Vaste waarde (breedte) van het forum

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Christophe
Contacteer:

Vaste waarde (breedte) van het forum

Bericht door Christophe » 12 nov 2008, 14:18

• Adres van je forum: http://www.palmforum.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nej
    Wat is het probleem?
Hallo,

Is het mogelijk om met een vaste waarde als breedte van het forum te werken? Ik wil namelijk graag een header image gebruiken. Het zou niet mooi zijn als het hele forum uitrekt, en juist de header een vaste breedte heeft.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
Christophe
..
-> 3.0 stijlen
- Bee

webjoch

Re: Vaste waarde (breedte) van het forum

Bericht door webjoch » 12 nov 2008, 15:24

Je kunt dit handmatig aanpassen in de css of in de template map het "overall_header.html" bestand. Maar dat hangt af van welke template je hebt gekozen.

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 13 nov 2008, 01:38

(ik had het te laat door dat dit bericht inderdaad in het stijlen forum hoort :? )

Hallo, bedankt voor je reactie.

Wel, ik gebruik prosilver (variant denk ik) http://www.palmforum.be

Ik vermoed dat ik de width van 100% naar een vast aantal pixels moet zetten, maar ik had hier eerder problemen mee herinnerde ik me (in verband met zijbalkwaardes)

Daarom wou ik het even vragen aan iemand die er ervaring mee heeft.

Groetjes,
Christophe

webjoch

Bericht door webjoch » 13 nov 2008, 10:48

Je kan idd in plaats van 100% een aantal pixels neerzetten. Bijvoorbeeld: 800px. Maar je kan er ook procenten neerzetten: 80%. Wanneer je procenten neerzetten hangt de breedte van je forum of van de breedte van je scherm.

Als je het hebt opgeslagen moet je ff je buffer legen: beheerderspaneel > eerste pagina: leeg buffer

Als die het niet doet kan je altijd het terug veranderen in 100% en weer de buffer legen.

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 15 nov 2008, 17:28

Dank voor de tip! Ik zal het wat uittesten, en kijken wat het zegt. Doorgaans ledig ik gewoon de cache met filezilla. Zal ook wel goed zijn.

Groeten,
Christophe

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 17 nov 2008, 22:40

Wel, ik ben al een eindje geraakt, maar er is één stukje waar ik de breedte nog niet van kan aanvullen. Het is de navbar (vermoed ik)

De afbeelding heeft een vaste breedte, en de forums staan in tabellen bij mij (zodat ik een zijbalk kon maken) dus heb ik de tabel een vaste waarde gegeven, maar de navbar kan ik niet aanpassen.

Weet iemand waar ik deze breedte kan aanpassen? Ik heb al getracht met de navbar in de css te veranderen (width: 970px;) maar dat werkte dus niet. (cache geledigd etc)

http://palmvrienden.net/forums (nieuwe plaats van het forum, dus niet meer palmforum.be)

Groetjes en bedankt,
Christophe

Mid

Bericht door Mid » 17 nov 2008, 23:38

Het forum heeft een uitstekende zoekfunctie; zoek maar eens in 3.0 Stijlen op: navbar. :idea:

Mogelijk staat hier je oplossing: viewtopic.php?f=54&t=47674&hilit=navbar

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 18 nov 2008, 13:33

Christophe schreef:Ik heb al getracht met de navbar in de css te veranderen (width: 970px;) maar dat werkte dus niet. (cache geledigd etc)
Heb je ook het thema vernieuwd in je acp?

Christophe
Contacteer:

Bericht door Christophe » 18 nov 2008, 13:52

Hallo,
Mid schreef:Het forum heeft een uitstekende zoekfunctie; zoek maar eens in 3.0 Stijlen op: navbar. :idea:

Mogelijk staat hier je oplossing: viewtopic.php?f=54&t=47674&hilit=navbar
Sorry, normaal zoek ik eerst, maar had nu niet gedaan omdat ik al een topic had openstaan. Toch vind ik de oplossing niet die wordt aangereikt in de topiclink die je me gaf. Ze zeggen om 'breadcrumbs' te zoeken in je templatefolder, maar die staat er niet in. Enkel in de prosilver 2 vind ik zulk bestandje terug. Ik gebruik Green 3.02.

@Marian 0810

Als ik enkel de cache ledig zie ik de veranderingen op het forum hoor. Dus als ik iets aanpas, dan de cache ledig, en dan de browser herlaad, zie ik wat de veranderingen zijn. Ik doe dit met filezilla. Vind dit makkelijker dan de in het controlepaneel.

WEet iemand nog raad. IK heb nog gezocht (deze keer ook via de zoekfunctie ;) ) maar vind het nergens. Het zal weer zo iets simpel zijn. Denk dat ik er gewoon overkijk. Weet iemand raad?

Groetjes,
Christophe

Heb je ook het thema vernieuwd in je acp?[/quote]

Plaats reactie