- Modificatie & Versie: Sudoku
Directe link naar de modificatie: http://www.phpbbhacks.com/download/8508
Adres van je forum: Test locatie die ik voor me zelf en de crew van me site houd
phpBB versie: 3.0.4
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
Ja een Button MOD
Wat is het probleem? Ik heb niet zo zeer een probleem maar een vraag. De instalatie van deze mod is al 1x mis gegaan dus vraag even wat ondersteuning. Ik ben dus aan het leren om modificatie of gadgets te instaleren op een test forum. Ik ben nu bezig met het spelletje sudoku. Me eerste opdracht is:
Kopieer ik dan de root folder en plaats ik die in de root folder. Of moet ik de root folder leeg halen en dan de bestanden in root zetten. Of moet ik root hernoemen en dan plaatsen??? Simpele vraag, maar voor een leek een handig iets om te weten!!Copy: all contents of ROOT folder
To: root folder of your forum
Fatal error na instaleren sudoku op me echte forum
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Fatal error na instaleren sudoku op me echte forum
Laatst gewijzigd door David op 09 mar 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Re: ROOT folder kopieren naar de root folder van me forum, hoe?
root staat voor wat vaak door je host public html genoemd wordt of de map WWW.
Dus root kopieer je nergens naar toe maar de inhoud van die map wel. Dus de inhoud van in de map root van de mod die je gedownload hebt plaats je naar de ftp waar ook je config.php in staat. Dan zal je zien dat de mappen die in de map root staan netjes op de zelfde plek terecht komen.
bijv root/adm
of root/styles, root/includes
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Dus root kopieer je nergens naar toe maar de inhoud van die map wel. Dus de inhoud van in de map root van de mod die je gedownload hebt plaats je naar de ftp waar ook je config.php in staat. Dan zal je zien dat de mappen die in de map root staan netjes op de zelfde plek terecht komen.
bijv root/adm
of root/styles, root/includes
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Onderstaand lijste is mee gekomen met de donwload.
Toch?
- adm
contrib
includes
language
style
sudoku
db_update
Toch?
het kan makkelijker je opent je ftp programma dan open je op je pc de map Root zodat je die mappen ziet die je net opgaf, dan open je rechts de root van je forum totdat je het bestand config.php ziet staan.
Dan heb je root ten opzichte van root open staan, dan upload je de mappen die je net noemde naar de ftp.
Let erop dat er in de map language ook de map nl staat, en in de map de stijlen die je op je forum runt.
Dan heb je root ten opzichte van root open staan, dan upload je de mappen die je net noemde naar de ftp.
Let erop dat er in de map language ook de map nl staat, en in de map de stijlen die je op je forum runt.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Moet ik dan de:
Over de:
Of begrijp ik je uitleg dan verkeerd!!
- adm
contrib
includes
language
style
sudoku
db_update
Over de:
- adm
contrib
includes
language
style
sudoku
db_update
Of begrijp ik je uitleg dan verkeerd!!
Klopt helemaal, de zelfde mappen op de zelfde plaats. Als het goed is staan de mappen op de juiste plaats in de MOD download, en kun je dus met 1 klik alle nieuwe bestanden naar de juiste plaats uploaden.
Teammember op
Oke, het begint al wat duidelijke te worden maar als ik nu ADM over ADM schrijf verlies ik de huidige adm gegevens dan niet
Nee, aangezien er enkel bestanden worden toegevoegd aan de map adm. Er word niks uitgehaald.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Bestanden die in de map root van een mod staan zijn nieuwe bestanden, daarnaast moet je vaak bestaande bestanden wijzigen en weer terug uploaden.
Teammember op
Fout melding bij instaleren sudoku
Oke, dat is mij nu helemaal duidelijk
Het is mij inmiddels ook gelukt de sudoku op me test forum te instaleren
En hij werkt zeer goed;) Bedankt voor jullie hulp en aandacht. Ik ga nu zelf proberen hem op me echte forum te zetten 
WIJZIG:
Dat is niet helemaal goed gegaan
ik heb alles gedaan zoals er stond en zoals ik op me test forum ook heb gedaan, maar nu krijg ik een fout melding!!
Link naar mijn forum: http://www.watisnf.nl/forum
Andere modificatie die er instaan zijn een Board portal en een ajax chat!

WIJZIG:
Dat is niet helemaal goed gegaan

Weet iemand wat ik kan doen???Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /home/vhosting/10/watisnf.nl/www/forum/index.php on line 24
Link naar mijn forum: http://www.watisnf.nl/forum
Andere modificatie die er instaan zijn een Board portal en een ajax chat!
Re: Fatal error na instaleren sudoku op me echte forum
Ga even na of je de installatie wel goed hebt uitgevoerd, (dat jij bijvoorbeeld niet een ad before deed, inplaats van een ad after ofzo
, check de index.php

Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
You cut me open
De index.php heb ik niks in moeten veranderen, tis ook eigenlijk de eerste keer dat ik zelf iets heb proberen te instaleren. Ik heb zelfde gedaan als dat ik op me test forum heb gedaan. De zelfde stappen en actie's! Hier onder staat de lijst met bestanden waar ik iets heb moeten toevoegen. Misschien heb je dr iets aan me verder te helpen!!Pascal schreef:Ga even na of je de installatie wel goed hebt uitgevoerd, (dat jij bijvoorbeeld niet een ad before deed, inplaats van een ad after ofzo, check de index.php
- Open: includes/constants.php
Open: language/en/common.php
Open: language/en/acp/common.php
Open: viewonline.php
Open: includes/functions.php
Open: styles/prosilver/template/overall_header.html
Open: styles/prosilver/theme/bidi.css
Open: styles/prosilver/theme/button.css
Open: styles/prosilver/theme/colours.css
Open: styles/subsilver2/template/overall_header.html
dat heb je goed gedaan, maar denk er wel aan dat als je opeens naar engels over gaat je wel vreemde woorden zult krijgen.Bij de EN ben ik zelf automatische naar NL gegaan
Is dat de gehele foutmelding of is er nog meer?
graag zo veel mogelijk info geven

You cut me open
You cut me open
De enige fout melding die ik nu zie is:
Verder ben ik nog niks tegen gekomen... Ik heb de omschrijving gevolgd zoals omschreven, ik heb de ROOT folder van de download upgeload zoals hier boven stond omschreven. Ik heb de talen die ik niet nodig heb al van te voren verwijderd omdat ik dit later toch al moet doen. Verder heb ik de zinnetje toegevoegd zoals gevraagd heb net gecontroleerd of het goed was en na mijn weten staan ze er goed in.
Ik had dit eerst geoefend om mijn test forum dit ging zonder problemen dus ik dacht nu kan ik het op mijn eigen forum ook proberen.
Ik wilde eerst de mappen van me test forum uploaden naar mijn echte forum, maar daar heb ik vanaf gezien omdat ik al 2 mods op me draaiende forum heb board portal en ajax chat. Dus ik heb gewoon weer de bestanden veranderd zoals het moet. En de db_update.php gedraaid toen zag ik de fout melding komen...
Daarna heb ik zelf niks veranderd alleen gecontroleerd...
FOUT MELDING 1 WAS:
WIJZIG:
Dit is een PM vanmezelf aan iemand, dit is ook reeds het laaste wat ik heb gedaan!!
De varieerd een beetje van line 24 / 28 en 26Fatal error: Call to a member function get() on a non-object in /home/vhosting/10/watisnf.nl/www/forum/portal/includes/functions.php on line 26
Verder ben ik nog niks tegen gekomen... Ik heb de omschrijving gevolgd zoals omschreven, ik heb de ROOT folder van de download upgeload zoals hier boven stond omschreven. Ik heb de talen die ik niet nodig heb al van te voren verwijderd omdat ik dit later toch al moet doen. Verder heb ik de zinnetje toegevoegd zoals gevraagd heb net gecontroleerd of het goed was en na mijn weten staan ze er goed in.
Ik had dit eerst geoefend om mijn test forum dit ging zonder problemen dus ik dacht nu kan ik het op mijn eigen forum ook proberen.
Ik wilde eerst de mappen van me test forum uploaden naar mijn echte forum, maar daar heb ik vanaf gezien omdat ik al 2 mods op me draaiende forum heb board portal en ajax chat. Dus ik heb gewoon weer de bestanden veranderd zoals het moet. En de db_update.php gedraaid toen zag ik de fout melding komen...
Daarna heb ik zelf niks veranderd alleen gecontroleerd...
FOUT MELDING 1 WAS:
Zoals je ziet zijn het dus eigenlijk 2 verschillende fout meldingenFatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /home/vhosting/10/watisnf.nl/www/forum/index.php on line 24
WIJZIG:
Dit is een PM vanmezelf aan iemand, dit is ook reeds het laaste wat ik heb gedaan!!
Naja ik heb die backup dus niet gemaakt:( Ik had op een test forum 2x geprobeerd sudoku te instaleren en 2x lukte het ook. Dus ik ben zonder backup aan de slag gegaan zonder te weten dat het in de fout zou kunnen gaan, maar dat is dan me eigen lompe schuld;) Heb net wel allebestanden handmatig weer aangepast zoals ze waren. Maar de fout melding is er nu nog.
Probleem opgelost!!
Ik heb zelf de verkeerde cammon.php over de cammon.php geschreven dit is inmiddels gefixed!! En de sudoku wordt door iemand anders geinstaleerd nu
Dit topic mag van mij dicht!
Ik heb zelf de verkeerde cammon.php over de cammon.php geschreven dit is inmiddels gefixed!! En de sudoku wordt door iemand anders geinstaleerd nu

Topics worden hier niet gesloten tenzij het topic niet aan de algemene voorwaarde doet