Backup maken maar hoe zet je 'm terug?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Backup maken maar hoe zet je 'm terug?
Ik snap niet echt hoe het werkt met een backup maken. Je kan een backup maken, zodat ie in het adminpaneel staat, maar je kan ook doen zodat je 'm als file hebt, én dat ie op het forum staat. Maar als je 'm als file hebt, en hem opent in Kladblok, krijg ik dit:
http://i38.tinypic.com/33u4mte.png
Stel dat ik niet in het Adminpaneel kan om mijn backup te activeren, en ik moet het via die file doen, hoe doe ik dat dan?
http://i38.tinypic.com/33u4mte.png
Stel dat ik niet in het Adminpaneel kan om mijn backup te activeren, en ik moet het via die file doen, hoe doe ik dat dan?
Laatst gewijzigd door Derky op 15 dec 2008, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van discussie
Reden: Verplaatst van discussie
Re: Backup maken maar hoe zet je 'm terug?
Je kan als het goed is, dit bestand weer importeren in phpMyAdmin, die herkent de query dan en voert hem uit, dan heb je je oude database weer terug.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Okee, ik wil nu weer een chat installeren, maar stel je voor dat het fout gaat, en ik kan m'n admin paneel niet meer in, en ik importeer die code, zou alles het dan weer moeten doen?
Ja, dan is alles terug tot de tijd dat je de backup gemaakt hebt.
Ok... Ik wou m'n chat installeren, maar inderdaad er kwam een error. Toen ik daarna ging refreshen kreeg ik de melding dat Firefox er te lang over doet om te antwoorden. Hoevaak ik ook refresh, het werkt niet. Als ik naar de link van mijn database ging, kreeg ik ook de melding dat hij er te lang over deed om te reageren. Kan dit gebeuren als ik iets verkeerd installeer ofzo?
Ik heb al wel ge-emailt naar mijn Host, om te kijken of zij het kunnen oplossen... Maar volgensmij ligt het niet aan phpBB, toch?
Ik heb al wel ge-emailt naar mijn Host, om te kijken of zij het kunnen oplossen... Maar volgensmij ligt het niet aan phpBB, toch?
Wijziging: Als ik vraag of andere mensen mijn site willen bekijken dan kunnen hen hem wel zien, dan ligt dat wss aan mijn internet of zo
Okee, hij doet het ondertussen weer... maar ik krijg bovenin de error:
En de tekst is heel groot onderin, én ik kan niet inloggen. Of nou ja, als ik inlog wordt ik automatisch uitgelogd. En ik heb de code van de backup al geprobeert te importeren, maar ik kan nu ook niet meer in het admin paneel...
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/language/en/common.php:1) in /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/includes/functions.php on line 3763
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/language/en/common.php:1) in /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/includes/functions.php on line 3765
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/language/en/common.php:1) in /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/includes/functions.php on line 3766
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/language/en/common.php:1) in /home/sites/pokeonline.nl/public_html/forums/includes/functions.php on line 3767
En de tekst is heel groot onderin, én ik kan niet inloggen. Of nou ja, als ik inlog wordt ik automatisch uitgelogd. En ik heb de code van de backup al geprobeert te importeren, maar ik kan nu ook niet meer in het admin paneel...
Je moet het bestand language/en/common.php even openen met een programma zoals Notepad++ en dan de codering zetten op UTF-8 zonder BOM.
Eh, welke codering? En wat is BOM? Sorry 

Wijziging: Bij m'n portal krijg ik die grote teksten en die error bovenin, maar als ik naar het forum ga krijg ik de error dat ik de tabellen niet heb geïnstalleert van m'n Ajax chat, ik wou dat net doen maar dat lukte dus niet omdat ik niet kan inloggen
Als ik in language/en/common.php kijk, zie ik wel iets met UTF-8 en BOM... Maar wat moet ik nou doen om die codes weg te krijgen?