Gast en inloggen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
YvonneH

Gast en inloggen

Bericht door YvonneH » 19 feb 2009, 22:01

• Adres van je forum: http://goldenearringforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?nadat we van versie 2 op 3 zijn gegaan
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
registratie als gast en telkens opnieuw inloggen

Ik heb 2 vragen; we zijn overgegaan van versie 2 naar de versie 3. Sinds versie 3 erop staat komt het geregeld voor dat een lid als 'gast' online staat en een bericht geplaatst heeft, maar soms in een ander topic gewoon onder zijn/haar eigen gebruikersnaam. Ik kreeg van iemand de opmerking dat dat te maken kan hebben met de groepspermissies, maar ik kan het admin paneel niets vinden waar het 'fout' zou zitten.

Tevens moeten de leden steeds opnieuw inloggen terwijl ze dit bij de versie 2 niet hoefden. Ook dit kan ik niet vinden, waar ik dat zou moeten veranderen.

Graag jullie hulp, het liefst in gewone Nederlandse taal, ben maar een beginneling ;)

..

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Gast en inloggen

Bericht door FreakyBlue » 19 feb 2009, 22:14

YvonneH schreef:Sinds versie 3 erop staat komt het geregeld voor dat een lid als 'gast' online staat en een bericht geplaatst heeft, maar soms in een ander topic gewoon onder zijn/haar eigen gebruikersnaam. Ik kreeg van iemand de opmerking dat dat te maken kan hebben met de groepspermissies, maar ik kan het admin paneel niets vinden waar het 'fout' zou zitten.
Heb jij de mogelijkheid aan staan dat gasten berichten kunnen plaatsen? Dit kan je checken bij je forumpermissies (selecteer een forum) en dan de groep "gasten" en kijk eens wat zij mogen.
YvonneH schreef:Tevens moeten de leden steeds opnieuw inloggen terwijl ze dit bij de versie 2 niet hoefden. Ook dit kan ik niet vinden, waar ik dat zou moeten veranderen.
Dit kan aan twee zaken liggen. Als je inlogt heb je een vakje dat je kan aanklikken (ingelogd blijven). Als je dat niet aanklikt, blijf je niet ingelogd.
Of je cookies staan niet goed. Al zal dat niet mogen veranderen door een upgrade van phpbb2.0.x naar phpbb3.0.x
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

YvonneH

Bericht door YvonneH » 20 feb 2009, 13:22

De groep gasten mag niets in het admin paneel, behalve het forum lezen voor het gedeelte wat ik daarvoor heb vrijgegeven.
Met de versie converteren staan heel veel oude berichten ook door 'gast' geplaatst terwijl dit dus gewoon door een lid is geweest. Indien dit lid op dit bewuste topic reageert staat hij/zij sowieso weer als gast vermeldt. Het is dus niet zo dat er gasten zijn die kunnen reageren op topics, maar dat de bestaande leden ineens als gast vermeldt staan.

Ik heb bij de leden nagevraagd over cookies accepteren en daar is niets in veranderd. Menigeen is ook lid op een ander forum, waar het allemaal goed gaat alleen bij ons forum dus niet.

YvonneH

Bericht door YvonneH » 27 feb 2009, 18:46

Heeft iemand hier nog een ideetje over?

YvonneH

Bericht door YvonneH » 04 mar 2009, 19:40

Is er nou echt helemaal niemand die mij kan helpen???? :cry:

Mid

Bericht door Mid » 04 mar 2009, 22:29

Het feit, dat leden plotseling als gast worden "gezien", is zonder meer vreemd.

Als je hier je cookie-instellingen van het forum, te vinden via het beheerderspaneel, even neerzet, dan kan er worden gekeken, of daar fouten in staan.

YvonneH

Bericht door YvonneH » 06 mar 2009, 22:57

Ik ben intussen uit het cookie probleem, uiteindelijk was het simpel op te lossen, maar je moet het maar net weten.

Het gast probleem blijft, heb je daar nog een idee over wat het zou kunnen zijn? Heeft het misschien ook te maken met het feit dat na conversie naar versie 3 alle data van geplaatste berichten op 1970 staan?

Gesloten