installatie: The php configuration on your server doesn't su

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ReneA

installatie: The php configuration on your server doesn't su

Bericht door ReneA » 29 dec 2002, 23:00

Ik zojuist phpBB trachten te installeren en krijg telkens de foutmelding:
The php configuration on your server doesn't support the database type that you choose.
Nu heb ik op phpBB.com gezien dat er gevraagd wordt of er de service php-mysqld draait. Ik heb een account bij vuurwerk, deze bieden php en mysql en de versies van de prog zijn hoog genoeg.

Vgr Rene

WebmasterX
Contacteer:

Re: installatie: The php configuration on your server doesn'

Bericht door WebmasterX » 30 dec 2002, 03:02

ReneA schreef:Ik zojuist phpBB trachten te installeren en krijg telkens de foutmelding:
The php configuration on your server doesn't support the database type that you choose.
Nu heb ik op phpBB.com gezien dat er gevraagd wordt of er de service php-mysqld draait. Ik heb een account bij vuurwerk, deze bieden php en mysql en de versies van de prog zijn hoog genoeg.

Vgr Rene
Kijk even op de support pagina's van vuurwerk. Ik heb ooit een klant gehad die bij vuurwerk zat wat betreft hosting en je moet alles van te voren defineren in speciale bestand per directory (zeer irritant overigen).

WebmasterX

ReneA

Bericht door ReneA » 02 jan 2003, 00:30

Bedankt voor je reactie WebmasterX,

Bij vuurwerk moet je in elke folder een index (zonder extensie) bestand plaatsen, door het 'runnen' van wndex wordt dan het bestand index.cache gegenereerdt. Inhoud van index:

attributes=serveall
default-cgi-handler=/usr/local/wn/bin/php4.cgi

Ik had hier een tijpfout gemaakt!!!!!!!!!!!!!

Het forum draait inmiddels.

Mvg Rene

Gesloten