens een optie voor.
Maar ja, kom geen steek verder, want hoe kan ik die dan deactiveren??? zie daar nergens een optie voor.
Ik heb de map prosilver hernoemd, naar de naam van de nieuwe style. Daar dus ook de betreffende mappen ingezet.
En nog steeds vraagt hij dus om de map prosilver.
Deze kan ik in het beheerpanel ook niet verwijderen of veranderen
Dus hoe doen jullie dat, want in de oude PHPBB2 kon dit namelijk wel, en kon je ook meerdere stijlen installeren.
Zodat de users hun eigen stijl konden krijgen.
Maar niks werkt dus nu alelen die prosilver.
Dus ik kan de map wel renamen maar dan krijg ik deze foutmelding dus werkt ook niet.
Graag jullie hulp want nu kan ik niet verder hiermee;)
groetjes
En nog steeds vraagt hij dus om de map prosilver.
Deze kan ik in het beheerpanel ook niet verwijderen of veranderen
Dus hoe doen jullie dat, want in de oude PHPBB2 kon dit namelijk wel, en kon je ook meerdere stijlen installeren.
Zodat de users hun eigen stijl konden krijgen.
Maar niks werkt dus nu alelen die prosilver.
Dus ik kan de map wel renamen maar dan krijg ik deze foutmelding dus werkt ook niet.
Graag jullie hulp want nu kan ik niet verder hiermee;)
groetjes
- FreakyBlue
- Contacteer:
Oke, ik ga ook een poging wagen je verder op weg te helpen
Stylen installeren
Als je een nieuwe style op je forum wilt installeren doe je het volgende:
- styles verwijderen via je ftp
- styles hernoemen via ftp
Succes!

Stylen installeren
Als je een nieuwe style op je forum wilt installeren doe je het volgende:
- 1. download een phpbb3 style bijvoorbeeld hier http://demo.phpbb3styles.net/
2. upload de style met je ftp programma naar de map styles/...- - let op: de structuur moet dit zijn
--> styles/naam style/imageset
--> styles/naam style/template
--> styles/naam style/theme
4. onderaan in het midden zie je styles staan die je kan installeren
5. selecteer de style die je wilt installeren
6. maak eventueel van deze style de default
7. je bent klaar - - let op: de structuur moet dit zijn
- styles verwijderen via je ftp
- styles hernoemen via ftp
Succes!
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions
Je moet deze deinstaleren via de stijlen tab in het acpmanuela schreef:oke, heb ik gedaan nu staat prosilver dus weer in een map.

You cut me open
You cut me open
Helaas GRRRRRRRRRRRRRR
Afbeeldingset naam Opties Acties
Geïnstalleerde afbeeldingsets
prosilver Wijzig | Details Vernieuw | Exporteer | Verwijder
Ongeïnstalleerde afbeeldingsets
Geen gedeïnstalleerde afbeeldingsets gevonden.
Terwijl de nieuwe stijl precies op dezelfde manier als prosilver op de ftp staat.
Afbeeldingset naam Opties Acties
Geïnstalleerde afbeeldingsets
prosilver Wijzig | Details Vernieuw | Exporteer | Verwijder
Ongeïnstalleerde afbeeldingsets
Geen gedeïnstalleerde afbeeldingsets gevonden.
Terwijl de nieuwe stijl precies op dezelfde manier als prosilver op de ftp staat.