Te grote onderwerpen sluiten?

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
starduzt
Contacteer:

Te grote onderwerpen sluiten?

Bericht door starduzt » 08 jan 2009, 16:15

Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die grote onderwerpen soms sluiten om verder te gaan in een deel 2(enz). Dit na aanleiding van een groot forum waar ik onlangs kwam. Daar was het algemeen beleid om onderwerpen na het bereiken van 500 posts te sluiten om vervolgens in een nieuw onderwerp verder te gaan. Dit beleid zou de belasting van de server verminderen... :roll: Daar heb ik wel mijn vraagtekens bij. Aangezien er op een forum van mij onderwerpen staan die honderden pagina's lang zijn, met een uitschieter naar over de negenhonderd (13.900 reacties), leek het me wel wat om te onderzoeken of die belasting een broodje aap is of niet. Ook met het vooruitzicht op een nieuwe VPS straks waardoor ik zelf meer verantwoordelijkheid draag voor de server. ;)

svenn
Contacteer:

Re: Te grote onderwerpen sluiten?

Bericht door svenn » 08 jan 2009, 21:49

Ik weet niet zo erg veel van het caching systeem maar het lijkt me dat grotere topics beter zijn dan vele kleintjes. Want dan gaat "iedereen" hetzelfde topic openen. Ik denk trouwens dat enkel de topics die je ziet worden geladen en niet de andere ;-). Dus ik denk dat het niet echt correct is.

starduzt
Contacteer:

Bericht door starduzt » 28 jan 2009, 14:06

Bedankt voor je reactie. Ik denk nu zelf ook dat alleen het nodige ingeladen wordt en dat er verder geen sprake is van grotere systeembelasting. Ik laat alle grote onderwerpen gewoon oplopen. 8-)

demonhunter

Bericht door demonhunter » 01 feb 2009, 13:03

starduzt schreef:Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die grote onderwerpen soms sluiten om verder te gaan in een deel 2(enz). Dit na aanleiding van een groot forum waar ik onlangs kwam. Daar was het algemeen beleid om onderwerpen na het bereiken van 500 posts te sluiten om vervolgens in een nieuw onderwerp verder te gaan. Dit beleid zou de belasting van de server verminderen... :roll: Daar heb ik wel mijn vraagtekens bij. Aangezien er op een forum van mij onderwerpen staan die honderden pagina's lang zijn, met een uitschieter naar over de negenhonderd (13.900 reacties), leek het me wel wat om te onderzoeken of die belasting een broodje aap is of niet. Ook met het vooruitzicht op een nieuwe VPS straks waardoor ik zelf meer verantwoordelijkheid draag voor de server. ;)
Laat me raden, je bent lid op het 9lives forum? Indien zo, ze doen dit omdat de query's op zo een topic echt wel de server tegen de grond trekken ;). Want voor ze dit deden waren en er soms topic met 5k posts en dat heeft geen enkel systeem graag vermoed ik.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 feb 2009, 13:15

Dat ligt eraan hoor ;). phpBB3 kan een topic met 5k posts met gemak aan. phpBB2 kon het ook aan, mits mysql een redelijke config had ;)

demonhunter

Bericht door demonhunter » 01 feb 2009, 14:18

paul schreef:Dat ligt eraan hoor ;). phpBB3 kan een topic met 5k posts met gemak aan. phpBB2 kon het ook aan, mits mysql een redelijke config had ;)
9lives draait wel Vbb ;).. daar was het gewoon het probleem dat de server begon door te draaien als een mod een delete actie ofzo deed :P

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 feb 2009, 14:22

vb is iets anders als phpBB ;). Je ken het niet met elkaar vergelijken. phpBB kan met niet veel moeite een topic met 5k aan posts aan.

demonhunter

Bericht door demonhunter » 01 feb 2009, 14:38

paul schreef:vb is iets anders als phpBB ;). Je ken het niet met elkaar vergelijken. phpBB kan met niet veel moeite een topic met 5k aan posts aan.
Dat weet ik hoor! Maar ik melde het even ter informatie dat ik het niet over een phpbb board had :D. Trouwens Paul, heb jij enig idee wanneer phpbb.com terug live gaat? :)
Hier kan je verder op dat laatste.
- Lucas

Plaats reactie