Lijst nieuwe berichten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Divigo

Lijst nieuwe berichten

Bericht door Divigo » 24 dec 2008, 12:04

Als ik bij mijn eigen forum ga kijken naar nieuwe berichten krijg ik op dit moment 12 pagina's met allemaal berichten die ik al gelezen hebt. Per dag worden dit meer pagina's.
Hier op dit forum is het hooguit 2 pagins met nieuwe berichten en soms word dit zelfs terug gebracht naar 1 pagina.

Ik vermoed dat dit aangepast kan worden in het beheerders paneel maar heb dus geen idee waar.
Kan iemand mij vertellen waar ik dit aan kan passen?

Gr Dennis

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Lijst nieuwe berichten

Bericht door Paul » 24 dec 2008, 12:29

Dit kan je nergens aanpassen. Hij kijkt naar de berichten die gepost zijn sinds je user_lastvisit.

Divigo

Bericht door Divigo » 24 dec 2008, 18:33

paul schreef:Dit kan je nergens aanpassen. Hij kijkt naar de berichten die gepost zijn sinds je user_lastvisit.
Ik geloof je maar ik kan het mezelf niet voorstellen.
Vanchtend had ik hier 2 paginas en nu 1.
Op mijn forum had ik vanochtend 12 paginas en nu 14 waarin maar 3 nieuwe berichten staan.

Ergens moet er dus iets anders zijn.

Gr Dennis

Kimeta
Contacteer:

Bericht door Kimeta » 28 dec 2008, 18:29

als jij je automatisch inlogt bewaart hij de nieuwe berichtenlijst.. wanneer jij telkens uitlogt en dan weer inlogt begint het systeem weer met een schone lei, dus ook met nieuwe geplaatste berichten. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar dit heb ik zelf zo ook ervaren. Het zou handigere zijn wanneer je je ze gelezen hebt, ze automatisch verdwijnen, maar dat is dus niet zo.

Divigo

Bericht door Divigo » 29 dec 2008, 11:25

Kimeta schreef:als jij je automatisch inlogt bewaart hij de nieuwe berichtenlijst.. wanneer jij telkens uitlogt en dan weer inlogt begint het systeem weer met een schone lei, dus ook met nieuwe geplaatste berichten. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar dit heb ik zelf zo ook ervaren. Het zou handigere zijn wanneer je je ze gelezen hebt, ze automatisch verdwijnen, maar dat is dus niet zo.
Ok maar ik maak een vergelijk tussen phpbb.nl en mijn eigen forum.
Bij beide blijf ik automatisch ingelogd maar zijn er toch verschillen in het aantal pagina's.

Divigo

Bericht door Divigo » 31 dec 2008, 09:35

Ik zat zo eens rond te neuzen in mijn beheerders paneel en kwam daar sessie lengte tegen.

Allereerst zou ik willen weten wat dit doet en daarnaast vroeg ik me af of het hier misschien iets mee te maken had ?

Gr Dennis

Johan

Bericht door Johan » 31 dec 2008, 13:44

Bij elke keer dat je het forum bezoekt krijg je een sessie-ID/nummer. Dit houdt in dat bij een bericht posten bijvoorbeeld je geen melding krijgt dat je opnieuw moet inloggen, en dus alles kwijt bent. Mocht je internet er tijdens het plaatsen van een bericht 2 minuten uitliggen, behoud je je bericht gewoon.
Voormalig Support Teamlid

Divigo

Bericht door Divigo » 31 dec 2008, 16:43

Dank je voor de uitleg.
Jammer genoeg ligt het dus ook niet hieraan.

Dan ga ik maar weer verder zoeken waarom ik deze grote verschillen heb.

Divigo

Bericht door Divigo » 06 jan 2009, 09:35

Ik heb eens bij mijn leden rondgevraagd en schrok hier toch even van.
Er zijn leden bij, die als ze op toon nieuwe berichten klikken, 50 pagina's hebben.
Van deze 50 pagina's zijn er dan maar 5 of 6 nieuwe berichten.

Kost het mij niet een heleboel bandbreedte wanneer er 50 pagina's opgeroepen worden welke dus helemaal niet nodig zijn ?

Gr Dennis

Gesloten