Updaten PhpbBB 3.0.2 -> 3.0.3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Updaten PhpbBB 3.0.2 -> 3.0.3
Hey,
IK zou graag een forum updaten naar versie 3.0.3. Echter zijn er een heleboel modificaties geïnstalleerd die uiteraard nog horen te werken na de update. Hoe pak ik dit het best aan?
Stel dat de update mislukt, is hij dan terug te halen zonder een hele backup te moeten gebruiken van de DB? (De bestanden die vervangen worden kan ik makkelijk herstellen, een database van 400mb is minder..)
IK zou graag een forum updaten naar versie 3.0.3. Echter zijn er een heleboel modificaties geïnstalleerd die uiteraard nog horen te werken na de update. Hoe pak ik dit het best aan?
Stel dat de update mislukt, is hij dan terug te halen zonder een hele backup te moeten gebruiken van de DB? (De bestanden die vervangen worden kan ik makkelijk herstellen, een database van 400mb is minder..)
Re: Updaten PhpbBB 3.0.2 -> 3.0.3
Neem eerst een backup van de bestanden en database en doe het dan met de automatische updater.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Dat is het nu net... die database is honderden mb's groot en vorige keer dat ik met backups werkte, ging er altijd wel wat mis. Kan een update niet teruggedraaid worden?Jim schreef:Neem eerst een backup van de bestanden en database en doe het dan met de automatische updater.
Juist door backups terug te zetten, neem gewoon een backup, en dan kan je hem gewoon via tools als BigDump terug zetten.
Toen ik het forum wou updaten van PhpBB 2.x naar 3.x, moest dat via die tool gedaan worden. Ging allemaal goed, tot ik de backups weer uploadde. Bij het importeren kreeg ik een heleboel errors, maar lukte uiteindelijk de gewone conversie. Zo'n backups werken dus niet..
Maar een backup van phpBB2 werkt ook nooit op phpBB3, geen wonder dat je veel problemen kreeg. Een backup van phpBB3 maken moet wel lukken. Je zet mocht het fout gaan gewoon de bestanden en je backup terug.
De werkwijze was:Jim schreef:Maar een backup van phpBB2 werkt ook nooit op phpBB3, geen wonder dat je veel problemen kreeg. Een backup van phpBB3 maken moet wel lukken. Je zet mocht het fout gaan gewoon de bestanden en je backup terug.
- PhpBB 2 downloaden
- PhpBB 2 offline converteren
- PhpBB 3 database weer uploaden en importeren
Bij de laatste stap ging het mis (constante errors). Uiteraard lag ik deze niet te verplaatsen in de PhpBB2 database, de errors kwamen BIJ het importeren met bigdump, en niet na de import.