blokkeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Kimeta
Contacteer:

blokkeren

Bericht door Kimeta » 20 dec 2008, 16:49

..
Ik heb even een vraag aan jullie. Hoe kan je "lastige/vervelende leden" weren op je forum? Een ban op het ipadres wil helaas niet baten, ook niet een ban op het mailadres. Zijn er nog andere mogelijkheden om iemand te weren, die steeds weeral voor onrust zorgt op het forum?

Raimon
Contacteer:

Re: blokkeren

Bericht door Raimon » 20 dec 2008, 23:00

Hebben die gebruikers verschillende IP-adressen ?

Kimeta
Contacteer:

Bericht door Kimeta » 21 dec 2008, 23:25

Het gaat om één gebruiker, die steeds weer een nieuw account aanmaakt met een ander mailadres en inderdaad een ander ipadres.. :roll:

Mid

Bericht door Mid » 22 dec 2008, 00:11

Die werkt waarschijnlijk via proxyservers en met tijdelijke emailadressen, die je overal kunt aanmaken. Je kunt het beste de aanmeldingen instellen op activering door de beheerder, zoals je op je eigen domein ook had ingesteld. En blijf gewoon al zijn IP-adressen blokkeren; ook aan het aantal proxyservers komt een keer een einde... ;)

Kimeta
Contacteer:

Bericht door Kimeta » 22 dec 2008, 11:16

Thanks Mid voor je antwoord. Diegene blijft gewoon alsmaar bezig en is erg lastig te weren. Plaatst geen berichtjes, maar stuurt mij steeds een vervelende pb. Ik heb het al ingesteld dat ik diegene moet activeren etc. Maar het is niet altijd makkelijk om diegene te achterhalen, al zie je wel steeds hetzelfde terugkomen in zijn mailadres van dezelfde provider. Maar dat kan evengoed ook iemand anders zijn. Pffff.. maar ik zal diegene maar steeds weeral een ban geven. Wellicht dat het eens ophoudt.. jammer dat het niet anders te weren is.. het lijkt nu dat het zo makkelijk te omzeilen is de ipban.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 22 dec 2008, 11:20

Wat Mid waarschijnlijk bedoelt is dat alle registraties eerst geactiveerd moeten worden door een beheerder.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 22 dec 2008, 11:48

Je kunt toch ook de permissie om pb's te versturen uitschakelen voor nieuwe gebruikers?

Kimeta
Contacteer:

Bericht door Kimeta » 22 dec 2008, 11:50

Ja klopt, ik leer steeds weer een beetje bij.. hahaha.. Yessss, maar ditmaal wist ik wat Mid bedoelde. Ik heb dat zo ook ingesteld staan. Als een gebruiker zich aanmeldt, dan moet ik diegene eerst activeren voordat hij of zij op het forum kan. Thanks voor de hulp en meedenken van! ;)

Thanks voor de tip marian!

Gesloten