Forum crash na update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
thecarpenter

Forum crash na update

Bericht door thecarpenter » 28 feb 2009, 12:02

• Adres van je forum: http://www.subaru-youngtimers.com
    Event. modificaties op je forum: geen idee
    Wanneer ontstond het probleem? na update versie 3.0.0 naar 3.0.4
    phpBB versie: 3.0.0 na mislukte backup

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Als eerste: ik heb het hele forum doorgespit en diverse oplossingen die hier gegeven werden uitgeprobeerd maar het resultaat is niet zoals het hoort te zijn.

Ik heb een goed draaiend forum geprobeerd te updaten en sindsdien klopt er helemaal niets meer van. De updates met stapjes van vorige versie naar volgende versie uigevoerd tot ik bij versie 3.0.4 uitkwam. Na de laatste stap kwamen er allerlei foutmeldingen c.q. fatale errors in mijn scherm. Vanaf dat moment is het van kwaad tot erger gegaan en op dit moment zie ik de bomen door het bos niet meer.

Ik heb op de meeste manieren al back-ups geprobeerd terug te zetten (via beheerderspaneel, via php-myadmin, via bigdump, met behulp van ftp en via de provider zelf.
Het resultaat tot op dit moment is dat het forum teruggezet is naar 28 januari 2009,versie 3.0.0 maar zonder de stijl die er voorheen opstond. Ook werkt het postverkeer niet meer zoals het hoort(je post in een onderwerp en vervolgens staat het bericht heel ergens anders) en zijn een heleboel posts verdwenen(terwijl ze in de database nog aanwezig zijn). Je ziet dan de mededeling “het opgevraagde onderwerp bestaat niet”. Verder zijn er onderwerpen van een 8 pagina’s of meer die opeens nog maar 1 pagina aan berichten geven en meer van dat soort dingen.

Na nu een kleine 5 avonden en aansluitende nachten proberen om het forum weer zoals voorheen te krijgen zakt de moed me een klein beetje in de schoenen.
Ik heb nu een nieuwe database aangemaakt met forumversie 3.0.4 erop en heb gisteren geprobeerd om via php-myadmin de gebruikers,onderwerpen,posts, privéberichten e.d. in de nieuwe database te importeren(viaeen manier die hier op het forum omschreven staat). In het beheerderspaneel zie ik dat al die informatie nu aanwezig is alleen staan ze nog niet op het forum(daar zie je alleen het eerste maagdelijke berichtje).

Vanmorgen kreeg ik de ingeving om via ftp de twee forum naast elkaar te zetten en de bestanden van de nieuwe database over te zetten naar het bestaande forum met uitzondering van de gebruikers,onderwerpen,posts, privéberichten e.d.
Is dit een oplossing ? zoniet,herkent iemand van jullie het bovenstaande en kun je me even vertellen wat te doen? Forum ligt nu vanaf maandag plat en dat is 4.5 dag langer dan gepland.

Met vriendelijke groet,
Antonie

**update**
Ik heb ondertussen diverse onderdelen in de database gekopieerd van het oude naar het verse forum en de gebruikers,berichten e.d. staan er allemaal weer. Ik krijg alleen de avatars er niet bij,heb wel via ftp de map images overgezet naar het verse forum. Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door thecarpenter op 28 feb 2009, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Derky
Contacteer:

Re: Forum op hol

Bericht door Derky » 28 feb 2009, 16:47

thecarpenter schreef:**update**
Ik heb ondertussen diverse onderdelen in de database gekopieerd van het oude naar het verse forum en de gebruikers,berichten e.d. staan er allemaal weer. Ik krijg alleen de avatars er niet bij,heb wel via ftp de map images overgezet naar het verse forum. Iemand een idee?
Staan de CHMOD rechten op de map avatars op 777 en staat het pad naar de avatars map goed ingesteld bij Instellingen avatars (ACP > Algemeen)?
Zou je ook even je titel willen aanpassen naar iets duidelijks? (Zie #3.2)

thecarpenter

Re: Forum op hol

Bericht door thecarpenter » 28 feb 2009, 17:01

Derky schreef: Staan de CHMOD rechten op de map avatars op 777 en staat het pad naar de avatars map goed ingesteld bij Instellingen avatars (ACP > Algemeen)?
rechten staan op 777,map staat ook goed (heb de map avatars/upload gewoon overschreven) als ik ze open zie je de plaatjes ook alleen in het forum verschijnt ipv het plaatje bij iedere gebruiker de tekst"gebruikersavatar"

Mid

Re: Forum crash na update

Bericht door Mid » 28 feb 2009, 19:29

Je kunt via phpMyAdmin alle tabellen repareren; het lijkt erop, dat de database ontregeld is geraakt.

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 01 mar 2009, 14:55

Mid schreef:Je kunt via phpMyAdmin alle tabellen repareren; het lijkt erop, dat de database ontregeld is geraakt.
Al meerdere keren geprobeerd, analyseren,repareren,optimaliseren. Niets hielp. Ik heb nu wel weer een draaiend forum, nieuwe database aangemaakt ,versie 3.0.4 eropgezet,daarna kopie oude database erbij geplaatst en vervolgens handmatig alle prefix aanduidingen veranderd.

Ik zit nu alleen nog met de avatars, als ik een nieuwe aanmaaak via gebruikerspaneel zit dat helemaal goed alleen de al bestaande avatars verschijnen niet meer bij de bestaande forumleden terwijl deze wel allemaal overgezet zijn naar de upload map.

Mid

Bericht door Mid » 01 mar 2009, 17:21

Kijk even via het beheerderspaneel na, of de juiste avatarmap staat ingesteld.

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 01 mar 2009, 19:22

thecarpenter schreef:Ik zit nu alleen nog met de avatars, als ik een nieuwe aanmaaak via gebruikerspaneel zit dat helemaal goed alleen de al bestaande avatars verschijnen niet meer bij de bestaande forumleden terwijl deze wel allemaal overgezet zijn naar de upload map.

die staat goed

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 03 mar 2009, 20:22

Hallo,
Ik heb zoals hierboven gemeld nogal wat gemier met het forum gehad,nieuw forum opgestart en gebruikers,posts e.d. overgezet en dat liep uiteindelijk prima op een paar kleine dingen na. Nu heb ik het oude gecrashte forum weer op poten gekregen en daar wil ik eigenlijk op verder draaien. Nu is mijn vraag: Kan ik de posts van de laatste dagen en de nieuwe forumleden ook apart overzetten naar het oude forum of ben ik verplicht alle posts,gebruikers e.d. te exporteren en in de oude database weer te importeren? Heb in de DB al gekeken naar posts en aanmeldingen op datum maar die staan in een code waar ik geen normale datum uithalen kan.
groetjes

Mid

Bericht door Mid » 03 mar 2009, 21:48

thecarpenter schreef:Nu is mijn vraag: Kan ik de posts van de laatste dagen en de nieuwe forumleden ook apart overzetten naar het oude forum of ben ik verplicht alle posts,gebruikers e.d. te exporteren en in de oude database weer te importeren?
Dat laatste is wel het snelst om te doen. Een datum staat in Unix-formaat.
Laatst gewijzigd door Mid op 04 mar 2009, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 03 mar 2009, 23:20

Dus…met een unix-converter eerste datum opzoeken in php tabel posts….alles daaronder selecteren,exporteren en in andere database weer importeren?? Andere tabellen hoeven dan niet?

Mid

Bericht door Mid » 04 mar 2009, 00:32

Oei, er was iets van het citaat weggevallen en is nu gecorrigeerd. Het is het snelst om de gehele database te exporteren en dan te importeren in de oude database.

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 04 mar 2009, 12:55

het mag van mij ook minder snel...andere DB draait net lekker en het gaat me om een kleine 60 berichten van de laatste dagen en 4 nieuwe leden. kan ik die in de tabellen posts en users selecteren,exporteren en importeren in de desbetreffende mappen op de juisde DB? of ben ik dan de structuur weer kwijt? groetjes

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 06 mar 2009, 22:44

Sommige forumleden die voorheen geen problemen hadden kunnen niet meer inloggen terwijl ze in de ledenlijst nog wel aanwezig zijn. Ze zien dan deze foutmelding:

Fatal error: Unsupported operand types in /usr/home/deb5905/domains/subaru-youngtimers.eu/public_html/tijdelijk/includes/auth.php on line 817

Vergelijk ik auth.php op de server met één uit een instalatie pakket dan zie ik geen verschil.
Deze regel geeft schijnbaar een fout:

$hold_ary[$row['forum_id']] = (empty($hold_ary[$row['forum_id']])) ? unserialize($this->role_cache[$row['auth_role_id']]) : $hold_ary[$row['forum_id']] + unserialize($this->role_cache[$row['auth_role_id']]);

Iemand een idée?

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 07 mar 2009, 18:16

thecarpenter schreef:Sommige forumleden die voorheen geen problemen hadden kunnen niet meer inloggen terwijl ze in de ledenlijst nog wel aanwezig zijn. Ze zien dan deze foutmelding:

Fatal error: Unsupported operand types in /usr/home/deb5905/domains/subaru-youngtimers.eu/public_html/tijdelijk/includes/auth.php on line 817

Vergelijk ik auth.php op de server met één uit een instalatie pakket dan zie ik geen verschil.
Deze regel geeft schijnbaar een fout:

$hold_ary[$row['forum_id']] = (empty($hold_ary[$row['forum_id']])) ? unserialize($this->role_cache[$row['auth_role_id']]) : $hold_ary[$row['forum_id']] + unserialize($this->role_cache[$row['auth_role_id']]);

Iemand een idée?
Ik kom er net achter dat deze fout zich ook laat zien op het orginele forum,kan alleen nergens iets over deze melding vinden...

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 15 mar 2009, 20:57

opgelost....in de laatste regel stond dubbele informatie....

Gesloten